Strona 2 z 4

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: Śr 14:55, 24 paź 2018
przez olo 1
Mogę również polecić ten prostownik z Lidla.Mam na aucie, które jest odpalane"raz na ruski rok" i aku faktycznie ocalało.Jeśli masz rozrusznik z 1.4 (który ma 1 kw) to faktycznie ten akumulator może mieć problem.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: Cz 21:15, 25 paź 2018
przez adam1965
A teraz reklamują ze będzie następny za ponad 50 zł

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: Pt 10:31, 26 paź 2018
przez Forsaken
Adam nie rozumiem co masz namyśli pisząc, że próbuje odczarować auto...
Zmieniłem silnik na większy, a zatem podejrzenie padło na to, iż aku jest za słaby. A czemu tak?
Bo jak jest ciepło to startuje znacznie łatwiej, niż jak spada temperatura. Logicznym rozumowaniem jest spadek sprawności akumulatora w niższych temp.
Jest to silnik swapowany we wrześniu i dostał nowe świece i przewody zapłonowe. Gość, który to wszystko składał powiedział, że jeśli idzie ma mała iskra od aku może dojść do chwilowego zalania cylindra stąd może pojawiać się objaw przerywania przez moment po odpaleniu. A to syczenie to bardziej jak by elektorolit bulgotał w środku.
Sprawdziłam napięcie po nocy 12,6V. Po odpaleniu miernik przy klemach wskazywał 13,93V.
Interface mam także parametry mogę podglądnąć pytanie tylko jakim programem? Przy okazji termostat też jest nowy.
Wezmę w weekend aku od dustera 1.6. Nie pamiętam co tam siedzi, ale na pewno mocniejsze od mojego i zobaczę jak odpali po nocy.
Tak czy siak kupie w lidlu ten prostownik bo chyba jest od soboty.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: So 16:06, 27 paź 2018
przez adam1965
To że kombinujesz zamiast pomierzyć fizyczni na aku.
Miałem kiedyś w Felicji miernik napięcia elektroniczny i po roku zaczął przekłamywać.
Więc dokładniej jest mierzyć multimetrem .

Piszesz że mechanik twierdził że idzie mała iskra od akumulatora.
No cóż takiego mechanika ja bym omijał wielkim łukiem.
Iskrę daje moduł(cewka ) sterowna sterownikiem silnika a nie z akumulatora.
Napięcie 13,9 V nie ma źle ale pytanie co się stanie z tym napięciem gdy włączysz wszystko co masz na pokładzie .
Do jakiej wartości odbuduje je altek i w jakim czasie.

Jaki interfejs ?
Na forum jest opisane .
Tylko poczytać.
Fiat Ecu SCan.
Można też przez ELma ( ja mam podręcznie Legato Vgate na bluetooth i na smartfonie Torgue)

O czarowaniu pisałem przez to że dużo piszesz a w pół godziny byś wyciągnął altka i zawiózł do gościa który ci sprawdzi na stole jego wydajność.
Nie musiał byś kombinować z akumulatorami.
Bo nie tędy droga.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: So 17:30, 27 paź 2018
przez Forsaken
Mam elma i fesa. Jak wlacze wszystko co sie da spada do 13,6V. A co do iskry to wiadomo ze gosciowi nie chodzo o to ze sam aku daje iskre. Jednak jak aku jest slabe iskra tez moze być slaba.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: So 18:08, 27 paź 2018
przez adam1965
13.6 V to masz do roboty altek.
Jak pisałem wcześniej.
Spadek może być ale po sekundzie powinno się dźwignąć do przynajmniej 13.9- 14.0 V

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: N 0:31, 28 paź 2018
przez Forsaken
Wiesz co ale on był kupiony nowy i od początku taki dawał prąd.
Nie twierdzę że jest ok, ale to trochę dziwne.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: N 7:34, 28 paź 2018
przez Shoofel
Jak masz miernik to sprawdź ile jest ładowania na samym altku i i ile na klemach przy aku.
Jest możliwość ze gubi się po drodze przez masę.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: N 10:17, 28 paź 2018
przez adam1965
[list=]Wiesz co ale on był kupiony nowy i od początku taki dawał prąd.[/list]

To znaczy że wymieniałeś alternator na nowy?
Czy Panda od nowości miała takie ładowanie?

