JargoV napisał(a):Tylko że jest 2x droższa, więc zawsze można wsadzić do zwykłych LEDową żarówkę P21W i nadal będzie to zgodne z homologacją
Muszę wkroczyć znów...
Po 1. Pamiętajcie - lampy do jazdy dziennej mają mieć oznaczenia: E20 oraz RL. Uwaga: RL, a nie DRL!! Wybite na kloszu DRL uprawnia Was co najwyżej do... wyrzucenia ich do kosza. Takie lampy nie mają żadnej homologacji w praktyce.
Po 2. Lampa, która uzyskała homologację na Polskim rynku może pracować tylko w formie takiej, na jaki została wydana homologacja. Jeśli lampa jest przeznaczona do zasilania żarówką żarnikową to zastąpienie jej "żarówką" led - powoduje utratę homologacji. Tutaj polecam przeczytać certyfikat homologacji konkretnego modelu lampy.
Po 3. Jak już wspomniałem - lampa musi mieć oznaczenie E20 (to znaczy, że uzyskała homologację na rynek polski). Nie wolno Wam zamontować lamp z oznaczeniem E0, E1, E4 itd... takie lampy można montować tylko w czasie produkcji auta, które uzyskuje homologację na polskaim rynku jako jeden klocek. Nie wolno natomiast zakładać do już wyprodukowanego auta (wprowadzonego do obrotu) lamp niefabrycznych, homologowanych na rynek inny, niż polski.