padł akumulator?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#46  Postprzez bambrys » Wt 19:44, 25 sty 2011

ja w swojej pandzie 1,1 z klimatyzacja mam 50 Ah oryginalny exide czyli centra i ta podstawka co jest pod akumulatorem jest dużo większa niż sam akumulator wiec chyba spokojnie można założyć 55 lub 60 Ah skoro alternator ma wydajność na 70 Ah . A co do zielonego oczka to w tamtym roku jak było -27 auta nie odpaliłem nie dał rady przekręcić dłużej niż sekundę i też było "zielone" oczko czyli to ściema.
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 39
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Numer postu:#47  Postprzez Adam » Pt 23:02, 28 sty 2011

bambrys napisał(a):ja w swojej pandzie 1,1 z klimatyzacja mam 50 Ah oryginalny
A co do zielonego oczka to w tamtym roku jak było -27 auta nie odpaliłem nie dał rady przekręcić dłużej niż sekundę i też było "zielone" oczko czyli to ściema.

Co Ty opowiadasz? Akumulator 36Ah przy -27C zakręci jeżeli jest aku. dobry i autko dobra. Jak stary - to i 70Ah ma tak duży opór wewnętrzny (suchy, zwarcia) że nie zakręci. Głównie czas użytkowania aku. ołowiowego niszczy go (naturalny upływ) a nie pojemność. To nie są specjalne, długowieczne konstrukcje, bo i jego cena jak jedno tankowanie do pełna :) Po co tyle dyskusji - raz na 6-8lat kup Centra czarną lub szarą. Masz duże pobory przy unieruchomionym silniku - to kupuj 50Ah, ale 40Ah zupełnie wystarczy nawet przy klimatyzacji i w większych autkach. Wtedy ciężko i pełną mocą pracuje alternator, ale po to on jest.
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#48  Postprzez 12pawel » So 10:27, 29 sty 2011

Adam napisał(a):Masz duże pobory przy unieruchomionym silniku - to kupuj 50Ah, ale 40Ah zupełnie wystarczy nawet przy klimatyzacji i w większych autkach. Wtedy ciężko i pełną mocą pracuje alternator, ale po to on jest.

Alternator pracuje z tą samą mocą w przypadku akumulatora 50Ah jak i akumulatora 40Ah. Wcale nie jest bardziej obciążany
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#49  Postprzez Adam » So 13:15, 29 sty 2011

12pawel napisał(a):
Adam napisał(a):Masz duże pobory przy unieruchomionym silniku - to kupuj 50Ah, ale 40Ah zupełnie wystarczy nawet przy klimatyzacji i w większych autkach. Wtedy ciężko i pełną mocą pracuje alternator, ale po to on jest.

Alternator pracuje z tą samą mocą w przypadku akumulatora 50Ah jak i akumulatora 40Ah. Wcale nie jest bardziej obciążany

Oczywiście, że alternator pracuje pełną mocą aby zapewnić działanie auta - silnika, świateł itd. Nie pojedziesz na samym akumulatorze 40 i 55Ah. Dla alternatora spełniającego te zadania, silnie rozładowany aku. stanowi duże obciążenie. To użytkownik musi zadbać aby utrzymać sprawny akum. tzn. jego pełne naładowanie i nie utrzymywać akum. ołowiowego w stanie niepełnego naładowania. Może teraz jest zrozumiałe dlaczego duża pojemność i beztroskie korzystanie z prądu szybciej niszczy aku. o większej pojemności. Akumulator ołowiowy o dużej pojemności b.często będzie pozostawiany jako niedoładowany. On z winy użytkownika (niedoładowanie) ulegnie szybkiemu uszkodzeniu (krócej popracuje pomimo większej pojemności). Jednak użytkownik będzie miał duży komfort przy uruchamianiu wielu urządzeń w samochodzie.i "poważnie" wyglądające pudełko przy benzynowym silniku :)
Trzeba zadbać o dobre kontakty (bo b.duże prądy ładowania i rozładowania) na połączeniach przewodów do akumulatora i alternatora.(rozrusznika). Gorąca woda doskonale rozpuszcza i zmywa zaśniedziałe, ołowiane końcówki akumulatora (nie skrobać :!:). i brud z przewodów - klemy. Po założeniu, podłączeniu klem można to złącze odizolować od wpływów atmosf. smarem do podwozi.
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#50  Postprzez 12pawel » So 14:18, 29 sty 2011

Zgadzam się z Tobą w 100% co do Twojego postu.

Ale z tymi słowami zgodzić się nie mogę.
Adam napisał(a):Akumulator ołowiowy o dużej pojemności b.często będzie pozostawiany jako niedoładowany.

Dlaczego tak sądzisz?
To że mamy większej pojemności akumulator nie oznacza że więcej z niego korzystamy. Pobieramy z akumulatora jakąś energię( niezależnie od pojemności akumulatora) którą z powrotem musi uzupełnić alternator. Jak pobieramy 1Ah to i 1Ah musimy uzupełnić. Dlaczego więc piszesz że większej pojemności akumulator będzie niedoładowany :?:
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#51  Postprzez krzak » Śr 15:39, 04 maja 2011

Odkopię temat :)
Musze zakupić nowy aku :/
Byłem w ASO i zaproponowano mi 2 modele: Centra za 250zł
i drugi (no kurde nazwy nie pamiętam ale na naklejce było logo Fiat, Lancia,Alfa) i on kosztował 230zł. Który wybrać? Poszedłem akurat do ASO bo chce jeszcze kupić tam tłumik końcowy (150zł - 2 lata gwarancji) i jak kupie tam te 2 przedmioty dostane rabat - ostatnio było 9%
krzak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 291
Dołączył(a): So 14:37, 22 sty 2011
Lokalizacja: Zawiercie
Wiek: 38
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Łukasz

Numer postu:#52  Postprzez Kordian » Śr 19:11, 04 maja 2011

krzak ja bym ci polecał dopłacić i kupić centre :)
Panda ABARTH Bordo Limited Edition
Kordian
Użytkownik Zbanowany
Avatar użytkownika
 
Posty: 1626
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Panda: Abarth Bordo Limited Edition
Imię: PANICZ Kordian

Numer postu:#53  Postprzez JDK » Śr 19:32, 04 maja 2011

Też polecam Centre :) ;)
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 33
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#54  Postprzez 12pawel » So 9:31, 07 maja 2011

Ten drugi co Ci pewnie polecili to EXIDE. Ponoć centra i exide to to samo i zjeżdża z jednej linni produkcyjnej ale dokładnie nie wiem. Ale z tego co wiem centra ma większy maksymalny prąd rozruchowy.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron