Strona 1 z 1

panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Pn 8:32, 05 sie 2019
przez pandamen
Hej,
masakra, jedyne auto w domu, nie przelewa sie, zona wsciekla, ja zalamany...

postanowilem umyc silnik

po umyciu wysuszylem i bedac przekonanym ze ok odpalilem,

pochodzil, cieplota silnika wg mnie wysuszyla wszystko

mowie ok, dziala,wiec zostawilem auto i minal tak poprzedni weekend

na drugi dzien odpalam i sie zaczely cyrki i nie wiem co zrobic

objawy:

- po odpaleniu idzie na wysokie obroty, potem wydaje sie ze sie stabilizuja, na nizszych obrotach ale zaczyna modulowac obrotami, i nie chodzi o to ze daje troszeke gora dol, on leci obrotami do gory wysoko potem schodzi nisko i znow wysoko i tak w kolko

- kupilem druga przepustnice bo myslalem ze zrobilem kuku silniczkowi krokowemu... gdy podlaczylem druga, to samo, wiec to nie to

- ale zeby bylo malo problemow, gdy "zasymulowalem" stabilizacje obrotow przytykajac doplyw powietrza do krokowca do minimum, to gdy auto pochodzilo, idzie temperatura w gore, bo sie nagrzewa - wiadomo - ale co sie dzieje, nie zalacza wentylatora i plyn chce wyjsc korkiem u gory

- sprawdzilem wentylator na krotko, dziala,

- chcialem podpiac sie kompem, podjechal znajomy, sprobowal sie podpiac i nie jest w stanie... albo ma slaby sprzet albo to dowod na to ze jest cos nie tak z elektronika auta

- i ostatni objaw - nigdy tego nie mialem, po przekreceniu kluczykow pulsuje wyswietlacz z kilometrami, miga, raz sie tak dzieje innym razem nie... na x uruchomien auta mam taki objaw, nie jest to okreslone jak czesto


------

chlopaki i dziewczyny, czy mieliscie podobne problemy, na co to moze wskazywac, prosze o jakies kierunki, od czego zaczac... czy kazda panda ma immo? czy da sie z kims umowic na podmiane ecu i powinno sie powiesc taki swap?

a moze uwazacie ze moje "insynuacje" ze to komputer (mowie o tym obok akumulatora po lewej) to bledne podejrzenie?


dajcie znac, sprawa zycia i smierci bo rodzina, dzieciaki male, a tu nie ma czym nawet zawiezc do dziadkow... nie wspominajac o awanturze z zona.

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Pn 18:38, 05 sie 2019
przez adam1965
Ja bym sprawdził czy nie zalałeś wtyczek od sterownika.
Wypnij, wysusz , spryskaj sprayem do kontaktów i zobaczysz czy pomoże

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Pn 22:31, 05 sie 2019
przez arnold
Możesz izopropanolem umyć wtyczki z naciskiem na te które mogłeś potraktować wodą. Odepnij przed tym akumulator i jszda.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Wt 7:13, 06 sie 2019
przez Bohdan
Nie trzeba szukać przyczyń tam gdzie ich niema, tutaj sprawa jest w miarę prosta - myłeś komorę silnika, więc woda musiała się gdzieś dostać i samochód wariuje.
Tak jak wyżej koledzy pisali - izopropanol, kontaktspray itp na wtyczki, szczególnie od komputera silnika.
Daj znać oczywiście co i jak poszło.

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Wt 19:35, 06 sie 2019
przez pandamen
hej, czyscilem, dmuchalem nic nie pomoglo, malo tego teraz auto nie chce nawet odpalic, kreci silnikiem nie slychac zeby zalaczyla pompa - czyli kolejny cyrk

nr sterownika u mnie to iaw 5af.s1 hw607/20b6

natomiast w necie widze rozne wersje w tym znalazlem 5af.sm hw607

czy ta roznica s1 vs sm jest istotna? czy to nie ma znaczenia i podpasuje?

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Śr 7:51, 07 sie 2019
przez adam1965
A pompa na ostro pracuje?
Przekaźnik od pompy dostaje prąd?
Moze być zalana skrzynka z bezpiecznikami w komorze silnika.
Sprawdź jeszcze czujnik wału.
On daje sygnał do sterownika aby ten uruchomił pompę.


Sprawdź bezpiecznik F22
Obrazek

I przekaźnik według schematu K46 ale oznaczony jako nr 9
Obrazek


Sprawdź czy ze sterownika silnika na pinie B6 masz masę .
Ogólnie obudowa sterownika do karoserii i powinno być 0 Ohma
Ogólnie sprawdzić można wszystkie punkty masowe silnika.

Sprawdź czy sterownik silnika ma zasilanie czy napięcie aku. na pinie B4 i B17
I

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Cz 18:08, 08 sie 2019
przez pandamen
hej, dzieki za chec pomocy!!!
a mozesz podac mi oznaczenie ktory pin jest ktory? jakas mapka?

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Cz 19:09, 08 sie 2019
przez adam1965
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Wkleiłem opisy do rocznika >2004
Jaki masz ty rocznik?

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Cz 19:28, 08 sie 2019
przez Dominik234
Chyba w temacie jest podany

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Cz 20:49, 08 sie 2019
przez adam1965
Ok

Do 2004

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Pt 20:00, 09 sie 2019
przez pandamen
jakie poprawne opornosci ma czujnik temperatury ? przy zimnym silniku, i max przy 100stopniach? wiecie?

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Pt 20:17, 09 sie 2019
przez adam1965
Obrazek

Obrazek



Ale najprościej podpiąć do komputera i rozgrzewając silnik od temp otoczenia obserwować czy nie ma jakiś przeskoków czy blokad.
Czyli czy płynnie zmienia się wartość.

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Pt 20:52, 09 sie 2019
przez pandamen
hej, u mnie w temp otoczneia wykrecony czujnik ma 1,65kOhm, a gdy wlozylem go do szklanki z goraca woda zalana z czajnika spadla opornosc do 0,45kOhm.
wyglada na to ze czujnik jest sprawny patrzac na twoja tabelke.

Re: panda 2003 1.1, po umyciu silnika

PostNapisane: Pt 22:41, 09 sie 2019
przez adam1965
A co pomiędzy?
Jak już tak sprawdzasz to czujnik i termometr do naczynia z wodą na piec i podgrzewaj patrząc ja zachowuje się na poszczególnych temp.