Strona 1 z 1

Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 16:23, 04 kwi 2014
przez t0meCzek321
Witam wszystkich. Długi czas już zmagałem się z pandą, lecz teraz wiem (prawdopodobnie) co jej dolega. Samochód stał w warsztacie jednym z lepszych, po sprawdzeniu każdego kabelka stwierdzili, że padła mi centralka wtrysków (samochód szarpie, przełącza się czasem na 3 gary na jakieś 3 sekundy, wywala check z błędem cewki). Przejechałem się do Fiata i zapytałem, czy to na pewno to. Oni powiedzieli mi, że być może to wiązka wtryskowo-zapłonowa i na początek warto najpierw to zmienić, bo podobno w Pandach są te centralki bezawaryjne (1.1 54 KM 2007). Tylko, że centralke bardzo łatwo znaleźć na allegro, lecz tej wiązki za nic w świecie nie mogę wyszukać, byłbym wdzięczny za podpowiedź czy to może być to, bo może już ktoś miał taki problem, no i chciałbym zobaczyć jak to wygląda i ile to kosztuje. W ASO fiata

Centralka - 2000 zł
Wiązka wtryskowo-zapłonowa - 1250 zł

Więc jak widzicie ceny nie są przystępne...

Pozdrawiam.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 17:06, 04 kwi 2014
przez OsiemKilo
Odezwij się do sprzedającego z allegro kamil_szczecin mieli powystawiane dużo wiązek do pand. Nawet jeśli nie ma wystawionej aukcji z taką wiązką to napisz do nich maila opisując co potrzebujesz bo mogą mieć taką wiązke na stanie nawet jeśli na allegro nie ma.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 18:04, 04 kwi 2014
przez Mich@ł
t0meCzek321, ja bym jeszcze na Twoim miejscu pobawił się pinami przy centralce. A konkretnie lekko podgiąć pin od sterowania cewką.

U mnie problem był identyczny, samochód czasami ledwo zipał i palił na 3 gary. Też miałem wymieniać kompa lub cała wiązkę silnika, samochód też był w warsztacie jednak ich naprawa zakończyła się na wymianie świec (fakt był stare bo jeszcze oryginalne) i diagnozą że problemem jest instalacja gazowa... ;)

Jako że warsztaty niewiele mi pomogły to samo zacząłem grzebać przy samochodzie i właśnie w moim przypadku był słaby styk na pinie od cewki we wtyczce, która idzie do kompa. Od kilku miesięcy mam spokój, jak na razie "odpukać" ani razu od tego czasu nie było problemu ;)

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 20:56, 04 kwi 2014
przez sandamiano
t0meCzek321 napisał(a):Witam wszystkich. Długi czas już zmagałem się z pandą, lecz teraz wiem (prawdopodobnie) co jej dolega. Samochód stał w warsztacie jednym z lepszych, po sprawdzeniu każdego kabelka stwierdzili, że padła mi centralka wtrysków (samochód szarpie, przełącza się czasem na 3 gary na jakieś 3 sekundy, wywala check z błędem cewki). Przejechałem się do Fiata i zapytałem, czy to na pewno to. Oni powiedzieli mi, że być może to wiązka wtryskowo-zapłonowa i na początek warto najpierw to zmienić, bo podobno w Pandach są te centralki bezawaryjne (1.1 54 KM 2007).

Jak widzisz prewności nie mają .
Jeśli masz sterownik IAW 59 to jest właśnie awaryjny - potrafi takie cuda dawać. Jednak jeśli masz IAW 4AF to już mniej wadliwe ustrojstwo.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 21:55, 04 kwi 2014
przez t0meCzek321
Mich@l, mógłbyś dać mi jakieś zdjęcie o co dokładnie chodzi ? Miałem dzisiaj dziwny problem, otworzylem maske pociagalem troche za kable od kompa zaczal ledwo chodzic ciagle przerywal i check wywalalo po chwili jak go usunalem, otworzylem jeszcze raz poprzyciskałem mocniej i zaczął już przerywać rzadziej i jak chodził na 3 garach to tylko na krótko.

sandamiano - mam IAW 4AF, dziś sprawdzałem.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 22:46, 04 kwi 2014
przez Mich@ł
t0meCzek321, sprawdź przede wszystkim jaki błąd Ci wypluwa komputer, zapewne będzie to P0351 lub P0350 czyli błąd w obwodzie cewki.

