Strona 1 z 2

Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Śr 20:29, 30 maja 2012
przez Kiki
Witam
Czy czujnik skrętu będzie pasował z angielskiej kolumny? Czy przełożenie go jest trudne czy może wymaga jakiś udziwnionych narzędzi albo specjalistycznej wiedzy? Mam dostęp do kolumny z anglika i zastanawiam sie czy próbować go przełożyć ale wygląda to nieciekawie jeśli chodzi o dostęp. Nie za bardzo wiem jak zdjąć sterownik z kolumny bo coś go trzyma po odkręceniu śrub.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Śr 20:35, 30 maja 2012
przez moszczu
Powinien pasować z anglika :) , ale niech ktoś inny się wypowie...

Tu masz manuala jak wymienić czujnik skrętu -> viewtopic.php?f=7&t=2437

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Cz 6:17, 31 maja 2012
przez mgacus
Będzie pasować jeżeli kolor kabla jest taki sam w obydwu kolumnach.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Cz 13:22, 31 maja 2012
przez Jarecki8810
Kiki napisał(a):Witam
Czy czujnik skrętu będzie pasował z angielskiej kolumny? Czy przełożenie go jest trudne czy może wymaga jakiś udziwnionych narzędzi albo specjalistycznej wiedzy? Mam dostęp do kolumny z anglika i zastanawiam sie czy próbować go przełożyć ale wygląda to nieciekawie jeśli chodzi o dostęp. Nie za bardzo wiem jak zdjąć sterownik z kolumny bo coś go trzyma po odkręceniu śrub.


Musisz odkręcić taką czarną czapkę plastikową (na sterowniku jest) i wtedy pokażą Ci się 3 grube i długie paski blachy, które trzeba rozlutować. Jest to złącze zasilające silnik wspomagania. Bez tego nie zdejmiesz sterownika.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Cz 17:43, 31 maja 2012
przez mgacus
Pytanie, czy jest konieczność zdejmowania sterownika. Jeśli tak to sterownik+silnik+blacha są mocowane do obudowy mechanizmu trzema śrubkami.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Cz 17:59, 31 maja 2012
przez Jarecki8810
mgacus napisał(a):Pytanie, czy jest konieczność zdejmowania sterownika. Jeśli tak to sterownik+silnik+blacha są mocowane do obudowy mechanizmu trzema śrubkami.


Ale w tej formie sterownik i silnik są cały czas połączone ze sobą no nie?

Faktem jest, że nie ma zbytnio sensu zdejmować sterownika do wymiany czujnika skrętu.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Cz 20:43, 31 maja 2012
przez Kiki
Napisałem w poscie w dziale manuale ale autor nie odpowiedział wiec może tutaj ktoś będzie wiedział.
Jest tam napisane że za zanim wszystko złożymy trzeba skalibrować czujnik podpinając tylko kostkę do niego. Ale jak to zrobić jak mamy stacyjke odpietą no i poduszkę? A przecież żeby FES połączył sie z kompem to musi być zapłon ? Jak przebiega taka kalibracja, ustawiamy czujnik w pozycji zero i odpalamy odpowiednią funkcje w menu FESa?

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Cz 21:35, 31 maja 2012
przez Jarecki8810
Kiki napisał(a):Napisałem w poscie w dziale manuale ale autor nie odpowiedział wiec może tutaj ktoś będzie wiedział.
Jest tam napisane że za zanim wszystko złożymy trzeba skalibrować czujnik podpinając tylko kostkę do niego. Ale jak to zrobić jak mamy stacyjke odpietą no i poduszkę? A przecież żeby FES połączył sie z kompem to musi być zapłon ? Jak przebiega taka kalibracja, ustawiamy czujnik w pozycji zero i odpalamy odpowiednią funkcje w menu FESa?



Na czas kalibracji niewielkim problemem jest podpiąć wtyczki stacyjki i poduszkę. Pozycja zero w czujniku, odpalamy FES>> EPS>> Regulacje>> Kalibracja czujnika pozycji.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Pt 6:06, 01 cze 2012
przez waldekb3
Jarecki8810 napisał(a):
Kiki napisał(a):Napisałem w poscie w dziale manuale ale autor nie odpowiedział wiec może tutaj ktoś będzie wiedział.
Jest tam napisane że za zanim wszystko złożymy trzeba skalibrować czujnik podpinając tylko kostkę do niego. Ale jak to zrobić jak mamy stacyjke odpietą no i poduszkę? A przecież żeby FES połączył sie z kompem to musi być zapłon ? Jak przebiega taka kalibracja, ustawiamy czujnik w pozycji zero i odpalamy odpowiednią funkcje w menu FESa?



Na czas kalibracji niewielkim problemem jest podpiąć wtyczki stacyjki i poduszkę. Pozycja zero w czujniku, odpalamy FES>> EPS>> Regulacje>> Kalibracja czujnika pozycji.


A nie prościej było by najpierw zdjąć obudowę kolumny kierowniczej, odpiąć stary czujnik ,podłączyć nowy i dokonać kalibracji? A dopiero resztę potem rozebrać tak jak w manualu? Zapewne po rozebraniu i wymontowaniu starego czujnika można od razu przystąpić do montażu nowego , już skalibrowanego czujnika. Niema wtedy kłopotu z podpinaniem stacyjki i całej reszty by dokonać kalibracji.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Pt 7:06, 01 cze 2012
przez mgacus
Ta kalibracja czujnika przed założeniem wydaje mi się mało sensowna. Czujnik ma być zakładany z zawleczką, wtedy nie musimy się martwić o kalibrację. Zawleczka blokuje położenie dwóch warstw czujnika względem siebie tak, by dało się później ustawić siłę na zero przy pomocy kompa. Jeśli dobrze założymy czujnik można wszystko poskładać, podłączyć kompa, włączyć stacyjkę, wyzerować siłę i dopiero na końcu odpalić silnik i cieszyć się sprawnym wspomaganiem.

Re: Czujnik skrętu w kolumnie wspomagania

PostNapisane: Pt 7:54, 01 cze 2012
przez Kiki
No tak ale autor manuala pisał żeby nie skladać kolumny dopoki nie mamy skalibrowanego czujnika.


Będzie pasować jeżeli kolor kabla jest taki sam w obydwu kolumnach


Czy to chodzi o ten zielony kolor izolacji jak na zdjęciu ? Bo kabli to tam jest chyba z 6 z czujnika.
Obrazek

I skąd informacja że kolor ma być taki sam?

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Pt 19:30, 01 cze 2012
przez waldekb3
mgacus napisał(a):Ta kalibracja czujnika przed założeniem wydaje mi się mało sensowna. Czujnik ma być zakładany z zawleczką, wtedy nie musimy się martwić o kalibrację. Zawleczka blokuje położenie dwóch warstw czujnika względem siebie tak, by dało się później ustawić siłę na zero przy pomocy kompa. Jeśli dobrze założymy czujnik można wszystko poskładać, podłączyć kompa, włączyć stacyjkę, wyzerować siłę i dopiero na końcu odpalić silnik i cieszyć się sprawnym wspomaganiem.


I tu się nie zgodzę . Proponuję zapoznać się z pkt. 9 manuala. Jest tam informacja o montażu czujnika dopiero po kalibracji.Dlatego zasadne jest dokonać kalibracji wcześniej.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Pt 20:43, 01 cze 2012
przez mgacus
Kolega, który pisał wspomnianego manuala musiał kalibrować czujnik bo sprzedali mu bez zawleczki i po pierwszym zamontowaniu warstwy czujnika były rozjechane.

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Pn 20:03, 19 lis 2012
przez guzik23
Witam, jeszcze sie nie zabrałem za wymianę czujnika ale jednej rzeczy nie rozumiem. Jedni piszą że można skalibrować nowy czujnik jeszcze przed rozebraniem kolumny czyli po prostu wpinamy nowy czujnik w sterownik i kalibrujemy interfejsem. To rozwiązanie wydaje sie logiczniejsze bo nie trzeba potem się bawić w podpinanie poduszki i stacyjki na czas kalibracji. Ale co z tą zawleczką ? Jak ją zdejmę po kalibracji to te dwie części czujnika mi sie nie rozjadą przy wkładaniu na wałek? Czy po założeniu na wieloklin coś blokuje możliwość obrotu tych dwóch części względem siebie? I dlaczego (przynajmniej tak to zrozumiałem) nie można skalibrować czujnika już po założeniu na wieloklin? Przecież to bez sensu troche...

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

PostNapisane: Pn 20:12, 19 lis 2012
przez Jarecki8810
Nie można, bo jak Ci się przy montażu warstwy rozjadą, to Ci kierownica ucieknie w którąś stronę z taką siłą, że jej nie ruszysz. I w ten sposób powracamy do punktu wyjścia.