Strona 1 z 1

Rozbudowa fabrycznego centralnego o pilot + bagażnik

PostNapisane: Pn 18:42, 29 kwi 2013
przez majsterny
W mojej pandzie (2012) mam fabryczny centralny bez sterowania pilotem. Cena podpięcia sterowania pilotem w ASO jest zabójcza tak więc zdecydowałem się na samodzielny montaż. Kupiłem kompletny zestaw: centralka Noxon T5 z pilotami + 4 kasety + klamka bagażnika z centralnym (alledrogo, 345 zł). Na potrzeby mojego montażu trzy kasety są nadmiarowo ale nie miałem czasu ani chęci zamawiać wszystkiego oddzielnie a tak przydadzą się jeśli którakolwiek się zepsuje.
Przeczytałem chyba wszystkie wątki na forum dotyczące montażu centralnego na drzwi i klapę bagażnika. Ze wszystkich postów dedukcją doszedłem do rozwiązania, którym nie ingerowałbym w instalację fabryczną. Podzielę się to może się komuś przyda.

W drzwiach kierowcy wymieniłem kasetę (oryginalna miała wyprowadzone 4 przewody, wymagane jest sześć. Dwa dodatkowe nowe przewody sterowaniem masą wyprowadziłem do skrzynki bezpieczników pod kolumną i wpiąłem do centralki pod zestaw plusów i minusów - zostały spięte razem wg wzoru na sterowanie siłownikiem zgodnie ze schematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=366633 (tryb "Sterowanie siłownikiem"). Podłączyłem też jej zasilanie - plus wziąłem z grubego kabla zasilającego body. W takim połączeniu centralka steruje siłownikiem drzwi kierowcy a kaseta podaje info do body żeby reszta drzwi została zamknięta lub otwarta.

Gorzej było z bagażnikiem - chciałem mieć sterowanie z pilota z trzeciego przycisku. Niestety moja sztuka nie jest wyposażona w okablowanie do sterowania centralnym bagażnika (jest tylko 3-żyłowa kostka do krańcówek która jak rozumiem służy do podania info do body do włączenia oświetlenia bagażnika) . Przeciągnąłem więc 3 żyłowy przewód od klapy bagażnika do skrzynki bezpieczników (do centralnego potrzebne tylko dwa a w zasadzie jeden, bo masę można wziąć bezpośrednio z klapy, ja dodatkowy wykorzystam jako zasilanie modułu do haka). Przeciągnięcie kabli to najbardziej pracochłonna część zadania. 2 przewody podłączyłem do zamka. Po stronie kabiny jeden z przewodów poszedł na masę. Drugi został podłączony do przekaźnika. Przekaźnik jest niezbędny bo sama centralka na przewodzie 3-go kanału daje zbyt mały prąd i zamek nie otwiera się do końca. Montaż przekaźnika standardowo - dwa plusy na krańce 30 i 85, minus z centralki na kraniec 86, na 87 mamy wyjście na klapę i tam wpinamy kabel który pociągnęliśmy z bagażnika (plus).

Od teraz cieszę się trzema działającymi przyciskami na pilocie. Mam nadzieję, że komuś pomogłem.
Pozdrowionka.