Strona 1 z 1

1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 0:32, 21 lut 2012
przez Deacon
witam

dzisiaj wsiadam, odpalam i miga mi kontrolka grzania swiec. na liczniku wyswietla sie komunikat: Aw. podgrzew. swiec zarowych.
gasze, odpalam ponownie i wszystko wraca do normy. jednak jak auto troche postoi schemat sie powtarza.
FES wyrzuca blad: P0683 - sygnal swiec zarowych podgrzew.

Obrazek

teraz pytanie czy to padla swieca/-e czy moze modul grzania swiec? co moge i jak sprawdzic?

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 9:16, 21 lut 2012
przez Dreamcatcher
Ano mogła ktoras swieca pasc. Przy przebiegu koło100tys. (jak u nas) już mogą. Mi jak padły to sprawdzali w warsztacie takim miernikiem (probowką?) z żarowką. Zapewne chodziło o sprawdzenie czy czy jest obwod nieprzerwany i dana swieca jest sprawna.
I od tego bym radził zacząc diagnostykę - jesli ktoras ze swiec grzac nie będzie a reszta będzie to będziemy w domu.

Ps. Jesli padnięte będą więcej niż jedna swieca lepiej będzie wymienic wszystkie gdyż problem może wrocic rychło. U mnie tak własnie było.
Aha i jak bys chciał mam dwie nowe i jedną używaną swiece beru.

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 10:02, 21 lut 2012
przez spacewalker
Odrazu Ci mowie zebyś sobie odpuścił sprawdzanie świec próbówką czy miernikiem na rezystancje.
Prosty powód, świeca nie musi byc spalona, moze byc przepalona a co za tym idzie jej obwód nadal bedzie zamkniety, rezystancja bedzie się nieco różnic (ale jaka ma byc tego nie wiesz bo nie masz nowej) z drugiej strony przegrzana świeca to nie jest nowa, wiec rezystancja bedzie inna.
Jedyna dobra domowa metoda to wykrtęcic i sprawdzić pod akku jak i jak szybko grzeje.
Świeca ma się nagrzewać od czubka do obudowy (w końcu czubek jest w głowicy pierwszy) Jesli bedzie grzać od połowy do gwintu, to jest szrto.
Dlatego taka świeca bedzie miała i pobór prądu i rezystancję tylko co z tego jak nie bedzie grzać bezpośredniu pod wtryskiwanym paliwem.
Swieca w zalezności od modelu po ok 5 sek powinna byc niemal biała i to jest dobra świeca.

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 10:16, 21 lut 2012
przez Dreamcatcher
Jeśli jest błąd o braku sygnału to teoretycznie przynajmniej jedna świeca powinna być spalona na amen. Probówka powinna to wykryć. Jeśli kolega chce wykluczyć inne problemy to powinno to wystarczyć.
Natomiast do późniejszej oceny stanu świec twoja metoda faktyczni będzie lepsza. Choć w sumie nie wiem czy przy tym przebiegu nie lepsza będzie wymiana kompletu świec.
Tylko przy wykręcaniu uważać trzeba uważać. Jak się coś urwie bądź ukręci - mamy problem.

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 10:34, 21 lut 2012
przez wojzag2
Na 99 % padła świeca. Oryginał to koszt około 120 zł/szt. Świeca przewidziana jest na około 100 tyś.
Wymień 4 bo zurzywają się jednakowo. :( :roll:
Co do stanu świec jak wyjmiesz stare zobacz czy jest czarna na końcu czy w połowie; jeśli w połowie oznacza że jest zurzyta i nie grzała samym końcem.

pozdr

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 11:45, 21 lut 2012
przez Deacon
dzieki panowie. oczywiscie, ze wymienie wszystkie swiece jak to one padly. tylko jak sie do nich dostac? czy wymieniac samemu czy raczej do warsztatu oddac? w poprzednim aucie zawsze zmienialem sam a tam trzeba bylo kolektor zrzucac. swiece kupie prawdopodobnie Beru.

