Strona 1 z 2

problemy z zapłonem??

PostNapisane: Pn 10:50, 06 cze 2011
przez boguslaw621
Proszę o pomoc.

Mam Pandę 1.2 z 2004r. Ostatnio jechałem, nagle auto się zakrztusiło i zapaliła się kontrolka z piktogramem silnika (EOBD). Nauczony smutnym doświadczeniem z kontaktami z tzw. "panem Jasiem" mechanikiem pojechałem od razu do ASO Fiata. Tam podpięli auto do EXAMINER'a i wyszło im (błąd wskazany przez centralkę), P0352 - Cewka 2, przerywany, Zw. na Mase/Obw.Otw. Mechanik skonkludował, że jest to usterka Cewki 2, zamienił cewki miejscami i zalecił, że w przypadku wystąpienia usterki kolejny raz: do wymiany centralka wtrysku. Dojechałem do domu 12 km, te same objawy co poprzednio. Zgodnie z zaleceniami fachowców z ASO kupiłem nową oryginalną centralkę, wymieniłem, wkodowałem i jakież moje zdziwienie - po kilkunastu km wszystko na nowo. Dodam, że jadąc auto nagle krztusi się, zapala się kontrolka światłem ciągłym i można dalej jechać bez przeszkód. Następnie bywa tak, że po jakimś czasie kontrolka samoistnie gaśnie i po krótkiej jeździe wszystko na nowo.

Ratujcie bo już nie wiem co z tym zrobić a na centralkę, która okazała się niepotrzebna (chyba) wydałem ciężkie pieniądze.

pozdrawiam,
boguslaw621

PostNapisane: Pn 11:24, 06 cze 2011
przez zamberek
a pandzia wkręca się na obroty?? oczywiście podczas gdy świeci się kontrolka?

PostNapisane: Pn 11:57, 06 cze 2011
przez boguslaw621
tak, w momencie zaświecenia kontrolki auto szarpnie, sekunda lub dwie, kontrolka świeci, wkręca się na maxa, nie ma żadnego odczucia braku mocy lub nierównej pracy silnika

PostNapisane: Pn 12:10, 06 cze 2011
przez Zwierzak
Awaria centralki wtrysku to całkiem możliwe rozwiązanie, ponieważ padają one w ten sposób. Jaki masz sterownik wtrysku 4AF ? 5AF czy 59F?

Sprawdź najpierw świece, kable, obie cewki i kable między cewkami a kompem. Jeśli będzie wszystko ok to masz sterownik do wymiany. Koszt to nowy w cenie powyżej 1000 pln, możesz kupić używany z prawie nowego samochodu za dużo mniej ale musi mieć usunięty immo (tutaj allegro pomoże). Jest jeszcze opcja regeneracji twojego za około 300 pln. Wiec wybór masz duży :)

Kupiłeś nową centralkę w ASO czy "nową" nową gdzieś poza?

PostNapisane: Pn 12:18, 06 cze 2011
przez boguslaw621
Sterownik wtrysku 4AF, nie przeczytałeś uważnie to co napisałem wcześniej. Mam założony nowy sterownik, oryginał i występują te same objawy. Świece, kable - ok, cewki sprawdziłem na oporność - też ok.
Poza tym jak już pisałem cewki były zamieniane miejscami.

Centralkę kupiłem nie w ASO ale nową oryginalnie zapakowaną od poważnej firmy, która zajmuje się sprzedażą takich części, gwarancja itd. Poza tym czy jest możliwe żeby w 2 centralkach starej i tej nowej występował ten sam błąd i te same objawy? Zapomniałem dodać auto jest zagazowane fabrycznie ale wszystkie objawy występują zarówno na benzynie jak i na gazie.

PostNapisane: Pn 12:25, 06 cze 2011
przez Zwierzak
Faktycznie nie doczytałem dokładnie.

Dalej bym proponował sprawdzić przewody sterownik->cewki i podmienić z kimś cewki . Przy objawach, co opisałeś miernikiem nie sprawdzisz cewki skoro usterka występuje okresowo.


Jak wykluczysz to co wyżej. Reklamuj centralkę. Niesterowanie cewką to ich wada fabryczna, więc może miałeś pecha

PostNapisane: Pn 12:29, 06 cze 2011
przez zamberek
Zwierzak a co powiesz na czujnik halla?

PostNapisane: Pn 12:32, 06 cze 2011
przez Zwierzak
Jeśli chodzi Ci o czujnik położenia wału korbowego to jestem na nie z prostej przyczyny. Nie bedzie błędu cewki

PostNapisane: Pn 12:35, 06 cze 2011
przez zamberek
w sumie taa...więc pozostaje tylko zamienić z kimś cewki

PostNapisane: Pn 12:37, 06 cze 2011
przez Zwierzak
Z tymi cewkami są cuda bo mierzy się je miernikiem i są dobre wkładasz do samochodu i wypadają zapłony jak dostaną temperatury.

Jeszcze co do przewodów jak bedziesz mierzył to jakby to powiedzieć "pomiętol wiązkę" bo we fiatowskich wiązkach czasem pęka miedź w środku i mierzysz jest przejście, zegniesz wiązke w miejscu pęknięcia i przejścia nie ma

PostNapisane: Pn 12:45, 06 cze 2011
przez boguslaw621
Jestem otwarty na wszelkie sugestie, będę robił kolejno to co koledzy proponujecie. Dam znać o wynikach

PostNapisane: Pn 12:53, 06 cze 2011
przez Zwierzak
Jeszcze nie napisałeś czy po zamianie cewek błąd wypadania zapłonów na cewce 1 czy 2 ? czy nie testowałeś już tylko wymieniłeś sterownik?

PostNapisane: Pn 13:00, 06 cze 2011
przez boguslaw621
Błąd wypadania po zamianie sterowników zarówno przed jak i po - cewka nr 2. Cewki zamieniane miejscami zarówno na starym jak i nowym sterowniku.

PostNapisane: Pn 13:03, 06 cze 2011
przez Zwierzak
Sprawdź to co napisałem jak dalej bedzie źle to bedziemy myśleć dalej :)

A nie masz przypadkiem sygnału dla instalacji gazowej podłączonego pod cewkę nr 2?

PostNapisane: Pn 13:13, 06 cze 2011
przez boguslaw621
Z braku czasu dopiero jutro przejrzę jeszcze raz kable cewki i dam znać, natomiast jeśli chodzi czy pod cewkę 2 jest podpięty sygnał do gazu to aż tak bardzo zaawansowany nie jestem, ale jeśli nawet to na gazie jeżdżę od początku (od 7 lat), opisane problemy występują zarówno na gazie jak i na benzynie, ale tak jak napisałem, jutro się biorę i napiszę jakie wyniki.