Strona 2 z 2

Re: Montaż centralny zamek oraz elektryczne szyby

PostNapisane: Cz 19:23, 29 wrz 2016
przez Albercik
Panowie, odgrzeję kotleta, bo stoję przed montażem centralki na pilota i się rozkraczyłem na podłączania sterowania.

Otóż - wygląda na to, że moja panda nie miała siłownika/silniczka w drzwiach kierowcy. Jak ten $&@/£÷ podłączał alarm to chyba dodał tam ten silniczek, bo w drzwiach idą do kasety jakieś dwa dodatkowe szare przewody, które uciąłem (i tak się nie nadawały do niczego).

I teraz pytanie - jak to podłączyć, żeby to miało ręce i nogi. Co podać na te przewody? + czy masę ? Jest jakaś opcja jak to sprawdzić?

W dodatku - w innym wątku pisaliście o podłączeniu się pod kierunki w progu (kabel brązowy z białym paskiem i różowy z białym paskiem). Ja takich kabli nie mam, za to mam biały z brązowym paskiem i biały z różowym paskiem. Do tego był podłączony alarm. Dodatkowo był podłączony do kabla brązowego z żółtym paskiem. Oszaleję zaraz... help...? ;)

Sterownik mam taki http://allegro.pl/sterownik-zamka-centr ... NkNDQ1ZA==

Re: Montaż centralny zamek oraz elektryczne szyby

PostNapisane: Cz 19:47, 29 wrz 2016
przez Opal81
Mi to cycki opadły . Rozumiem oszczędzać, ale w przypadku FIATA to jest chore :D Podoba mi się widok specjalisty od wszelkich modyfikacji w samochodach, a w Panda drapie się po głowie :D bezcenne:D a z tym BODY to już hoho czarna magia:) ..szybko róbmy grilla i to 2dni bo trzeba odreagować :D

Re: Montaż centralny zamek oraz elektryczne szyby

PostNapisane: Cz 19:52, 29 wrz 2016
przez Albercik
Nie przesadzaj. W Passacie jak robię różne mody to też mam kilometry kabli moto od 0.5 do 2 mm i wiadro konektorów bo tam dawali tylko te kable, które były potrzebne. W pandzie mam pod deską wiązkę, która obsługuje klimatronik, a w mojej Pandzie klimy nie było nawet ręcznej. W VW jak chcesz dołożyć cokolwiek to ni ma kabli w ogóle, a często jeszcze musisz mieć agregat, lutownicę i wiadro cyny, bo trzeba rozgałęziać kable...

Wracając do tematu - jak to z tym centralnym jest?

Re: Montaż centralny zamek oraz elektryczne szyby

PostNapisane: Cz 20:30, 29 wrz 2016
przez Opal81
z centralnym to prosto jak drut podobno , ale w Pandu z kluczyka cenralny nie ma silniczka w drzwiach kierowcy :( ..i lipa. Czekam na Magika i zobaczymy co wyczaruje albo dam sobie spokój z tymi bajerami do fiata. Pełny bagażnik ledów zapalniczek , nawet lodówka ,ale sił mi brak..pierwszy i ostatni raz chyba Fiat :( ale będe walczył bo RODZYNEK :)

Re: Montaż centralny zamek oraz elektryczne szyby

PostNapisane: Cz 21:35, 29 wrz 2016
przez Albercik
Mój to już... hmm... nie wiem nawet który Fiat. Podsumujmy:
- Bravo 1.2 80KM
- Bravo 1.6 100KM + Bravo 2.0 HGTT 280KM
- Marea Weekend 1.8 113KM
- Panda 1.3JTD (służbowa)
- Doblo 1.3JTD (służbowe)
- Marek Weekend 2.4TD 125KM + służbowe Seicento 1.1
- no i teraz Pandolot...

Będzie chyba 9-ty fiacior ;)

A ja też nie miałem silniczka w drzwiach, ale jakiś magik dołożył. Tylko nie wiem teraz jak to pospinać. Studiuję właśnie schematy i coś spróbuję wymodzić. Mam nadzieję, że rano nie zastanę na parkingu kupki popiołu :mrgreen:

Re: Montaż centralny zamek oraz elektryczne szyby

PostNapisane: Pt 0:36, 30 wrz 2016
przez Albercik
Dobra. Pokonałem dziada (w sumie to babę :D ).

Okazało się, że magik, który instalował alarm u mnie - zamek w drzwiach wykonał jak fabryka, tylko przy słupku już nie do końca. Ja zrobiłem to na "szybkozłączkach" zaciskanych na kable, ale docelowo dokupię piny do wtyczki i zrobię to tak, jak powinno być.

Sprawa wygląda tak:
- kable do siłownika w drzwiach należy podłączyć do pinów 7 i 12 szarego złącza drzwi na słupku kierowcy (uwaga na polaryzację bo zamek będzie działał odwrotnie),
- jak ktoś podłącza kierunki to przewód biały z różowym paskiem oraz biały z brązowym w progu koło kierowcy,
- zasilanie wziąłem z pin 12 gniazda OBD,
- na przewód masy zarobiłem konektor oczkowy i przykręciłem go pod śrubę mocującą body komputer do wspornika,
- w szarej kostce drzwi na słupku - pin 8 (biały z czerwonym paskiem) to sygnał masy dla zamykania,
- w szarej kostce drzwi na słupku - pin 9 (niebieski z jakimś tam paskiem) to sygnał masy dla otwierania.

Mam nadzieję, że komuś te wypociny się przydadzą :)