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 13:41, 21 lut 2012
przez Dreamcatcher
Dostęp jest prosty. Po otwarciu maski widac je na froncie poniżej obudowy filtra powietrza (dla ułatwienia sobie sprawy koniecznym byc może zdjęcie tejże obudowy). Takie 4 kable tam odchodzą.
A co do warsztatu ... coż tomjuż kwestia posiadania narzędzi i wyczucia, wprawy. Musisz sobie odpowiedziec sam ale skoro już wymieniałes więc myslę iż dasz sobie radę. Do warsztatu co najwyżej można jechac co by je sprawdzili.

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Wt 16:46, 21 lut 2012
przez luq3
Miałem podobny problem. Rozwiązanie u mnie wyglądało następująco: Zmierzyłem najprostszym czujnikiem opory poszczególnych świec bez wyciągania ich, wystarczy pociągnąć zaczep przewodu i sprawdzić opór między podłączeniem świecy a silnikiem. u mnie trzy świece miały porównywalny wynik a jedna (jak zwykle to bywa ostatnia) miała przerwę więc świeca do wymiany. Najłatwiej jest zdjąć obudowę filtra powietrza, będzie swobodny dostęp oraz nie będzie przeszkadzał przepływomierz. Klucz to długa 8 świece nie są mocno przykręcone ale lepiej to robić na zimnym silniku, nie poparzymy się i z mniejszą siłą trzeba będzie odkręcać świece. Radzę zmienić od razu wszystkie ja zmieniłem jedną a za dwa tygodnie znowu błąd i okazało się że kolejna do wymiany (przebieg około 110000 tyś. km). Ja zakupiłem na allegro boscha za 29zł (od tego gościa http://allegro.pl/show_item.php?item=2151811233) a potem jeszcze trzy po 10zł od (billserwis) też bosch ale widzę że już u niego teraz nie ma. Warto przedmuchać sprężonym powietrzem gniazda świec przed ich wykręceniem aby jakiś syf się nie dostał do silnika podczas wymiany.

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Pt 22:43, 24 lut 2012
przez 2fast
Dreamcatcher napisał(a):Dostęp jest prosty. Po otwarciu maski widac je na froncie poniżej obudowy filtra powietrza (dla ułatwienia sobie sprawy koniecznym byc może zdjęcie tejże obudowy). Takie 4 kable tam odchodzą.
A co do warsztatu ... coż tomjuż kwestia posiadania narzędzi i wyczucia, wprawy. Musisz sobie odpowiedziec sam ale skoro już wymieniałes więc myslę iż dasz sobie radę. Do warsztatu co najwyżej można jechac co by je sprawdzili.


Ze świecami trzeba uważać przy wykręcaniu. Jeśli świeca ciężko się wykręca lepiej zostawić aby nie urwać bo wtedy zaczyna się problem. Jeśli ktoś nie ma o tym pojęcia i sprzętu to może okazać się że naprawa świec będzie kosztowna a oszczędność pozorna :-) .

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Pt 22:51, 24 lut 2012
przez Deacon
wlasnie swiece juz mam i teraz nie wiem czy wymienic czy zostawic warsztatowi. mam do wymiany olej i filtry to chyba jednak pojade do warsztatu.

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Pn 19:58, 05 mar 2012
przez Deacon
swiece wymienione - dalem Beru. ze starych jedna byla spalona. kontrolka i komunikat juz sie nie pojawia :)

Re: 1.3 Multijet - miga kontrolka grzania swiec

PostNapisane: Pn 20:04, 05 mar 2012
przez Szopek
Polecam jeszcze podłaczyć pod kompa. U mnie była taka sama sytuacja, tyle tylko, że u mnie padły dwie świece. Po wymianie nic nie świeciło, ale błąd do kasowania był :wink: