Body computer - możliwości, wymiana...

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#1  Postprzez Albercik » Pn 16:36, 26 wrz 2016

Witajcie,

Jak już część z Was wie - dokładam klimatronik do mojej puszki pandory. No i sprawa chwilowo stanęła na body. Mianowicie - nie mam zielonego pojęcia jaki mam, a jaki powinienem mieć (oprócz tego, że w eperze, w zastosowaniu powinien mieć E140 - klimatyzator automatyczny).

Przeczytałem wypowiedzi ludzi na forum, którzy trochę teoretyzowali na temat tego, co można, a co nie można i postanowiłem to trochę zebrać do kupy i zweryfikować, a może wyjdzie z tego coś pożytecznego.

Przede wszystkim - wynalazłem cztery podstawowe rodzaje body (na podstawie poszukiwań w eperze i oglądając poszczególne pudełka):
- wersje gołe jak mysz kościelna, bez większości wtyczek, numery 51773066, 51783781, 51870140
- wersje ze wszystkimi wtyczkami, obsługujące: E009 (ABS), E112 (wspomaganie), E228 (cent. zamek z kluczyka) i E564 (Radio CD)
- następnie są wersje również ze wszystkimi wtyczkami, ale mają różne wariacje obsługiwanych komponentów (E008 - cent. zam. z pilota, zamiast kluczyka, E097 - halogeny, E508 - czujniki parkowania czy E904 - obsługa navi fabrycznej),
- są też wersje z obsługą VDC pod skrzynię półautomatyczną, ale to jest inny świat :D

Chciałbym się skupić na dwóch środkowych wersjach. Ja mam prawdopodobnie tą ze wszystkimi wtyczkami, ale uboższą.

Jeśli dobrze zrozumiałem - mogę sobie wymienić body na bogatsze, i mając np. E008 mogę sobie zakodować fabrycznego pilota w kluczyku?

Robił w ogóle ktoś operację wymiany body na wersję bardziej wypasioną?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#2  Postprzez Opal81 » Cz 14:42, 29 wrz 2016

Dzisiaj moja operacja zmiany centralnego z kluczyka na pilota stanęła na zdemontowaniu boku drzwi.. co sie okazało nie ma silniczka w siłowniku :(
Teraz jak czytam o tym body to mi ręce opadają :) Jak moge sprawdzić jakie mam body? gdzieś jest jakiś numer? czy po nr VIN mam sprawdzać?
Opal81
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Dołączył(a): Pn 21:24, 18 lip 2016
Lokalizacja: Kielce
Panda: 1.1
Imię: Łukasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#3  Postprzez Albercik » Cz 15:47, 29 wrz 2016

Po VIN w EPERze wyjdą Ci wszystkie, które do Ciebie pasują. Raczej bym go odkręcił (trzy śruby torx) i sprawdził jaki numer na nim jest. To najprostsza metoda :)

U mnie okazało się, że powinienem mieć ten drugi z listy z pierwszego postu (full wtyczek, ale podstawowy), a okazało się, że mam full-wypas, tylko niepoaktywowane funkcje (np. automatyczne zamykanie drzwi przy 20 km/h) itd.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#4  Postprzez Opal81 » Cz 16:08, 29 wrz 2016

Chcialem uniknąć odkręcania bo i tak już tam wszystko wisi, a w środku jak na poligonie.
Fiat -mialo być prosto,tanio i szybko,a tu same niespodzianki :)
Dzięki za pomoc.
Opal81
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Dołączył(a): Pn 21:24, 18 lip 2016
Lokalizacja: Kielce
Panda: 1.1
Imię: Łukasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#5  Postprzez Albercik » Cz 16:14, 29 wrz 2016

Jakbyś moją zobaczył, co się z nią działo przez ostatnie dni to by Ci włosy wypadły :P Z resztą wystarczy kliknąć link w podpisie ;)

Odkręcenie body to na prawdę pikuś, szczególnie że mówisz, że i tak 'wszystko Ci wisi' :mrgreen:
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#6  Postprzez Opal81 » Cz 20:39, 29 wrz 2016

body nie odkręciłem bo akurat brak tego kluczyka ...wszystkie mam nawet po 3x a tej 3chyba nie mam nigdzie :( pech, ale body jakoś ominę i oszukam... z czystej ciekawości i tak to sprawdze co tam dali bo te kompy wszystkie takie same na moje oko , a numerki na tyle :(
a nie da się tego sprawdzić pod EOBD? komp , kompa sprawdzi? będzie szybciej
Opal81
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Dołączył(a): Pn 21:24, 18 lip 2016
Lokalizacja: Kielce
Panda: 1.1
Imię: Łukasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#7  Postprzez Albercik » Cz 21:39, 29 wrz 2016

Tam jest torx 20 albo torx 25 - nie pamiętam teraz, ale będę niebawem w aucie mogę zobaczyć. Nie wiem czy MES/FES to ogarnie. Taki VCDS pokazuje numer każdego sterownika, do którego się łączę, ale fiacior chyba tego nie potrafi.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#8  Postprzez Albercik » Pt 9:49, 21 paź 2016

Gadałem przed chwilą z gościem z ASO. Gość dobrze poinformowany (o dziwo) i wiedział co mówi. Otóż sprawa nie jest taka prosta, jakby się wydawało...

Zasadniczo są dwie wersje BC: kompletnie goła, która ma tylko światła, wycieraczki i ogrzewanie tylnej szyby, oraz wersja full, która ma wszystko, ale...

Gdy samochód jest konfigurowany na sprzedaż (nowy) - w fabryce jest zamawiane body pod konkretny numer nadwozia i wyposażenie. Jeśli wyjeżdża totalnie goła Panda Actual bez niczego to biorą z półki goły BC i go pakują do środka.

Jeśli zaś są jakieś wariacje i dodatkowe wyposażenie - zamawiają BC pod VIN i BC przychodzi technicznie zdolny do obsługi wszystkiego, ale software'owo są blokowane niektóre funkcje.

Dla przykładu - mój BC ma wbudowane radio i potrafi sprzętowo obsługiwać pilota - scyzoryk, ale ta funkcja jest zablokowana w BODY i nie da się go doprogramować (wywala błąd). Na taką przypadłość są dwa rozwiązania:
- wymiana BC od wersji bardziej wypasionej (koszmarna robota)
- udanie się do magika od elektroniki samochodowej, żeby wgrał inny soft do BC z odblokowanymi funkcjami - to trochę tańsza operacja, ale wciąż upierdliwa.

Podobnie jest z centralką poduszek - każda centralka w Pandzie obsługuje 8 poduszek, ale te, których nie ma - są zablokowane softowo. Zazwyczaj są dwie poduchy (kierownica i deska), czasem cztery (w bokach foteli), a były Pandy, które miały jeszcze kurtyny boczne i poduszki w słupkach do ochrony głowy...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#9  Postprzez Albercik » Śr 11:44, 08 lut 2017

Dobra,

Info, które udało mi się zebrać do tej pory. Wersje BCM:
N10 - golas totalny, bez części wtyczek, nie obsługuje centralnego zamka, wspomagania, radia/CD (CAN) i el. szyb.
- [numery: 51773066, 51753781, 51870140]
N20 - Ma wszystkie wtyczki, obsługuje ABS, wspomaganie, el. szyby, centralny zamek z klucza, radio/CD, klimatronik, nie ma radia do pilota, ani wyjścia do klapy elektrycznej
- [numery: 51708412, 51740049, 51773067, 51783782, 51870141]
N30 - obsługuje ABS, centralny z pilota, halogeny, klima automat, czujniki parkowania, CONNECT NAV+, wspomaganie, el. szyby, klapa elektryczna
- [numery: 51740050, 51773068, 51783783, 51870142]
N40 - to samo, co N30 tylko pod skrzynię automatyczną i VDC - najbogatsza wersja
- [numery: 51708414, 51759683, 51740051, 51773069, 51783784, 51870139]

Na tą chwilę - tyle mi się udało znaleźć.

Z tego, co wyszperałem:
- N40 to najwyższa wersja. Nie ma wyższych numerów (N50,60,70 itd.)
- Nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna. Tzn ma, ale to jest softowo zaprogramowane. Body może być N10 i N40 i działać na dieselu i na benzynie.
- Wymiana body - nie jest to proste, bo trzeba przepisać tzw. 'tajne klucze' (secret keys) ze starego body do nowego - koszt takiej przyjemności to 300zł w pewnej firmie w Tychach,
- Programowanie pilotów - nie ma opcji, żeby zaprogramować używanego pilota do używanego (nawet wyczyszczonego) body. Nie da się.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#10  Postprzez morpheus1581 » Śr 12:44, 08 lut 2017

Ty to jestes Hardkorowy
A jak to odczytać z body jaka wersje mam?
Bo ja mam wspomaganie i abs.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#11  Postprzez Albercik » Śr 13:22, 08 lut 2017

1. Kablem (dostaniesz numer seryjny).
2. Jeśli chcesz znać wersję, a nie numer - jest namalowana na biało przy górnej, prawej śrubie (na bocznej ściance, więc ciężko zobaczyć).
3. Wyjąć BCM i od tyłu jest nalepka z numerem części.

Obrazek
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#12  Postprzez morpheus1581 » Śr 15:48, 08 lut 2017

U mnie to w ogóle jest dziwna sprawa z tym body
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#13  Postprzez Albercik » Śr 16:01, 08 lut 2017

Czemu?

Obstawiam, że masz N20 (chyba, że masz pilota - to N30).
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#14  Postprzez morpheus1581 » Śr 16:34, 08 lut 2017

Nie mam żadnego pilota. Centralny na pilota mam. Ale dokładany. O sposobie podłączenia centralnego nie będę Ci opowiadał bo się za łeb zlapiesz. I to w aso robili.

Co do Body...Koleg mi kiedyś podlaczal pod kompa bo ma takie sprzęty. Taaak profilaktycznie. Żadnych błędów. Ale...
Licznik mi na tamta chwilę wskazywał 110 tyś. Na pewno autentyczny. Co się okazało według komputera było 50 tyś. Dziwne. Prawdopodobnie Body było wymieniane na nowe. Jakaś akcja serwisowa czy coś? Doczytałem kiedyś ze body we fiatach lubilo się psuć.
Może dlatego.
Ostatnio edytowano Śr 16:52, 08 lut 2017 przez morpheus1581, łącznie edytowano 1 raz
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Body computer - możliwości, wymiana...

Numer postu:#15  Postprzez Albercik » Śr 16:43, 08 lut 2017

Body nadal się lubi psuć :mrgreen:

Mogłeś mieć wymienione, a możesz mieć źle liczony przebieg. Ja w Marei miałem na blacie 420 tys. km. a na ECU coś koło 140 bo ECU liczyło 4 razy wolniej. Nikt nie wie czemu.

Co do sposobu podłączenia centralnego - już się łapię za głowę. Mi ASO podłączało alarm. Efekt? Kabel zasilający pompę paliwa przecięty, skręcony z kablem od alarmu i zawinięty izolacją. Tyle. Aaaa, a kabel idący z centralki alarmu miał połowę średnicy kabla oryginalnego :mrgreen:
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Następna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości