Strona 1 z 1

kostka stacyjki

PostNapisane: Cz 20:39, 24 maja 2012
przez gregory1979
Czy ktoś z was zastanawiał się nad działaniem stacyjki :?: Według instrukcji stacyjka ma 3 pozycje:
- "STOP: silnik wyłączony, kluczyk można wyjąć, kierownica zablokowana. Niektóre urządzenia elektryczne (np. radioodtwarzacz, elektryczne podnośniki szyb) mogą funkcjonować."

- "MAR: pozycja podczas jazdy. Wszystkie urządzenia elektryczne mogą funkcjonować."

- "AVV: uruchamianie silnika."

Czyli jeśli dobrze myślę to jeśli mamy kluczyk w pozycji "STOP" to bez przekręcania kluczykiem powinno działać np. radio, co jednak się nie dzieje. Po moim dochodzeniu okazuje się że w moim przypadku gdzie kostka powinna mieć 7 pinów u mnie ma 5. W złączu B kostki są tylko 2 piny. Fiat już nawet na pinach w kostce oszczędził. :lol: :rotfl: Po przyjżeniu się kostkom na allegro widać żę jest łącznie siedem pinów. Pewnie dlatego na stacyjce nie ma przejścia w pozycji "STOP"

Re: kostka stacyjki

PostNapisane: Cz 21:31, 24 maja 2012
przez Zwierzak
Wszystko jest tak, jak powinno być. Fabryczne radio można włączyć bez kluczyka i wyłączy sie ono po 20 minutach. W Pandzie nie ma "pozycji radiowej".

Re: kostka stacyjki

PostNapisane: Cz 22:40, 24 maja 2012
przez Junak
mu nie chodzi o "pozycje radiowa" tylko o to że u niego w ogóle się nie chce włączyć radio bez przekręcenia stacyjki a w instrukcji pisze że powinno się dać i u mnie faktycznie tak jest

Re: kostka stacyjki

PostNapisane: Cz 23:10, 24 maja 2012
przez Zwierzak
Radia, które nie ma możliwości włączenia bez kluczyka, pomimo podpięcia pod 15 i 30 obwód (a nie 2x pod 30) nie da się włączyć w Pandzie w pozycji stop, ponieważ nie ma w tej pozycji zasilanie po stacyjce.

Chyba, że jest zrobiona jakaś inwencja twórcza montera.

Re: kostka stacyjki

PostNapisane: Cz 23:15, 24 maja 2012
przez Junak
z tego co wyczytałem to tam inwencja polega po prostu na kostce z dwoma pinami mniej, które to piny pewnie zasilają radio przed zapłonem

Re: kostka stacyjki

PostNapisane: Pt 20:07, 25 maja 2012
przez gregory1979
Junak dokładnie zrozumiał mój tok myślenia. :brawo: Poprostu czasami przydałoby się zasilanie niektórych urzadzeń bez przełączania na pozycje zapłonu. Tak jak miałem np. w Matizie gdzie stacyjka była 4 pozycyjna, gdzie pierwsza pozycja była od załączenia akcesoriów (m.in. radia czy zegarka).

Re: kostka stacyjki

PostNapisane: Pn 10:41, 28 maja 2012
przez Forsaken
To świadome działanie Fiata. Tak samo jest z zapalniczką. Tłumaczą to względami bezpieczeństwa i ekonomii.