problemy z zapłonem??

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

problemy z zapłonem??

Numer postu:#1  Postprzez boguslaw621 » Pn 10:50, 06 cze 2011

Proszę o pomoc.

Mam Pandę 1.2 z 2004r. Ostatnio jechałem, nagle auto się zakrztusiło i zapaliła się kontrolka z piktogramem silnika (EOBD). Nauczony smutnym doświadczeniem z kontaktami z tzw. "panem Jasiem" mechanikiem pojechałem od razu do ASO Fiata. Tam podpięli auto do EXAMINER'a i wyszło im (błąd wskazany przez centralkę), P0352 - Cewka 2, przerywany, Zw. na Mase/Obw.Otw. Mechanik skonkludował, że jest to usterka Cewki 2, zamienił cewki miejscami i zalecił, że w przypadku wystąpienia usterki kolejny raz: do wymiany centralka wtrysku. Dojechałem do domu 12 km, te same objawy co poprzednio. Zgodnie z zaleceniami fachowców z ASO kupiłem nową oryginalną centralkę, wymieniłem, wkodowałem i jakież moje zdziwienie - po kilkunastu km wszystko na nowo. Dodam, że jadąc auto nagle krztusi się, zapala się kontrolka światłem ciągłym i można dalej jechać bez przeszkód. Następnie bywa tak, że po jakimś czasie kontrolka samoistnie gaśnie i po krótkiej jeździe wszystko na nowo.

Ratujcie bo już nie wiem co z tym zrobić a na centralkę, która okazała się niepotrzebna (chyba) wydałem ciężkie pieniądze.

pozdrawiam,
boguslaw621
boguslaw621
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Wt 16:54, 22 mar 2011
Lokalizacja: kraków
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#2  Postprzez zamberek » Pn 11:24, 06 cze 2011

a pandzia wkręca się na obroty?? oczywiście podczas gdy świeci się kontrolka?
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Numer postu:#3  Postprzez boguslaw621 » Pn 11:57, 06 cze 2011

tak, w momencie zaświecenia kontrolki auto szarpnie, sekunda lub dwie, kontrolka świeci, wkręca się na maxa, nie ma żadnego odczucia braku mocy lub nierównej pracy silnika
boguslaw621
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Wt 16:54, 22 mar 2011
Lokalizacja: kraków
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » Pn 12:10, 06 cze 2011

Awaria centralki wtrysku to całkiem możliwe rozwiązanie, ponieważ padają one w ten sposób. Jaki masz sterownik wtrysku 4AF ? 5AF czy 59F?

Sprawdź najpierw świece, kable, obie cewki i kable między cewkami a kompem. Jeśli będzie wszystko ok to masz sterownik do wymiany. Koszt to nowy w cenie powyżej 1000 pln, możesz kupić używany z prawie nowego samochodu za dużo mniej ale musi mieć usunięty immo (tutaj allegro pomoże). Jest jeszcze opcja regeneracji twojego za około 300 pln. Wiec wybór masz duży :)

Kupiłeś nową centralkę w ASO czy "nową" nową gdzieś poza?
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#5  Postprzez boguslaw621 » Pn 12:18, 06 cze 2011

Sterownik wtrysku 4AF, nie przeczytałeś uważnie to co napisałem wcześniej. Mam założony nowy sterownik, oryginał i występują te same objawy. Świece, kable - ok, cewki sprawdziłem na oporność - też ok.
Poza tym jak już pisałem cewki były zamieniane miejscami.

Centralkę kupiłem nie w ASO ale nową oryginalnie zapakowaną od poważnej firmy, która zajmuje się sprzedażą takich części, gwarancja itd. Poza tym czy jest możliwe żeby w 2 centralkach starej i tej nowej występował ten sam błąd i te same objawy? Zapomniałem dodać auto jest zagazowane fabrycznie ale wszystkie objawy występują zarówno na benzynie jak i na gazie.
boguslaw621
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Wt 16:54, 22 mar 2011
Lokalizacja: kraków
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#6  Postprzez Zwierzak » Pn 12:25, 06 cze 2011

Faktycznie nie doczytałem dokładnie.

Dalej bym proponował sprawdzić przewody sterownik->cewki i podmienić z kimś cewki . Przy objawach, co opisałeś miernikiem nie sprawdzisz cewki skoro usterka występuje okresowo.


Jak wykluczysz to co wyżej. Reklamuj centralkę. Niesterowanie cewką to ich wada fabryczna, więc może miałeś pecha
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#7  Postprzez zamberek » Pn 12:29, 06 cze 2011

Zwierzak a co powiesz na czujnik halla?
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Numer postu:#8  Postprzez Zwierzak » Pn 12:32, 06 cze 2011

Jeśli chodzi Ci o czujnik położenia wału korbowego to jestem na nie z prostej przyczyny. Nie bedzie błędu cewki
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#9  Postprzez zamberek » Pn 12:35, 06 cze 2011

w sumie taa...więc pozostaje tylko zamienić z kimś cewki
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Numer postu:#10  Postprzez Zwierzak » Pn 12:37, 06 cze 2011

Z tymi cewkami są cuda bo mierzy się je miernikiem i są dobre wkładasz do samochodu i wypadają zapłony jak dostaną temperatury.

Jeszcze co do przewodów jak bedziesz mierzył to jakby to powiedzieć "pomiętol wiązkę" bo we fiatowskich wiązkach czasem pęka miedź w środku i mierzysz jest przejście, zegniesz wiązke w miejscu pęknięcia i przejścia nie ma
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#11  Postprzez boguslaw621 » Pn 12:45, 06 cze 2011

Jestem otwarty na wszelkie sugestie, będę robił kolejno to co koledzy proponujecie. Dam znać o wynikach
boguslaw621
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Wt 16:54, 22 mar 2011
Lokalizacja: kraków
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#12  Postprzez Zwierzak » Pn 12:53, 06 cze 2011

Jeszcze nie napisałeś czy po zamianie cewek błąd wypadania zapłonów na cewce 1 czy 2 ? czy nie testowałeś już tylko wymieniłeś sterownik?
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#13  Postprzez boguslaw621 » Pn 13:00, 06 cze 2011

Błąd wypadania po zamianie sterowników zarówno przed jak i po - cewka nr 2. Cewki zamieniane miejscami zarówno na starym jak i nowym sterowniku.
boguslaw621
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Wt 16:54, 22 mar 2011
Lokalizacja: kraków
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#14  Postprzez Zwierzak » Pn 13:03, 06 cze 2011

Sprawdź to co napisałem jak dalej bedzie źle to bedziemy myśleć dalej :)

A nie masz przypadkiem sygnału dla instalacji gazowej podłączonego pod cewkę nr 2?
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#15  Postprzez boguslaw621 » Pn 13:13, 06 cze 2011

Z braku czasu dopiero jutro przejrzę jeszcze raz kable cewki i dam znać, natomiast jeśli chodzi czy pod cewkę 2 jest podpięty sygnał do gazu to aż tak bardzo zaawansowany nie jestem, ale jeśli nawet to na gazie jeżdżę od początku (od 7 lat), opisane problemy występują zarówno na gazie jak i na benzynie, ale tak jak napisałem, jutro się biorę i napiszę jakie wyniki.
boguslaw621
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Wt 16:54, 22 mar 2011
Lokalizacja: kraków
Panda: 1.2 dynamic

Następna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron