Dzienne led

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#31  Postprzez bunio14 » Śr 20:58, 06 lip 2011

luki8823 napisał(a):Co do kostki to się nie będę wypowiadać bo nie wiem, ale co do spalania to zgodnie z komputerem w moim misiu to spadło o jakieś 0,3 litra na 100 kilometrów a jeżdżę z prędkościami na trasie rzędu 120-140 km/h


Potwierdzam, ja latam tylko na trasie i to z predkosciami do 100km/h (niestety jest tloczno) i widze, ze o 0,5l/100 spokojnie spadlo. Komputer pokazuje mi teraz srednio 5, max 5.2l. Wczesniej 5.7 do 6.5 wiec jest odczuwalna roznica, no i aku nie dostaje po tylku takze powinien troche dluzej wytrzymac :)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#32  Postprzez Deacon » Śr 21:29, 06 lip 2011

eee spalanie ci spadlo 0,5l/100km jak jezdzisz na dziennych? sorki kolego ale nie uwierze, po prostu nie ma takiej opcji :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Numer postu:#33  Postprzez bunio14 » Cz 13:51, 07 lip 2011

Deacon napisał(a):eee spalanie ci spadlo 0,5l/100km jak jezdzisz na dziennych? sorki kolego ale nie uwierze, po prostu nie ma takiej opcji :)


Zrobic fotke ile mi komp pokazuje spalania sredniego? :)
Dzis bedzie - razem z fotka przejechanych na tym tankowaniu LPG kilometrow, zeby nie bylo ze sciemniam i robie fotke po zrobieniu 500m :)
Tyle, ze nie udowodnie ile palil wczesniej.. ale to forumowicze sie wypowiedza jakie maja spalanie
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#34  Postprzez sabath21 » Cz 15:27, 07 lip 2011

Tak się zastanawiam jak Wy widzicie, że spadło spalanie. Komputer oblicza spalanie na podstawie ilości wtryskiwanego paliwa i nie bierze pod uwagę czynników zewnętrznych.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#35  Postprzez Wiesław90 » Cz 15:52, 07 lip 2011

sabath21 napisał(a):Tak się zastanawiam jak Wy widzicie, że spadło spalanie. Komputer oblicza spalanie na podstawie ilości wtryskiwanego paliwa i nie bierze pod uwagę czynników zewnętrznych.


Mają info od Boga :)
Jak ktoś ma w życiu pecha to i w bananie pestkę znajdzie. XD
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 33
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#36  Postprzez bunio14 » Cz 21:34, 07 lip 2011

Wiesław90 napisał(a):Mają info od Boga :)


Taaa... i slyszymy glosy, ale spoko - to sie leczy :)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Re: Dzienne led

Numer postu:#37  Postprzez ar-g » Pn 12:39, 10 paź 2011

Witam wszystkich
Chciałbym wypowiedzieć się w kwestii swiateł dzioennych LED i zużycia paliwa.
Sam osobiście założyłem do mojej pandy 1.2 Dynamic swiatła dzienne LED
Przed ich montażem oczywiście podłaczyłem je do akumulatora i sprawdziłem
jaka moc pobierają podczas świecenia? Amperomierz wskazał pobór prądu 1.1 A dla dwóch lamp, co daje nam moc elektryczną lamp 1.1A x 12V = 13,2 Wata więc taką moc musi dostarczyć alternator/akumulator do zasilenia tych lamp i tylko tych poniewąż jak zamontujecie przekażnik to inne światła ( mijania i pozycyjne) się odłączają.


Teraz kwestia ile prądu/mocy potrzeba przy jezdzie na swiatłach mijania:
Reflektory przednie żarówki 2x 45 Wat = 90 W
Światła pozycyjne przód 2x 5 Wat = 10W
Swiatła pozycyjne tył 2x5Wat = 10W
Podświetlenie rejestracji tył 1x 5 Wat= 5W (chyba )
No i sumujemy wszystko 90+10+10+5= 115Wat i taką moc elektryczną musi dostarczyć nam alternator/akumulator do zasilenia tego wszystkiego.

Z tego rachunku widać że światła LED= 13,2 W < światła mijania = 115 W

Jest to prawie 10 krotnie więcej!!

A teraz kwestia zużycia paliwa tak jak przedstawiłem w obliczeniach te 13W lub 115 W to moce elektryczne swiateł i taką moc musi dosatarczyć nasze żródło prądu (alternator/akumulator ) Wiadomo że podczas jazdy głównie dostarcza nam mocy alternator.
No i tu jeszcze żeby alternator dostarczył nam 115Wat mocy elektrycznej to silnik musi go napędziś i dostarczyć mu mocy mechanicznej która jest większa bo wynika ze sprawności alternatora.
Sprawność alternatorów wynosii ok 65% (N altern=0.65)
A na końcu tej naszej układanki jest sam silnik który ma sprawność ok. 35% (N silnika =0.35) podobno
Łacząc to wszystko w równanie sprawności układu
silnik* alernator = moc elektryczna wychodzi nam
(N altern=0.65)*(N silnika =0.35)= sprawnosc układu=0,22

Więc widzimy że z każdego 1 Wata dostarczonego do silnika w postaci paliwa, uzyskujemy 0,22 Wata energii elektrycznej przy tej sprawności układu.
Czyli do zasilenia naszych świateł mijania 115W musimy dostarczyć 522 Waty w zużytym paliwie ( 522W * 0.22 sprawnośc układu= 115 Wat energi elektrycznej zasilającejświatła mijania).

Ile to jest 522 Waty w paliwie to juz mi sie nie chce liczyć ale powiem wam tak.

Mam założone światła dzienne LED i na komputerzez ( panda Dynamic) na wskazaniach chwilowego zużycia paliwa, jadąc po prostej poziomej drodze z jednostajną prędkoscią od razu widac różnicę jak zapalęświatła mijania - to zużysie wzrasta
Jak zapalę światła dzienne LED to żużycie paliwa maleje o ok 5%.

Większe różnice/oszczedności są w przypadku jak silnik pracuje z bardzo mała mocą. Wtedy widać że obciążenie go dodatkowymi odbiorami 115W (światła mijania) powiduje wzrost zużycia paliwa ponad 5%.

W praktyce mogę powiedzieć że te 0.5 litra /100 km przy spokojnej jeździe to można zaoszczędzić montując LEDy.

Myślę że pomogłem i nie zanudziłem.
ar-g
Aktywny
 
Posty: 75
Dołączył(a): N 21:00, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: 1.2 Dynamic, 2009r
Imię: Artur

Re: Dzienne led

Numer postu:#38  Postprzez kaziu1985pn » Pn 21:42, 10 paź 2011

ładne podsumowanie do tego trzeba dodać ze w małych silnikach różnice będzie widać bardziej niż w potworach 5L.
kaziu1985pn
Stały bywalec
 
Posty: 253
Dołączył(a): N 15:41, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Panda: 1,2 8v Dynamic

Re: Dzienne led

Numer postu:#39  Postprzez Worczynski » Pn 21:48, 10 paź 2011

Ile ludzi tyle teorii na temat świateł dziennych :) Ogólnie w jakiś mądrzejszych ode mnie periodykach typu auto świat bądź motor twierdzą, że w mieście przy prędkościach ~60 km/h zysk z używania świateł dziennych jest największy, natomiast przy prędkościach autostradowych nieomalże na granicy błędu :)
Worczynski
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1250
Dołączył(a): Wt 9:28, 12 kwi 2011
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 33
Panda: 1.1 Actual yellow banana! + kuchenka gazowa :)
Imię: Paweł

Re: Dzienne led

Numer postu:#40  Postprzez Huczas » Wt 8:08, 11 paź 2011

i mają rację, jak wyżej zostało napisane, przy niższych prędkościach bądź na "luzie" więcej trzeba spalić paliwa niż jadąc ze stałą wysoką prędkością.
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Dzienne led

Numer postu:#41  Postprzez Dreamcatcher » Wt 12:17, 11 paź 2011

ar-g napisał(a):(...)Sprawność alternatorów wynosii ok 65% (N altern=0.65)
A na końcu tej naszej układanki jest sam silnik który ma sprawność ok. 35% (N silnika =0.35) podobno
Łacząc to wszystko w równanie sprawności układu
silnik* alernator = moc elektryczna wychodzi nam
(N altern=0.65)*(N silnika =0.35)= sprawnosc układu=0,22

Więc widzimy że z każdego 1 Wata dostarczonego do silnika w postaci paliwa, uzyskujemy 0,22 Wata energii elektrycznej przy tej sprawności układu.
Czyli do zasilenia naszych świateł mijania 115W musimy dostarczyć 522 Waty w zużytym paliwie ( 522W * 0.22 sprawnośc układu= 115 Wat energi elektrycznej zasilającejświatła mijania).

(...)

W praktyce mogę powiedzieć że te 0.5 litra /100 km przy spokojnej jeździe to można zaoszczędzić montując LEDy.

Myślę że pomogłem i nie zanudziłem.
ciekawym jak te obliczenia miały by się do silnika diesla.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Dzienne led

Numer postu:#42  Postprzez Huczas » Wt 13:15, 11 paź 2011

opory są porównywalne w silnikach tak mi się wydaje. jeśli są różnice to myślę że niewielkie.
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Dzienne led

Numer postu:#43  Postprzez bunio14 » Wt 15:06, 11 paź 2011

ar-g napisał(a):Podświetlenie rejestracji tył 1x 5 Wat= 5W (chyba )


Podswietlenie rejestracji to 2 zarowki wiec mozesz dopisac 5W do rownania ;)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Re: Dzienne led

Numer postu:#44  Postprzez qbus_b » Wt 19:46, 11 paź 2011

A zapomnieliście jeszcze o podświetleniu wewnątrz kabiny a to kolejne waty :)
qbus_b
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): N 20:54, 07 lis 2010
Wiek: 40
Panda: multijet dynamic

Re: Dzienne led

Numer postu:#45  Postprzez Dreamcatcher » Śr 7:30, 12 paź 2011

Huczas napisał(a):opory są porównywalne w silnikach tak mi się wydaje. jeśli są różnice to myślę że niewielkie.

ale sprawność silnika jest inna co może mieć wpływ na zużycie paliwa.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron