Strona 1 z 2

Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Wt 10:22, 23 paź 2018
przez ciapus4
Witam, mam taki problem, od jakiegoś czasu wariują mi kontrolki i wskaźniki, a konkretnie gdy auto jest odpalone i silnik pracuje co jakiś czas wskaźnik paliwa sobie opada i ponownie się podnosi zapalają się kontrolki abs, ręcznego, imo i gasną taka choinka, licznik przebiegu dziennego pokazuje jak chce kilometry, przejadę 1 kilometr a pokazuje się np 80 km. Na samym zapłonie tego nie ma tylko jak odpalę auto, a i jeszcze w kabinie słychać "cykanie " przekaźnika. Gdzie szukać usterki ????

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Wt 16:25, 23 paź 2018
przez adam1965
Sprawdź punkty masowe na początek.
Styki w liczniku też.

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Wt 19:44, 23 paź 2018
przez ciapus4
A, ile ich jest i w którym miejscu ?

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Wt 21:16, 23 paź 2018
przez adam1965
Przy nogach pasażera jest od deski

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Śr 9:43, 24 paź 2018
przez Albercik
Mi to wygląda na wariującą sieć CAN.

Zacznij od pomiaru napięcia na instalacji. Jeśli skacze to pewnie regulator na altku padł i wariuje cała elektronika w aucie...

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Śr 17:02, 24 paź 2018
przez ciapus4
Sprawdzić na alternatorze to napięcie ?, a i nie dodałem, że światła przygasają.

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Śr 17:40, 24 paź 2018
przez adam1965
Na akumulatorze wystarczy
Ale co do świateł to możesz też sprawdzić wtyczkę nad nogami kierowcy (biała)
Tam się przepala pin od przegrzewania.
Na forum też było pisane o tym .

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Śr 18:12, 24 paź 2018
przez ciapus4
jakie będą obiawy dla padniętego regulatora ?, powinno być konstans coś koło 14 z groszem volt ?

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Śr 20:00, 24 paź 2018
przez adam1965
Będzie słabe ładowanie.
Powinno być ok 14.1 -14.5 V

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Cz 10:29, 25 paź 2018
przez ciapus4
Witam, na aku mam 13,95 i w chwili cyknięcia przekaznika i wariacji wskażników napięcie spada do 13,65, czyli regulator napięcia w alternatorze tak ?

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Cz 10:55, 25 paź 2018
przez Albercik
Nie jestem do końca przekonany czy to regulator napięcia w tej sytuacji, bo taki spadek nie powinien żadnych skutków negatywnych wywołać. Jakby spadało do 10V to inna bajka... A to "cyknięcie" to skąd jest?

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Cz 12:35, 25 paź 2018
przez ciapus4
"cyknięcie" dochodzi z lewej strony gdzie są bezpieczniki i to pewnie cyka jakiś przekaznik, sprawdziłem na drugiej pandzie i jest stałe napięcie na aku 14,5 volta.

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Cz 12:49, 25 paź 2018
przez adam1965
Moim zdaniem jest problem albo ze szczotkami albo z regulatorem napięcia.
To cyknięcie to może być rozłączający sie przekaźnik
Ale przekaźnik cykający warto zlokalizować i sprawdzić co się z nim dzieje.
Natomiast jeżeli się mierzy napięcie na aku i są spadki to na to napięcie na aku nie mają wpływu żadne przekaźniki.
Chyba ze zwarcie w układzie ładowania

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Cz 12:53, 25 paź 2018
przez Albercik
ciapus4 napisał(a):"cyknięcie" dochodzi z lewej strony gdzie są bezpieczniki i to pewnie cyka jakiś przekaznik, sprawdziłem na drugiej pandzie i jest stałe napięcie na aku 14,5 volta.


Cudnie, ale gdzie ten przekaźnik? W skrzynce pod maską, czy pod deską? jak pod maską to najpewniej od klimatyzacji. "Cyk", przekaźnik załącza sprzęgło kompresora i spada napięcie na instalacji. Drugie "cyk" i sprzęgło się rozłącza - napięcie wzrasta. Nic nadzwyczajnego.

Wyłącz klimę i sprawdź jeszcze raz.

Re: Waiujące wskazniki i kontrolki

PostNapisane: Cz 13:07, 25 paź 2018
przez adam1965
Ale to w Pandzie po włączeniu klimy nie podnosi się napięcie?
U mnie w Mery za chwilkę (kilka sekund )altek podnosi napięcie do ok 13.9- 14.V
W sumie to każde właczenie obciązenia typu wentylator chłodnicy , czy nawiew na max czy ogrzewanie tylnej szyby powoduje spadek ale po to wymyślony jest regulator aby sobie z tym radzić.
W Pandzie córki po włączeniu wszystkiego co wymieniłem plus światła i radio mam 13.9 V
Nie ma tylko klimy.
Nawet gdy kręci się kierownicą spada 13.5 i natychmiast się dźwiga.