Strona 1 z 1

Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatrakami

PostNapisane: Pt 21:24, 27 kwi 2018
przez Albercik
Panowie (i panie) pomóżcie, bo już mnie szlag trafia i zaraz poleję tą pandę benzyną i podpalę.

Objawy:
Jak jest zimno, wilgotno - chodzi jak zegarek. Całą zimę przejeździłem bez najmniejszego kaszlnięcia, czy zająknięcia.

Jak jest ciepło i sucho - obroty po rozgrzaniu auta stoją na poziomie około 1200-1300 i w miarę stania powooooooli opadają (o 50rpm/1min). Jak mam farta i przed np. skrzyżowaniem wpadnę w dziurę - obroty stoją prawidłowo na ok. 800 rpm. Wystarczy lekko musnąć gaz i znowu się zatrzymują na poziomie 1200-1300. To samo w czasie jazdy - mogę zapomnieć o hamowaniu silnikiem, bo auto zwalnia baaardzo powoli, ale jeśli wpadnę w dziurę - czuć szarpnięcie i zaczyna hamować normalnie. Następna dziura - znowu lipa.

Błędów nie ma,
Posprawdzałem, porozpinałem wszystkie wtyczki i przeczyściłem,
Kąt otwarcia przepustnicy się nie zmienia na komputerze niezależnie od stanu obrotów,
Dane z map-sensora też się nie zmieniają.

Brak mi pomysłó. Dziura = obroty w normie, następna = szaleją. Zimno = w normie, ciepło = szaleją.

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

PostNapisane: So 9:05, 28 kwi 2018
przez akir
Pedal gazu sprawdź jeśli jest elektroniczny

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

PostNapisane: So 18:38, 28 kwi 2018
przez Albercik
Linka...

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

PostNapisane: So 19:32, 28 kwi 2018
przez Bohdan
U mnie po zakupie pandy wolne obroty były właśnie na poziomie 1200-1400 rpm . Winnym była gumowa rurka, która z odmy wchodzi w przepustnice - była spadnięta - sprawdz może jest nieszczelnie :)

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

PostNapisane: N 19:48, 29 kwi 2018
przez Pentium
Albercik napisał(a):Kąt otwarcia przepustnicy się nie zmienia na komputerze niezależnie od stanu obrotów,

Może być uszkodzony potencjometr przepustnicy, do sprawdzenia również wtyczka do potencjometru, ciągłość przewodów on niej do wtyczki komputera. Przy naciskaniu pedału gazu w MES musi się zmieniać wartość kąta otwarcia przepustnicy. Sprawdź zmianę rezystancji potencjometru przepustnicy podłączając multimetr bezpośrednio do jej styków (niestety nie pamiętam, które piny) przy ręcznym otwieraniu przepuchy.

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

PostNapisane: Pn 17:45, 30 kwi 2018
przez Albercik
Pentium napisał(a):
Albercik napisał(a):Kąt otwarcia przepustnicy się nie zmienia na komputerze niezależnie od stanu obrotów,

Może być uszkodzony potencjometr przepustnicy, do sprawdzenia również wtyczka do potencjometru, ciągłość przewodów on niej do wtyczki komputera. Przy naciskaniu pedału gazu w MES musi się zmieniać wartość kąta otwarcia przepustnicy. Sprawdź zmianę rezystancji potencjometru przepustnicy podłączając multimetr bezpośrednio do jej styków (niestety nie pamiętam, które piny) przy ręcznym otwieraniu przepuchy.


Sorry - nieprecyzyjnie napisałem. Kąt otwarcia zmienia się spójnie z naciskaniem/puszczaniem pedału gazu, jednak wskazanie jest takie samo niezależnie czy auto ma na wolnych akurat 800 czy 1200 obrotów.