wspomaganie założone i działa
czas, jaki spędziłem przy montażu to ok 6h. da się to zrobić znacznie szybciej, gdy się ma wszystko przygotowane - sporo czasu zajęło mi znalezienie narzędzi (cóż zrobić - bałagan...)
miałem też problem z odkręceniem starej kolumny (uszkodziłem dwie końcówki klucza nasadowego - były marnej jakości), ale po spryskaniu ich odrdzewiaczem od wurth'a poszło idealnie
stacyjkę odkręciłem śrubokrętem - wcześniej brzeszczotem naciąłem po rowku na tym stożku
elektrykę podprowadziłem sobie z bezpieczników przy komorze silnika - tak, jak fabrycznie to robią, z tą różnicą, że kable przeciągnąłem otworem zaraz nad pedałem sprzęgła
nie mogłem też dostać w ASO (Kraków, Auto Krak) tych konektorków i musiałem kombinować - do wtyczki przy BSI dałem piny od goldpin'ów, do bezpiecznika 60A dałem duży konektor, taki do zaciskania zaciskarką, a do tego bezpiecznika 15A, dałem najzwyklejszy - najmniejszy konektor (musiałem go nieco rozszerzyć, gdyż bezpiecznik ma szersze piny)
drugiej strony kabla od złącza diagnostycznego nie szukałem - zacisnąłem na nim tylko szybkozłączką drugi kabel - ciężko się tam lutuje, bo mało miejsca jest
polecam rozprowadzić sobie kable do sterownika wspomagania po zdemontowaniu starej kolumny, gdyż jest znacznie więcej miejsca niż po montażu nowej kolumny
ja niestety, najpierw zamontowałem kolumnę, a później układałem kable przez co poharatałem sobie ręce (nie miałem też ochoty ściągać kolumny, bo z montażem trochę później schodzi)
dodam też, że do montażu kolumny warto sobie wziąć drugą osobę, bo kolumna jest na prawdę ciężka i źle się nią operuje - miejsca jest niewiele
osiowanie FES'em przeprowadzone bez problemu (trzeba to robić na załączonym silniku); przycisk CITY działa
mam tylko pytanie, czy u was też słychać pracę silnika wspomagania - taki jakby metaliczny odgłos przy kręceniu kierownicą?
na koniec dodam jeszcze, że jak rozmawiałem w ASO na serwisie z ludźmi, którzy tam pracują, to wg nich montaż wspomagania w Pandzie jest niewykonalny, bez wymiany body komputera
edit: kierownica nie wraca, jak jest na pełnym skręcie - jutro obrócę poduchy
swoją drogą patrzyłem na salonie na Pandę i faktycznie są one fabrycznie obrócone
napiszę, czy poprawi się coś, bo maglownicy nie wymieniałem