gumis, w podłączeniu zasilania radia nie ma filozofii
najlepiej zrobić to według instrukcji
radio powinno mieć dwa wejścia zasilania:
jedno powinno być na stałe podpięte pod akumulator, co zapewnia podtrzymywanie pamięci stacji radiowych,
a drugie może być podpięte pod akumulator lub przewód po stacyjce (polecam zrobić to na przekaźniku) - służy do zasilania radia
i teraz mamy dwie możliwości odnośnie tego drugiego przewodu:
- podpinamy go pod akumulator - zawsze możemy włączyć radio, ale musimy pamiętać, żeby go wyłączyć, bo się samo nie wyłączy
- podpinamy go pod stacyjkę - radio uruchamia się przy włączeniu zapłonu i wyłącza po zgaszeniu silnika (możemy je załączyć przy zgaszonym silniku, tylko wtedy, gdy ma ono w sobie taką funkcjonalność, ale dotyczy to tylko wybranych modeli)
=======================
można też zrobić we własnym zakresie osobny przycisk, dzięki któremu podamy zasilanie do radia, gdy mamy wyłączony silnik albo zaprojektować swój własny układzik z przyciskiem, który pozwoli nam na załączenie zasilania do radia na postoju i wyłączy go, gdy zgasimy silnik
wszystko zależy od umiejętności i pomysłowości
