Brak zapłonu

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Brak zapłonu

Numer postu:#1  Postprzez michalijegopanda » N 19:20, 06 lut 2011

zapala się wyświetlacz przy otwieraniu drzwi, zapalają się światła postojowe. Przekręcam klucz na zapłon i ciemno, słychać tylko lekkie stuki i podskakują skazówki od temp. oleju i poziom paliwa. Nie można odpalić samochodu, nie działa c. zamek. Pali się tylko kontralka na czerwono od poduszki kierowcy. Wcześniej nie miałem takiego problemu. Co się stało? proszę o pomoc!

akumulator jest sprawny, rano po całej nocy odpalił bez problemu na dotyk, wróciłem z miasta postawiłem samochód pod domem i gdy chciał go znów odpalić już nie mogłem i w zegarach zrobiło się ciemno.

wydaje mi sie ze to bezpiecznik, w dzin sprawdzę.
Ostatnio edytowano N 19:56, 06 lut 2011 przez michalijegopanda, łącznie edytowano 1 raz
michalijegopanda
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Mikołajki
Wiek: 36
Panda: 1.4 wersja HP 2006r
Imię: Michał

Numer postu:#2  Postprzez Vito » N 19:32, 06 lut 2011

Wygląda na padniety akumulator lub coś z masą :D
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#3  Postprzez Kordian » N 19:38, 06 lut 2011

Mi to bardziej wygląda na akumulator :)
Kordian
Użytkownik Zbanowany
Avatar użytkownika
 
Posty: 1626
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Panda: Abarth Bordo Limited Edition
Imię: PANICZ Kordian

Numer postu:#4  Postprzez Huczas » N 20:03, 06 lut 2011

miałem identycznie jak mi na mieście akumulator padł - na światłach ;) już nie ruszyłem niestety...

sprawdź czy z pomocą innego auta odpali, jeśli tak prosta sprawa.

Druga opcja któryś kabel mógł się obluzować i nie styka dokładnie na akumulatorze też to sprawdź.

mniej prawdopodobne to bezpiecznik bo niby od czego że wszystko siadło na raz? wszystkich bezpieczników raczej nie wywala :)
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#5  Postprzez chojraaak » N 20:36, 06 lut 2011

ja w zeszlym tygodniu mialem podobny objaw.

wszystko ladnie swiecilo po zalaczeniu zaplonu, lecz przekrecajac na pozycje "start" znikalo napiecie. wskazowki "zerowaly" sie, liczniki i spalanie kasowalo, nawet radio tracilo ustawienia a rozrusznik nie krecil.
wymienilem bateryjke i jak reka odjal.

sprawdzilem to przez prostownik ktory mial funkcje startu. podpialem i probowalem odpalic i od kopa poszlo.
zgadzam sie z poprzednikami... to akumulator

choc taka ciekawostka. poprzedni wlasciciel mojego auta zamontowal odciecie zaplonu w tajemniczym miejscu :)
jak wylacznik jest w pozycji OFF a przekrecam stacyjke to wskazowka temperatury wywija do gory na max a potem opada.

ciekawe gdzie to jest podpiete
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: Dynamit

Numer postu:#6  Postprzez Shady » Pn 0:30, 07 lut 2011

Tak jak poprzednicy czyli akumulator. Zerknij na klemy, może zaśniedziały? albo są poluzowane?
Shady
Sympatyk
Avatar użytkownika
 
Posty: 83
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nowhere

Numer postu:#7  Postprzez 12pawel » Pn 9:18, 07 lut 2011

Nie można tu powiedzieć od razu że akumulator bo tak jak niektórzy wspominali może być brak masy itp. Sam osobiście spotkałem się z 2 połączeniami u siebie które były już do d..y a auto ma dopiero 6 lat. Jeden przewód był słaby od alternatora , drugi to słaba masa do sterownika silnika. Złaczki poprzykręcane dobrze ale zaciśniecie złączki do linki bardzo słabe i spadki napięcia sięgały nawet 1V. Więc najpierw proponuje zwykły woltomierz użyć i posprawdzać napięcia w każdych połączeniach. Jeśli w którymś miejscu woltomierz wskaże mniejsze napięcie niż bezpośrednio na akumulatorze oznacza że połaczenie jest słabe tam gdzie wykonujemy pomiar.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#8  Postprzez michalijegopanda » Pn 13:31, 07 lut 2011

akumulator jest dobry wsadziłem nawet drugi i jest to samo, klemy są czyste, a nadal nie ma zapłonu.
Ostatnio edytowano Cz 21:16, 28 kwi 2011 przez michalijegopanda, łącznie edytowano 1 raz
michalijegopanda
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Mikołajki
Wiek: 36
Panda: 1.4 wersja HP 2006r
Imię: Michał

Numer postu:#9  Postprzez 12pawel » Pn 13:41, 07 lut 2011

Klemy to nie są wszystkie połączenia. U mnie 2 połączenia były do dupy na zaciśnięciu złączki. Musisz wziąć woltomierz i trochę pomierzyć. Nie jesteśmy jasnowidzami. Minus miernika na akumulator (-), a plusem dotykaj wszędzie i sprawdzaj po kolei (alternator, rozrusznik, przewód do bezpieczników pod maską i wewnątrz itd). Później zmiana, plus miernika do akumulatora(+) a minusem jedziesz po kolei (karoserie, silnik, skrzynia biegów itd)
I porównujesz napięcia jakie uzyskałeś z napięciem na akumulatorze.
Najlepiej robić to na uruchomionym silniku i zadać jakieś obciążenie( np światła włączyć). Wykonaj pomiary i dalej zobaczymy czy wina leży w połączeniach czy można to wyeliminować
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#10  Postprzez michalijegopanda » Pn 13:49, 07 lut 2011

jak bym mógł urochomic silnik to poł biedy, pojechał bym do elektryka i niech sie bawi a ja nie mam nic. ani jednej kontrolki, na voltomierzy tez sie nie znam, bedzie trzeba elektryka sprowadzic. albo do servisu zadzwonię.
michalijegopanda
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Mikołajki
Wiek: 36
Panda: 1.4 wersja HP 2006r
Imię: Michał

Numer postu:#11  Postprzez 12pawel » Pn 13:58, 07 lut 2011

Bez obrazy, ale jak piszesz że na woltomierzu się nie znasz to co Ty chcesz sam w tym samochodzie robić?. Nie znasz elementarnych rzeczy więc lepiej sam nic nie rób bo możesz tylko zaszkodzić. Tak jak mówisz zadzwoń po elektryka albo do serwisu i tyle. Ewentualnie sprawdź wszystkie bezpieczniki i przekaźniki bo taki przekaźnik też może coś podobnego spowodować.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#12  Postprzez michalijegopanda » Śr 19:34, 09 lut 2011

I już wszystko działa. Okazało się że bezpiecznik zaplonu poszedł. podlaczenie pod koma z u lelktryka 170zł z robocizna
michalijegopanda
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Mikołajki
Wiek: 36
Panda: 1.4 wersja HP 2006r
Imię: Michał


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron