Numer postu:#1 przez waldekb3 » So 14:40, 25 lut 2012
Witam. Jak to jest z dokładnością pomiaru temparatury zewnętrznej w autach z czujnikiem wykonanym z termistora NTC 10k?Czy jest możliwe że różnica sięga 1-2 stopnie więcej niż na termometrze w domu?
Numer postu:#4 przez Vanilla » So 20:48, 25 lut 2012
Ja mam fabryczny czujnik i wydaje mi się, że jest dosyć dokładny w warunkach stacjonarnych Bo jak jedziesz to wiadomo trochę pęd powietrza mąci odczyt. Tylko cena tego czujnika u Fiata to porażka kupując go miałem nadzieję, że to przynajmniej czujnik oparty o stabilizowane złącze p-n, ale to faktycznie zwykły termistor. Dlatego nie wiem czy opłaca się go kupować
Numer postu:#7 przez kaziu1985pn » So 21:18, 25 lut 2012
będzie dobrze bo termometr w domu tez przekłamuje więc nie przejmuj się różnica 2 st a na ta różnica składa się tyle błędów ze na prawdę nie ma sensu wnikać w takie szczegóły
Numer postu:#8 przez guzik23 » N 18:52, 26 lut 2012
z moich doświadczen wynika że fabryczny w zimę temperature zawyża od 1 do 3stopni,a w lato nawet do 5 stopni. Porównywałem wskazania do odczytu temp. dla mojego miasta sprawdzonego w internecie - pomiar profesjonalny. Oczywiscie jak auto sie zostawi w słoncu to pomiar już totalnie jest niewiarygodny.
Numer postu:#14 przez Maciarello » Cz 23:17, 01 mar 2012
moim zdaniem czujniki temperatury w budowany oryginalnie w aucie jest dosc dokladny.mam teraz i w poprzednim aucie tez mialem,na pewno nie reaguje tak szybko na slonce jak rteciowy(chodzi o skoki temperatury do 10stopni)moze dzieki temu ze jest dosc mocno schowany,a nawet jesli nie pokazuje dokladnej tem. to jaka to moze byc odchulka