Ja u siebie też mam właśnie IAW 4AF. Do komputera wchodzą dwie wtyczki, krótka i długa.

Najpierw od wtyczki wpiętej w cewkę (sterowanie cewką) do tej mniejszej wtyczki wpiętej do kompa patrzyłem czy nie ma przerwy w obwodzie. Najprawdopodobniej z tego schematu korzystałem:
http://obrazki.elektroda.pl/1577750700_1359891148.jpg
+
trochę na "czuja" podpinając się jednym kablem pod wtyczkę od cewki (jeden pin we wtyczce to masa a drugi to sterowanie cewki idący do kompa) a drugim sprawdzając na którym pinie jest rezystancja bliska kilku omów. Dodatkowo ruszałem kablami aby upewnić się że nie ma gdzieś pęknięcia.

W moim przypadku kable wyglądały na ok, więc jedynie podgiąłem pin w body odpowiadający za sterowanie cewką i śmiga (gdzieś na wtyczce musiał być słaby styk).

Jeżeli ruszasz kablami/wtyczkami i się poprawia to znaczy że masz albo przerwę na kablu (połączenie cewka - komp lub cewka masa) albo właśnie tak jak w moim przypadku nie styka dobrze któryś pin i na wybojach traci połączenie.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: N 13:41, 06 kwi 2014
przez t0meCzek321
Mich@ł, błąd jakbyś zgadł to P0351 - mam ten ELM 327 Bluetooth to sobie sprawdzam parametry i błędy na bieżąco.

Jutro zastosuje się do twoich porad i zobacze co uda mi się załatwić. Jakbym napotkał jakieś problemy będę pisał, wielkie dzięki.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 15:15, 02 maja 2014
przez ireczek1231
Podepnę się pod temat, bo mój problem wygląda identycznie. Wadliwa wiązka silnika powoduje, że autko pracuje na 3 garach. Próbowałem sztuczek z zaginaniem wejść na piny w wiązce. pomogło, ale tylko na kilka miesięcy. Aktualnie poszukuję takowej wiązki, jednak sprawa nie jest taka prosta. Jeżeli ktoś posiada informację, gdzie mogę zakupić ten element (oczywiście używany) to proszę o informację.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 15:25, 02 maja 2014
przez Mich@ł
ireczek1231, na alledrogo poszukaj http://allegro.pl/materialy-instalacyjn ... category-3

Z tego co pamiętam to i czasami nowiutkie wiazki można było kupić za małe pieniądze ;)

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: Pt 15:28, 02 maja 2014
przez OsiemKilo
ZACYTUJĘ SIEBIE:
OsiemKilo napisał(a):Odezwij się do sprzedającego z allegro kamil_szczecin mieli powystawiane dużo wiązek do pand. Nawet jeśli nie ma wystawionej aukcji z taką wiązką to napisz do nich maila opisując co potrzebujesz bo mogą mieć taką wiązke na stanie nawet jeśli na allegro nie ma.

Dodam jeszcze, że ceny z reguły jak widziałem były pomiędzy 160-240 zł. Oczywiście wiązki są fabrycznie nowe.

Re: Sterownik wtrysków i wiązka wtryskowo-zapłonowa

PostNapisane: N 15:01, 25 maja 2014
przez t0meCzek321
Ok, sprawę rozwiązałem. Nie uwierzycie co było problemem moich chyba już półrocznych bolączek z samochodem. Prześwietliłem temat na wylot, dziwne było dla mnie to, że samochód który ma 40.000 na blacie już ma takie poważne problemy jak elektryka. Jeden mechanik mówił o kablach, drugi mówił o uszkodzonym komputerze, racja, winny był komputer i kable, jednak były (i nadal są) w pełni sprawne. Jedyne czego potrzebował, to konkretne potraktowanie ich sprayem kontaktowym :) Dziwne, ale jak bardzo skuteczne. Dobrze popsikałem sprayem kontaktowym, poczekałem aż wyschnie i spiąłem "trytytką". Jeżeli ktoś by miał takie same problemy, warto najpierw tego spróbować :) Psikałem w te dwie końcówki, które siedzą na komputerze, jedna krótsza, druga dłuższa :) No i kto powiedział, że zwykły "kowalski" nie może sam czegoś naprawić :) Pozdrawiam, napisałem to aby ktoś mógł jeszcze z tego skorzystać :)