Strona 1 z 2

Reset licznika - akumulator

PostNapisane: N 21:26, 08 sty 2017
przez janus_z
Posiadam w swojej Pandzie akumulator Exide 40Ah rozruch 300 A, niestety nie wiem ile ma lat, elektrolit jest czysty, mierzyłem go w sklepie po zakupie auta to wyniki miał pod obciążeniem dobre. Ale teraz gdy przyszły te mrozy po minus 27 stopni to akumulator kręci, auto odpala ale kasuje mi licznik przebiegu i zegarek to normalne w Pandzie takie te liczniki wrażliwe, czy przyczyna może być jednak za słaby akumulator?.
Jakiej firmy i pojemności akumulatory były wkładane na pierwszy montaż ?.

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: N 21:54, 08 sty 2017
przez morpheus1581
Było opisywane wiele razy
viewtopic.php?f=3&t=4210&hilit=Akumulator+licznik&start=15

Obstawiam słaby akumulator A dokładnie spadek napięcia przy odpaleniu. Mrozy zrobiły swoje.
W pierwszej kolejnosci doładuj ako. Jeśli nie pomoże kupić nowy.

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: N 22:17, 08 sty 2017
przez misiek775
Jeśli jest -27 to nawet w pełni sprawny akumulator ma dużo mniejszą sprawność (pojemność). Z wymianą akumulatora bym poczekał bo jak temperatura wzrośnie to może wrócić do normy

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: N 22:35, 08 sty 2017
przez janus_z
Jak było cieplej to zapalał bez kasowania zegarka, tylko zastanawiam sie czy czasem jeszcze nie siedzi u mnie oryginalny akumulator bo doczytałem już, że własnie Exide 40Ah były w Pandach 1.2 na pierwszy montaż. Wie ktoś jak zdekodować datę produkcji aku, kod na moim to - B1164C

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: N 22:43, 08 sty 2017
przez morpheus1581
Całkiem możliwe że masz jeszcze oryginał. Ja tez miałem do zeszłego roku jeszcze oryginalny. Wytrzymał 9 lat i też właśnie Exide. Jak widać na pierwszy montaż sa dużo lepsze montowane. Jaki akumulator wytrzyma Ci tyle lat? Mój jeszcze odpalal w mrozy A zaznaczam że mam diesla. Pewnie by jeszcze pochodził ale już był napecznialy i wymienilem.

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Pn 14:13, 09 sty 2017
przez kampress
Spokojnie - też mam miśka z 2012 i ten sam problem..., w czwartek profilaktycznie podładowałem akumulator, ale cóż - 27 w sobotę zrobiło swoje, auto odpala bez problemu ale zegar i przebieg dzienny resetują się. Marna jakość współczesnych podzespołów niestety..., poprzednik czyli w Sejcento odmówił posłuszeństwa po 9 latach eksploatacji.

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Pn 15:18, 09 sty 2017
przez morpheus1581
Zbyt musi być

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Pn 21:06, 09 sty 2017
przez misiek775
Znam 2 przypadki, że w seicento akumulator Bosch z pierwszego montażu wytrzymał w jednym 11 w drugim 12 lat (jeden z 2000 drugi 2002r).

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Pn 23:42, 09 sty 2017
przez Albercik
Z ciekawostek - w niedzielę przy -24st. wyzionął ducha mi Parchaty. Akumulator 3 lata, Topla, 75AH 820A. Próbował kręcić, ale opornie mu szło i się po chwili włączało zabezpieczenie rozrusznika. Podładowałem prostownikiem przez godzinę i auto zapaliło (w bólach). Zgasiłem po chwili i zaraz odpaliłem znowu - jak nowy z fabryki.

I wtedy mnie olśniło: to nie akumulator był winny tylko oleje. Olej, zarówno w silniku, jak i w skrzyni, przy takiej temperaturze, to praktycznie galareta. W dodatku Parchaty ma podwójnie przerąbane bo tam jest skrzynia DSG z mokrym sprzęgłem, które również musi zakręcić rozrusznik (skrzynia DSG ma zawsze dośnięte sprzęgło - nie ma luzu), co w galaretowatym oleju graniczy z cudem...

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Wt 0:00, 10 sty 2017
przez zibi63
Przerabiałem problem akumulatora w swojej Pandzie na dniach. Aku Exide 40 Ah. Wygląda na to,że za słaby. Dopóki temperatura była dodatnia,wszystko ok. Jak zaczęła spadać kasowało zegar i przebieg. Doładowanie pomogło chwilowo. Przy odpalaniu od nowości kręcił wyraźnie nieco dłużej. Jako,że nie lubię problemów, kupiłem nowy aku 52 Ah. Różnica przy odpalaniu wyraźna, silnik łapie natychmiast. Wychodzi na to ,że akumulatory 40 Ah montowali w ramach oszczędności (wynikło to m.in podczas rozmowy w serwisie podczas wizyt obsługowych na gwarancji, gdzie zgłaszałem problem zaniku wspomagania podczas mrozów w zimie po dwukrotnym odpalaniu auta na krótkim odcinku jazdy). Również w opisach technicznych dla aut 1.1, 1.2 z klimatyzacją oraz 1.3 multijet podawany jest aku 50 Ah.

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Wt 6:04, 10 sty 2017
przez JaceK
Dlatego kupiłem drugą Centre CB500. Przy minus 21 Panda zapaliła ale chodziła jak traktor. Myślałem że silnik wyleci.

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Wt 9:47, 10 sty 2017
przez Albercik
Zbyszek - i tak, i nie. Aktualnie (od 2010 roku) Fiat zaleca akumulator do PII o poj. 45Ah. Do klimy i do bezklimy :) U Ciebie zaś niebawem może się pojawić inny problem, bo w autach bez klimy masz słabszy alternator. Możesz w efekcie mieć permanentnie niedoładowany aku, przez co będziesz miał problem za jakiś czas...

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Wt 14:48, 10 sty 2017
przez arnold
Nie ma takiego problemu. Rozruch pobierze zawsze taką samą ilość energii z akumulatora. I tyle musi uzupełnić alternator. To jak odlanie kieliszka z 0,5 litra, czy 1 litra, zawsze będzie tyle samo, czyli pojemność kieliszka. A większy akumulator ma większy prąd rozruchowy, do tego w przypadku niższych temperatur po ustawowym spadku pojemności masz jednak większy zapas energii. A niezależnie czy aku ma 40 czy 100 Ah to należy o niego w miarę dbać.

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Wt 21:30, 10 sty 2017
przez misiek775
Alternator ma 70A więc 50 spokojnie naladuje

Re: Reset licznika - akumulator

PostNapisane: Wt 23:33, 10 sty 2017
przez zibi63
Albercik, mam auto z klimą. Jak sam wspomniałeś Fiat zaleca od 2010 aku 45 Ah, mój wózek jest z 2011. Pytanie brzmi: dlaczego zamontowali mi 40 Ah (oczywiście jest to pytanie retoryczne)? Skurczybyki kombinują z oszczędzaniem i tyle.