Strona 1 z 2

Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 11:54, 31 paź 2011
przez paw123los
Koledzy,

Z góry przepraszam, jeżeli zapytam o sprawy jasne, ale z lektury wątków archiwalnych i grupy na autokąciku jakoś wprost nie mogę wyciągnąć pewnych wniosków.
Zapytam więc o kilka rzeczy, z góry dzięki za poświęcony na odpowiedzi czas.

1. W mojej Pandzie krańcówka jest zamontowana tylko przy drzwiach kierowcy, rozumiem że aby podpiąć resztę drzwi wystarczy podpiąć krańcówki w szereg z istniejąca. Pytanie jednak jak to jest rozwiązane w samochodach gdzie jest Licznik z emotion i on wie które drzwi są otwarte ? to się jakoś wpina wtedy w cana ?

2. Czy wszystkie modele Pandy mają Can ? w instrukcji obsługi do alarmu M882 który posiadam jest info o tym, że w wersjach bez can krańcówki należy podpiąć w inny sposób. Czy to oznacza że istnieją wersje pozbawione szyny ?

3. Czy do centralki w/w alarmu można podpiąć centralny zamek tak aby sterować z nim z pilota od alarmu ?

4. W jaki sposób można określić jakie funkcje wyposażenia nie zamontowane w samochodzie obsłuży body ? czy za pomocą FES-a można to określić ? (nie mam jak sprawdzić bo dopiero czekam na ELM-a z Viakena)

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 12:11, 31 paź 2011
przez rukh
paw123los napisał(a):Koledzy,

1. W mojej Pandzie krańcówka jest zamontowana tylko przy drzwiach kierowcy, rozumiem że aby podpiąć resztę drzwi wystarczy podpiąć krańcówki w szereg z istniejąca. Pytanie jednak jak to jest rozwiązane w samochodach gdzie jest Licznik z emotion i on wie które drzwi są otwarte ? to się jakoś wpina wtedy w cana ?

raczej równolegle i do lampki na podsufitce do can nic nie idzie
na resztę nie znam odpowiedzi

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 12:38, 31 paź 2011
przez Zwierzak
1. Tak jak kolega wyżej pisze możesz spiąć wszystkie krańcówki równolegle. Co do licznika emotion to jest to rozwiązane tak, że każda krańcówka jest połączona indywidualnie z body i z body sygnał leci już CANem do licznika. W podstawowej wersji body jest pomięte.

2. Wszystkie modele mają CAN, jednak w zależności od wersji jest on różnie rozbudowany.
Z tego co widzę w instrukcji to wspomniany alarm jest przeznaczony do samochodu z fabrycznym pilotem (klucz scyzoryk). Wersje bez siebi CAN nie istnieją, tylko w podstawowej wersji krańcówki nie są podłączone pod body.

3. Ten alarm jest przeznaczony do samochodu z fabrycznym centralnym i fabrycznym pilotem, a nie odwrotnie.

4. Teoretycznie możesz sprawdzić po numerze części w programie eper. Praktycznie większość body obsługuje więcej wyposażenia niż podaje program.

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 13:01, 31 paź 2011
przez paw123los
Zwierzak napisał(a):1. Tak jak kolega wyżej pisze możesz spiąć wszystkie krańcówki równolegle. Co do licznika emotion to jest to rozwiązane tak, że każda krańcówka jest połączona indywidualnie z body i z body sygnał leci już CANem do licznika. W podstawowej wersji body jest pomięte.


Ok. To już jasne

Zwierzak napisał(a): 2. Wszystkie modele mają CAN, jednak w zależności od wersji jest on różnie rozbudowany.

Ok. Dzięki

Zwierzak napisał(a):3. Ten alarm jest przeznaczony do samochodu z fabrycznym centralnym i fabrycznym pilotem, a nie odwrotnie.

Możliwe że pomyliłem model alarmu. Mój jest bez centralnego a pilot jest okrągły z jednym guzikiem na środku - zgadza się natomiast producent.

Zwierzak napisał(a):4. Teoretycznie możesz sprawdzić po numerze części w programie eper. Praktycznie większość body obsługuje więcej wyposażenia niż podaje program.
Ale rozumiem, że nie jest to wprost do zweryfikowania co obsługuje a czego nie tak ? nie da się tego sprawdzić interfejsem ?

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 13:42, 31 paź 2011
przez Zwierzak
Jeśli chodzi Ci o jakieś proste rzeczy typu wspomaganie, licznik emotion czy fabryczne radio to chyba każdy model je obsłuży.

Co do sterowania zamka pilotem fabrycznym czy elektryczną klamkę bagażnika to w modelach body M10 i M20 brakuje elementów na płycie, ale idzie to obejść.

Problemy zaczynają się kiedy chcesz jakieś powazniejsze rzeczy dołożyć jak skrzynie selespeed, nawigacje czy esp gdzie body stanowi pomost między dwoma typami magistrali i posiada dodatkowe funkcje.

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 13:49, 31 paź 2011
przez paw123los
Zwierzak napisał(a):Jeśli chodzi Ci o jakieś proste rzeczy typu wspomaganie, licznik emotion czy fabryczne radio to chyba każdy model je obsłuży.
Co do sterowania zamka pilotem fabrycznym czy elektryczną klamkę bagażnika to w modelach body M10 i M20 brakuje elementów na płycie, ale idzie to obejść.
Problemy zaczynają się kiedy chcesz jakieś powazniejsze rzeczy dołożyć jak skrzynie selespeed, nawigacje czy esp gdzie body stanowi pomost między dwoma typami magistrali i posiada dodatkowe funkcje.


Generalnie plany są na:
Farbyczne radio 2 din
Licznik emotion i manetki z tripem
kierownica wielofunkcyjna
centralny zamek (tego mi najbardziej brakuje - w poprzednim aucie było)
elektryczna klamka bagażnika
czujnik temperatury zewnętrznej
może wspomaganie - chociaż nie mam ciśnienia
może elektryczne szyby

Sprawdzę dzisiaj mój model body - co masz na myśli mówiąc że można pewne sprawy obejść ? chodzi o to opóźnienie na Can-ie ?
Chciałem się do tego wszystkiego jakoś mądrze przygotować bo pewnie mody będą po zimie, a nie chcę nakupować gratów które się okażą potem niemożliwe do zainstalowania.

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 13:58, 31 paź 2011
przez Zwierzak
paw123los napisał(a):Generalnie plany są na:
Farbyczne radio 2 din
Licznik emotion i manetki z tripem
kierownica wielofunkcyjna
centralny zamek (tego mi najbardziej brakuje - w poprzednim aucie było)
elektryczna klamka bagażnika
czujnik temperatury zewnętrznej
może wspomaganie - chociaż nie mam ciśnienia
może elektryczne szyby

Sprawdzę dzisiaj mój model body - co masz na myśli mówiąc że można pewne sprawy obejść ? chodzi o to opóźnienie na Can-ie ?
Chciałem się do tego wszystkiego jakoś mądrze przygotować bo pewnie mody będą po zimie, a nie chcę nakupować gratów które się okażą potem niemożliwe do zainstalowania.


Z tych rzeczy co wypisałeś to tylko licznik (tylko przepinasz kostkę, podłączasz TRIP i czujnik temp.), radio i wspomaganie bedzie wymagało CANa, ale powinno działać z każdą wersją body.

Opóźniacz to jest półśrodek i bez sensu obecnie.

Co do otwierania bagażnika to zobacz w dziale moja panda i moim temacie jak to rozwiązałem bo u mnie body nie obsługiwało klamki.

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 14:00, 31 paź 2011
przez paw123los
Zwierzak napisał(a):Z tych rzeczy co wypisałeś to tylko licznik (tylko przepinasz kostkę i podłączasz TRIP), radio i wspomaganie bedzie wymagało CANa, ale powinno działać z każdą wersją body.


To świetnie ! Dzięki za info.

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 14:03, 31 paź 2011
przez Zwierzak
Bedziesz musiał zrobić osiowanie tych rzeczy po CANie co napisałem, bo bedzie licznik migał. Jak coś to pytaj w odpowiednich tematach a na pewno pomożemy Ci zamontować wszystko:)

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 14:12, 31 paź 2011
przez paw123los
Zwierzak napisał(a):Bedziesz musiał zrobić osiowanie tych rzeczy po CANie co napisałem, bo bedzie licznik migał. Jak coś to pytaj w odpowiednich tematach a na pewno pomożemy Ci zamontować wszystko:)


O osiowaniu już poczytałem. Dzisiaj lub w środę powinien dotrzeć zamówiony już ELM - może się szarpnę też na licencję na FES żeby móc to robić samemu.
Plan jest taki żeby na razie powoli zbierać graty - pytanie czy wytrzymam do wiosny z grupowym montowaniem wszystkiego :P - znając życie pewnie zacznę dłubać już wcześniej tym bardziej że póki co aura jest całkiem niezła.

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 16:43, 31 paź 2011
przez Vito
paw123los napisał(a):
3. Czy do centralki w/w alarmu można podpiąć centralny zamek tak aby sterować z nim z pilota od alarmu ?



W poprzedniej pandzie miałem ten alarm był montowany przez ASO przed odbiorem Pandy. Zamykanie auta z pilota działało

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 17:44, 31 paź 2011
przez ma16
Ja dodam od siebie że moje body nie obsługiwało wyświetlania odpowiednich komunikatów po otwarciu drzwi na liczniku emotion. Co do wspomagania nie działa funkcja "City" ale reszta działa. Jedyne co we wspomaganiu zauważyłem to że nie zawsze działa automatyczne powracanie kierownicy na pozycje 0 co troche denerwuje... kalibracja wspomagania nie pomaga....

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 19:01, 31 paź 2011
przez paw123los
Vito napisał(a):W poprzedniej pandzie miałem ten alarm był montowany przez ASO przed odbiorem Pandy. Zamykanie auta z pilota działało


Wielkie dzięki za tę informację. Jest w takim razie szansa, że wszystko uda się zrobić tak jak sobie to wymyśliłem.

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: So 9:28, 19 lis 2011
przez sadowa6
koledzy po przeróbce z van na osobowy teraz najbardziej brakuje centralnego zamka, posiadam w misiu autoalarm z okrągłym pilotem z dwoma przyciskami (w aucie nie ma czujników ruchowych tylko niebieska dioda i uruchamia się po otwarciu jakichkolwiek drzwi, klapy silnika lub bagażnika, w komorze silnika jest syrena). Proszę o podpowiedź jaki cz zainstalować, żeby można było go uruchamiać pilotem od aa, podajcie co muszę kupić?

Re: Krańcówki, Can, Centralny itp.

PostNapisane: Pn 8:49, 21 lis 2011
przez paw123los
Z tego co się orientowałem (i zamierzam też coś takiego zamontować u siebie) najlepiej kupić zestaw oryginalnych zamków i centralkę, okablować, a następnie podłączyć do centralki centralnego sterowanie otwieraniem z centralki alarmu.