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: N 21:09, 28 paź 2018
przez AdaMs
A jakie ma znaczenie jakie miał ładowanie na poprzednim silniku? Ładowanie poprawne jest między 14.2 a 13,8. Także u Piotrka jeszcze mieści się w granicy rozsądku. Jeżeli po zimnej nocy odpala ciężko, to prędzej bym sprawdził do ilu spada napięcie podczas odpalania. Jak poniżej 10V to aku do wymiany i tyle.

Czy w 30 min wyciągnie się alternator w silniku, nad którym jeszcze jest kompresor klimatyzacji? Wątpię. To nie silnik 1.1, że altka widać od góry.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: N 23:29, 28 paź 2018
przez adam1965
Popatrz sobie więc na instrukcję użytkowania akumulatora.
We wszystkich Centrach które kupowałem było napisane że gwarancja obejmuje aku wtedy gdy ładowanie ma 13.9 -14.5 V
Koledze przez to nie uznano gwarancji bo kupując aku nowy, gościu mierzył mu ładowanie i pomierzył że ma 13,9 V
Po ok roku ładowanie mu spadło na 13.6 V .
Jeździł tak aż aku mu padł.
Ale pojechał oddać na gwarancję .
Gość powiedział mu tylko że ma po gwarancji bo zajechał aku słabym ładowaniem.

A teraz trochę lektury.
http://www.fhumaripol.pl/gwarancja-centra.html

Mądrzy ludzie wyliczyli że po odpaleniu silnika pełne odzyskanie wartości prądu straconego podczas odpalania silnika następuje po ok 10 km drogi.
A teraz pomyśleć ile razy po odpaleniu przy słabym ładowaniu się przejeżdża taki odcinek?

http://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/ ... -zawiedzie
Dla tego więc piszę że podstawa to zadbanie o altek i staranie się aby wyciągał 14>
Mniejszy problem jest gdy aku jest o podwyższonej mocy rozruchowej.
Ale zwykły aku padnie szybko.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: Pn 10:02, 29 paź 2018
przez Forsaken
Nie wiem jakie miałem ładowanie na fabrycznym altku. Padł kilka lat temu i kupiłem nowy denso.
Od samego początku jego pracy wskazuje aż do teraz takie same wartości.
13,9 na wył światłach (13,8 na włączonych). I jeśli włączę nawiew ogrzewanie szyby i wszystko co się da spada do 13,6 i nie podniesie wyżej.
Także podczas zwykłej jazdy waha się w granicy 13,7-13,9V. Fakt często robię małe odcinki.
Podładowałem go lidlowskim prostownikiem i rano w miarę ładnie zapalił. W miarę bo 1.1 odpalał można powiedzieć na dotyk. Ten ciut dłużej kręci.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: Pn 23:48, 29 paź 2018
przez adam1965
To jak pisałem .
Demontaż altka i przynajmniej sprawdzenie szczotek .
A najlepiej na stole u fachowca.

W mojej okolicy to kosztuje 30 zł.
Ja kilkanaście altków reanimowałem bez stołu.
Wymiana komutatora i regulatora napięcia i altki mają napięcie 14 - 14,3 V

Gdzieś na forum Punto nawet jest poradnik jak to zrobić.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: Wt 9:49, 30 paź 2018
przez Forsaken
ok zawiozę go do kogoś żeby to ogarnął.

Re: 1.4 16V - akumulator

PostNapisane: Pn 23:27, 19 lis 2018
przez Forsaken
Jakies porady jak sie zabrac za demontaz alternatora? Pytam bo nigdy tego nie robilem.