Strona 2 z 2

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: Pt 23:19, 27 gru 2019
przez adam1965
Happek napisał(a):Jak to nazwales wynurzenia są tylko po to aby udowodnić Adamowi że nie można wszystkich problemów z tą kontrolka sprowadzić do napięcia


Twoje auto , twój problem.
Co ty z nim zrobisz , to twój problem.
Na razie piszesz poematy a nie potwierdzasz tego żadnymi pomiarami.
Sprawdziłeś pobór prądu na postoju?
Jak widzę nie.
Sprawdziłeś pobór prądu przez wspomaganie ?
Jak widzę nie.
Sprawdziłeś parametry w FESie?
jak widzę nie.
No więc ?
Czego oczekujesz od forum.



Najlepiej zrób od razu wymianę czujnika kąta skrętu i tyle.
Ja nakierowuję cię abyś coś sprawdził.
Nie chce ci się więc nie musisz.
A jak wiesz lepiej to po co pytasz się na forum?

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: N 18:13, 29 gru 2019
przez Doktoreq
Dwa dni temu znowu mi wywaliło wspomaganie (5 dni postoju). Stanąłem na parkingu, zgasiłem, odpaliłem i patrzę na ładowarkę do telefonu (wyświetla napięcie instalacji w samochodzie) - 14 V na jałowych z zapalonymi światłami mijania, czyli ciut niżej niż normalnie. Jak zacząłem szybko kręcić kierownicą to w pewnym momencie spadło w okolice 12 V (w rzeczywistości mogło być nawet trochę niższe bo woltomierz ładowarki wolno się odświeża) i wywaliło błąd wspomagania. Zgasiłem silnik, przekręciłem kluczyk w pozycję ON i przy zapalonych światłach mijania sprawdzam napięcia - 12 V, 10s - 11,8 V, 10s - 11,6 V. Czas wymienić akumulator bo zamiast zachowywać się jak bufor zasilania stał się dodatkowym niepotrzebnym obciążeniem (jest tak aż się doładuje). Ale przecież nie wszystko da się sprowadzić do napięć :D

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: N 20:33, 29 gru 2019
przez adam1965
No nie żartuj ? :D
Czyżby jednak napięcie i ładowanie miało wpływ na pracę wspomagania.
Aż mi się wierzyć nie chce :D

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: N 22:31, 29 gru 2019
przez arnold
No nie, ale 2 tygodnie postoju nie ma związku z tym że akumulator może być niedoładowany.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: Śr 13:33, 01 sty 2020
przez adam1965
A jak to widzisz że spadki napiecia są aż do 12 V podczas kręcenia kierownicą?
Ile razy się kręci kierownicą podczas jazdy np 10 km?
Tyle razy jest nie doładowany a przy okazji przy takim napieciu rozładowywany światłami oraz innym osprzętem.
Do tego gdy dojdzie jeszcze pobór na postoju to jest beret.
Więc jeżeli kolega nie sprawdzi poboru i nie zlikwiduje go to nowy aku może zajechać po tygodniu.

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: Pt 0:45, 03 sty 2020
przez morpheus1581
Dobrze wiecie że wspomaganie bierze dużo prądu. Kto wie ile lat ma ako kolegi? Może stary już i na przykład cela walnieta? Chociaż ja i tak obstawiam że to początek końca czujnika skrętu. U mnie było tak...
Zapalala się czerwona kontrolka zimą w wilgotne i zimne dni, latem tego problemu w ogóle nie było ale wiadomo.. Lato ciepło dużo jeździłem a zimą auto czasem stało kilka dni. Jak podladowalem ako to problem na jakiś czas zniknął.

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: So 18:55, 04 sty 2020
przez Happek
adam1965 napisał(a):A jak wiesz lepiej to po co pytasz się na forum?




Adam musisz zacząć śledzić do kogo piszesz bo ja o nic nie pytałem :) Rzuciłem luźna obserwacją ( co powtarzam ponownie), nie szukałem pomocy ( co powtarzam ponownie) i przekomarzam się z Tobą jedynie po to aby Ci uświadomić że wszystkich problemów z tą kontrolką nie można sprowadzić do jednego ( co powtarzam ponownie ) :D :D :D :D I to mój ostatni post w tym temacie :)

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: So 23:25, 11 sty 2020
przez adam1965
Happek napisał(a):U mnie tak robi gdy zostawię auto na 2tyg nie używane, po pierwszym przejechaniu rozgrzaniu auta problem znika i się nie pojawia dopóki regularnie używam samochodu, myślę o zawilgoceniu któregoś z elementów.



To był twój post.


Ja też daję poradę na ten temat .
Nie chce ci się nic z ty robić?
Twój problem.
Ja się nie chcę przekomarzać bo nie po to jest forum.
Forum jest od doradzania i korzystania z tych porad.
Ty kolego nauczyć się musisz jednej podstawowej zasady.
Pierwsze się ogląda komorę silnika lub inne elementy.
Potem się sprawdza problem w zależności od usterki.
Jeżeli to usterka po linii elektrycznej to mierzymy.
A potem wymieniamy.


Nie chce ci się mierzyć to powiedz otwarcie .
Nikt cię do tego nie zmusza.
Przekomarzać się możesz w piaskownicy.
Na razie twoje posty faktycznie pachną przekomarzaniem się a nie faktami.
Podaj swoje pomiary i będzie wszystko jasne.
Ale wtedy może się okazać że mam rację.
Więc lepiej się przekomarzać.

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: So 23:49, 11 sty 2020
przez wojtassslg
U mnie kontrolka się załącza sporadycznie i wysiada wspomaganie przy tej okazji. Dzieje się to przy okazji bardzo dużej temp w lato lub podczas bardzo mocnego grzania w zimę z nawiewu pod nogi, występuje przy wjechaniu w dziurę lub gwałtownym skręcie. Tematu nie rozwiązałem ze względu na dużą sporadyczność, ale obstawiam problem z jakąś wtyczką / pinem. Skasowanie problemu polega na wyłączeniu i włączeniu silnika.

Re: Kontrolka Kierownicy

PostNapisane: Pt 1:15, 17 sty 2020
przez Dendiel
Ja nie mam wspomagania i nie mam tego problemu :)