Strona 1 z 2

działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Pn 15:58, 18 lut 2013
przez bob_best
1) W naszej Pandzie dziwnie działa tylna wycieraczka w czasie gdy włączone są przednie, mianowicie - w każdym dotychczasowym aucie przednie i tylna wycieraczki działały niezależnie od siebie. W Pandzie jak mam włączone przednie i chcę włączyć tylną to nie wyciera ona od razu szyby tylnej tylko czeka na następny ruch przednich i dopiero równo z nimi startuje - czy u Was też tak to działa? Dość mocno mnie to irytuje.

2) Druga sprawa - czy jak macie przednie wycieczki na 2 biegu, to czy po zatrzymaniu np. na światłach wycieczki przechodzą w tryb przerwany czy dalej pracują w trybie ciągłym? U mnie tego chyba nie ma (Żona nie jest pewna).

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Pn 16:05, 18 lut 2013
przez Nipro
U mnie jest dokładnie jak opisujesz: tylna przeciera wtedy kiedy przednie. Przednie wycieraczki pracują na takim biegu, jaki wybieram bez względu na jazdę/postój.

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Pn 16:43, 18 lut 2013
przez gumis
chyba wszyscy tak mamy :)

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Pn 17:15, 18 lut 2013
przez Dorian1.1
jest tak jak piszesz poniewaz wszystkie wyciery maja jeden przekaznik w body tzn nawet zalaczenie w innym czasie powoduje ze prad przeplywa dopiero po zwarciu glownego przekaznika w body.

Wyciery chodza nie zaleznie od stanu zatrzymania pojazdu.

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Pn 23:55, 18 lut 2013
przez matyja
Dorian1.1 napisał(a):jest tak jak piszesz poniewaz wszystkie wyciery maja jeden przekaznik w body tzn nawet zalaczenie w innym czasie powoduje ze prad przeplywa dopiero po zwarciu glownego przekaznika w body.

Wyciery chodza nie zaleznie od stanu zatrzymania pojazdu.

jesteś tego pewien w 100%?
mnie się wydaje, że są one na osobnych przekaźnikach, gdyż są one całkowicie niezależne; dla przykładu, jak cofasz i masz włączone przednie wycieraczki na 1 biegu, to tylna pracuje cały czas; podobnie, jak włączasz tylną, to przednie się nie uruchamiają i odwrotnie

takie działanie, to pewnie wymysł projektanta i tyle :)

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 0:01, 19 lut 2013
przez Dorian1.1
matyja napisał(a):
Dorian1.1 napisał(a):jest tak jak piszesz poniewaz wszystkie wyciery maja jeden przekaznik w body tzn nawet zalaczenie w innym czasie powoduje ze prad przeplywa dopiero po zwarciu glownego przekaznika w body.

Wyciery chodza nie zaleznie od stanu zatrzymania pojazdu.

jesteś tego pewien w 100%?
mnie się wydaje, że są one na osobnych przekaźnikach, gdyż są one całkowicie niezależne; dla przykładu, jak cofasz i masz włączone przednie wycieraczki na 1 biegu, to tylna pracuje cały czas; podobnie, jak włączasz tylną, to przednie się nie uruchamiają i odwrotnie

takie działanie, to pewnie wymysł projektanta i tyle :)

Wiem napewno ze jeden z trybow pracy wycieraczek jest w 100% na jednym przekazniku przod i tyl jak z innymi trybami czy jest to jakos dalej omijane sterowanie nie wiem... Rozbieralem body bo moje glupieje i miedzy innymi wyciery szalaly wiec potraktowalem je delikatnie pstryknieciem coby sie poodklejaly zwarte styki i teraz trybią.

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 10:05, 19 lut 2013
przez bob_best
Szkoda, że tak głupio to zrobili. Nawet w Cienkim tak nie było. Rozumiem, że jakieś bogatsze wersje nie miały lepszego rozwiązania?, które mógłbym założyć do siebie?

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 12:29, 19 lut 2013
przez matyja
zawsze możesz obejść Body i zrobić to na zewnętrznym przekaźniku

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 12:53, 19 lut 2013
przez gumis
Szkoda czasu na taka zabawe.

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 13:49, 19 lut 2013
przez matyja
jak kolegę to drażni, to święty spokój wart jest zachodu :)

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 15:42, 19 lut 2013
przez bob_best
matyja napisał(a):jak kolegę to drażni, to święty spokój wart jest zachodu :)


Bez przesady, aż tak nie chce mi się kombinować. Miałem nadzieję że będzie jak np. w BMW, gdzie wymieniłem tylko moduł na taki z bogatszej wersji.

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 19:28, 19 lut 2013
przez Romix13
bob_best napisał(a):1) W Pandzie jak mam włączone przednie i chcę włączyć tylną to nie wyciera ona od razu szyby tylnej tylko czeka na następny ruch przednich i dopiero równo z nimi startuje - czy u Was też tak to działa?

Dokładnie w naszych miśkach tak jest :) więc jesteś na to skazany ;) :ok: i nie jest to żaden dziwny objaw :)

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Wt 22:49, 19 lut 2013
przez adales
bob_best napisał(a):2) Druga sprawa - czy jak macie przednie wycieczki na 2 biegu, to czy po zatrzymaniu np. na światłach wycieczki przechodzą w tryb przerwany czy dalej pracują w trybie ciągłym? U mnie tego chyba nie ma (Żona nie jest pewna).


U mnie jak autko zatrzymam to wycieraczki zwalniają do przerywanego. Jak ruszam to wracają do ciągłego.

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Cz 0:41, 21 lut 2013
przez OsiemKilo
Działanie wycieraczek w zaleznosci od jazdy jest chyba w wielu pandach tylko nie kazdy o tym wie. U mnie wyglada to tak, ze podczas jazdy wlaczam wycieraczki na prace ciągłą i dosłownie na moment przełączam na czasowe i spowrotem na ciągłą prace. Manewr ten uruchamia "inteligentne wycieraczki". Po zatrzymaniu auta przelacznik jest dalej w pozycji "praca ciągła" a wycieraczki zamiatają czasowo.

Re: działanie przednich i tylnej wycieczki - problem (?)

PostNapisane: Cz 0:48, 21 lut 2013
przez Dorian1.1
OsiemKilo napisał(a):Działanie wycieraczek w zaleznosci od jazdy jest chyba w wielu pandach tylko nie kazdy o tym wie. U mnie wyglada to tak, ze podczas jazdy wlaczam wycieraczki na prace ciągłą i dosłownie na moment przełączam na czasowe i spowrotem na ciągłą prace. Manewr ten uruchamia "inteligentne wycieraczki". Po zatrzymaniu auta przelacznik jest dalej w pozycji "praca ciągła" a wycieraczki zamiatają czasowo.

Sprawdze to jutro aczkolwiek wydaje mi sie ze moze to byc tylko w wypasionych body.