Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatrakami

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatrakami

Numer postu:#1  Postprzez Albercik » Pt 21:24, 27 kwi 2018

Panowie (i panie) pomóżcie, bo już mnie szlag trafia i zaraz poleję tą pandę benzyną i podpalę.

Objawy:
Jak jest zimno, wilgotno - chodzi jak zegarek. Całą zimę przejeździłem bez najmniejszego kaszlnięcia, czy zająknięcia.

Jak jest ciepło i sucho - obroty po rozgrzaniu auta stoją na poziomie około 1200-1300 i w miarę stania powooooooli opadają (o 50rpm/1min). Jak mam farta i przed np. skrzyżowaniem wpadnę w dziurę - obroty stoją prawidłowo na ok. 800 rpm. Wystarczy lekko musnąć gaz i znowu się zatrzymują na poziomie 1200-1300. To samo w czasie jazdy - mogę zapomnieć o hamowaniu silnikiem, bo auto zwalnia baaardzo powoli, ale jeśli wpadnę w dziurę - czuć szarpnięcie i zaczyna hamować normalnie. Następna dziura - znowu lipa.

Błędów nie ma,
Posprawdzałem, porozpinałem wszystkie wtyczki i przeczyściłem,
Kąt otwarcia przepustnicy się nie zmienia na komputerze niezależnie od stanu obrotów,
Dane z map-sensora też się nie zmieniają.

Brak mi pomysłó. Dziura = obroty w normie, następna = szaleją. Zimno = w normie, ciepło = szaleją.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

Numer postu:#2  Postprzez akir » So 9:05, 28 kwi 2018

Pedal gazu sprawdź jeśli jest elektroniczny

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
akir
Aktywny
 
Posty: 93
Dołączył(a): Pn 17:11, 05 mar 2018
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Panda: Panda 2 4x4
Imię: Akir

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

Numer postu:#3  Postprzez Albercik » So 18:38, 28 kwi 2018

Linka...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

Numer postu:#4  Postprzez Bohdan » So 19:32, 28 kwi 2018

U mnie po zakupie pandy wolne obroty były właśnie na poziomie 1200-1400 rpm . Winnym była gumowa rurka, która z odmy wchodzi w przepustnice - była spadnięta - sprawdz może jest nieszczelnie :)
Wszystkie części do Pandy 1.2/1.1 !
(Sprzedaje na części cały samochód.)
Zapraszam na PW !

Mini Cooper 2003 1.6 PB OFF
Seat Leon 2007 1.9 TDI OFF
Fiat Panda 2006 1.2 PB + LPG ON
Fiat Panda 2007 1.1 PB + LPG. ON
Bohdan
Dundersztyc
Avatar użytkownika
 
Posty: 470
Dołączył(a): N 13:31, 26 lut 2017
Lokalizacja: Zawoja (KSU)
Wiek: 33
Panda: 1.2 60 km Emotion 2k06 LPG STAG
Imię: Bohdan

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

Numer postu:#5  Postprzez Pentium » N 19:48, 29 kwi 2018

Albercik napisał(a):Kąt otwarcia przepustnicy się nie zmienia na komputerze niezależnie od stanu obrotów,

Może być uszkodzony potencjometr przepustnicy, do sprawdzenia również wtyczka do potencjometru, ciągłość przewodów on niej do wtyczki komputera. Przy naciskaniu pedału gazu w MES musi się zmieniać wartość kąta otwarcia przepustnicy. Sprawdź zmianę rezystancji potencjometru przepustnicy podłączając multimetr bezpośrednio do jej styków (niestety nie pamiętam, które piny) przy ręcznym otwieraniu przepuchy.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Szalejące obroty, szalejąca elektryka - walka z wiatraka

Numer postu:#6  Postprzez Albercik » Pn 17:45, 30 kwi 2018

Pentium napisał(a):
Albercik napisał(a):Kąt otwarcia przepustnicy się nie zmienia na komputerze niezależnie od stanu obrotów,

Może być uszkodzony potencjometr przepustnicy, do sprawdzenia również wtyczka do potencjometru, ciągłość przewodów on niej do wtyczki komputera. Przy naciskaniu pedału gazu w MES musi się zmieniać wartość kąta otwarcia przepustnicy. Sprawdź zmianę rezystancji potencjometru przepustnicy podłączając multimetr bezpośrednio do jej styków (niestety nie pamiętam, które piny) przy ręcznym otwieraniu przepuchy.


Sorry - nieprecyzyjnie napisałem. Kąt otwarcia zmienia się spójnie z naciskaniem/puszczaniem pedału gazu, jednak wskazanie jest takie samo niezależnie czy auto ma na wolnych akurat 800 czy 1200 obrotów.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron