+12V po stacyjce

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#16  Postprzez morpheus1581 » Pn 1:02, 06 lut 2017

Halski napisał(a):Muszę cię zmartwić,ale to co pokazałeś na zdjęciu to tam nie ma żadnej listwy z +12V po zapłonie.


Otóż jest tam 12 po zapłonie. Osobiście sprawdzałem. Pod tamtymi bezpiecznikami jest właśnie 12 po zaplonie.

Tak myślałem żeby dalej na tej samej zasadzie mostkowac i użyć konektorów i bezpiecznika. Tylko czy ta listwa jest zabezpieczona wcześniej jakimś bezpiecznikiem? Żeby nie obciążać jej zbytnio.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#17  Postprzez JargoV » Pn 1:13, 06 lut 2017

Dokładnie tak jest, niektóre są mostkowane, a inne są zasilane bezpośrednio z BSI, + po stacyjce jest też w skrzynce bezpieczników w komorze silnika i co ciekawe większość będzie już podprowadzona pod wolne gniazda. Konektory powinno się znaleźć pod hasłem "FCA Mini Fuse". A to co chcesz podłączyć, to może akurat jest gdzie się podłączyć fabrycznie? ;) A co do podłączania radia to chyba w każdym BSI jest gotowy pin zabezpieczony bezpiecznikiem.
JargoV
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Dołączył(a): N 0:43, 22 lis 2015
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 27
Panda: Panda II 1.1 2009r
Imię: Jarek

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#18  Postprzez morpheus1581 » Pn 1:33, 06 lut 2017

JargoV napisał(a): A to co chcesz podłączyć, to może akurat jest gdzie się podłączyć fabrycznie? ;)

Wątpię bardzo. To Actual. Tu naprawdę oszczedzali na wyposażeniu. Nie było kompletnie nic. Ani wiązki zap. Ani inst. do radia nawet anteny.

Jeśli chodzi o 12v pod maską to wiem ze tam jest. Znalazłem jak podlaczalem ledy ale podlaczylem je na zasadzie wpiecia się, w moim przypadku w inst. wspomagania.
To takie trochę druciarstwo. A tam pod maską są jakieś 12v po zapłonie wolne?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#19  Postprzez JargoV » Pn 10:35, 06 lut 2017

U mnie ta sama sytuacja, ale gniazda prądowe do body i w skrzynkach bezpieczników miałem Np. Wiązka do zapalniczki była u mnie tylko do pewnego momentu, co już opisywałem ;) Chodzi o 12V po uruchomieniu silnika? Jeśli tak to sygnał D+ na alternatorze, można się wpiąć w wiązkę w skrzynce, albo zasilanie wspomagania.
JargoV
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Dołączył(a): N 0:43, 22 lis 2015
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 27
Panda: Panda II 1.1 2009r
Imię: Jarek

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#20  Postprzez morpheus1581 » Pn 12:09, 06 lut 2017

JargoV napisał(a):Wiązka do zapalniczki była u mnie tylko do pewnego momentu, co już opisywałem ;)


No właśnie. Przypominam sobie jak coś takiego opisywales. Może i u mnie będzie bo pod tunelem nie było
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#21  Postprzez Albercik » Pn 12:34, 06 lut 2017

Panowie,

Te bezpieczniki, które widać na foto Marcina - mają konektory na mostku (dochodzi jeden, gruby, niebieski przewód, a dalej są na blaszce połączone). Wygląda to tak:
Obrazek

I tylko te bezpieczniki są na wspólnej listwie. Niebieski przewód od nich idzie bezpośrednio do białej kostki stacyjki. Pozostałe (puste miejsca) już mają doprowadzane zasilanie indywidualnie z kolejnych wyjść w BCM. Wiem, co mówię, bo przedwczoraj rozpruwałem wiązkę deski i tą nieszczęsną skrzynkę bezpieczników.

Pytanie co chcesz tam podłączyć? To może Ci doradzę skąd wziąć prąd...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#22  Postprzez morpheus1581 » Pn 12:48, 06 lut 2017

Ja konkretnie tam gniazdo zap. chciałem podłączyć.

I właśnie o tym myślałem żeby zastosowac takie coś co na zdjęciu przedstawiles. Tylko w dłuższej wersji niż mam obecnie. W ten sposób przedłużył bym te mostki i miałbym wolne 12stki po zapl. Tylko czy tak można? Czy jest to do zrobienia?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#23  Postprzez Albercik » Pn 13:01, 06 lut 2017

Ale... Ty masz już bezpiecznik do zapalniczki - to ten bezpiecznik 5A (pierwszy od góry na Twoim zdjęciu).

Tutaj masz schemat wraz z opisem:

Obrazek
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#24  Postprzez morpheus1581 » Pn 13:10, 06 lut 2017

No co Ty Tomek. Ten 5A to światło cofania. Tak moja instrukcja mówi. Bezpiecznik F31 światło cofania.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#25  Postprzez Albercik » Pn 13:13, 06 lut 2017

to popacz na schemat w poście wyżej.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#26  Postprzez Halski » Pn 13:18, 06 lut 2017

To wychodzi na to że ja mam jakąś inną pandę niż wszyscy bo u mnie nie było żadnej listwy zmostkowanych konektorów z prądem.
Pod bezpiecznikami które oryginalnie już tam były oczywiście jest 12V po zapłonie,ale żadnych wolnych konektorów nie miałem.
Halski
Stały bywalec
 
Posty: 289
Dołączył(a): So 14:50, 13 paź 2012
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 49
Panda: 1.1 prawie Dynamic 2008
Imię: Rafał

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#27  Postprzez morpheus1581 » Pn 13:26, 06 lut 2017

No Tomek. Błagam. Czarno na białym...
Obrazek
Obrazek
Do gniazda jest w komorze silnika. Bezpiecznik F44.
Obrazek

Rafał/Halski... Nikt tam nie ma wolnych konektorów. Chodzi nam o to aby je dołożyć
Ostatnio edytowano Pn 13:29, 06 lut 2017 przez morpheus1581, łącznie edytowano 1 raz
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#28  Postprzez Albercik » Pn 13:27, 06 lut 2017

Rafał, na pewno masz tą listwę, ale tego nie zobaczysz, dopóki nie odkręcisz bezpieczników B002 (na powyższym schemacie). Będziesz miał te wszystkie bezpieczniki ze zdjęcia Marcina - po jednej stronie - zmostkowane na jednej szynie, której foto wrzuciłem wyżej.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#29  Postprzez Halski » Pn 13:34, 06 lut 2017

Ja te bezpieczniki swego czasu oglądałem dość często,bo miałem fazę na modzenie i jeszcze raz powiem,że nie ma tam żadnej mostkowanej listwy.(u mnie)
Halski
Stały bywalec
 
Posty: 289
Dołączył(a): So 14:50, 13 paź 2012
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 49
Panda: 1.1 prawie Dynamic 2008
Imię: Rafał

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#30  Postprzez Albercik » Pn 13:38, 06 lut 2017

Marcin, ale Ty mi nie pokazuj skanów z d.... :P Ja nie mówię, że bezpiecznik F31 NIE zasila światła cofania. Ja mówię, że zasila NIE TYLKO światło cofania. Bezpiecznik F44 od zapalniczki znajduje się pod maską. Nie pod deską. Natomiast bezpiecznik F31 podaje sygnał +15 do BCM'a, w którym jest zwarty przy okazji z innym kablem, dającym sygnał +15 do skrzynki pod maską.

Mi chodzi tylko o to, że szukasz tego bezpiecznika w złym miejscu.

A bezpiecznik F31 nie jest bezpiecznikiem prądowym, tylko sygnałowym. Po jego wyjęciu - nie będą Ci działały:
- regulacja świateł,
- zegary,
- spryskiwacze
- wycieraczki,
- elektryczne szyby,
- klimatyzacja,
- wentylator na chłodnicy,
- centralny zamek,
- zapalniczka,
- światło cofania,
- podświetlenie deski,
- radio (nie zareaguje na przekręcenie kluczyka, jeśli masz fabryczne z CAN'em),
- nie zgaśnie lampka wnętrza po włączeniu zapłonu
i pewnie jeszcze coś, o czym zapomniałem.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości