kostka stacyjki

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

kostka stacyjki

Numer postu:#1  Postprzez gregory1979 » Cz 20:39, 24 maja 2012

Czy ktoś z was zastanawiał się nad działaniem stacyjki :?: Według instrukcji stacyjka ma 3 pozycje:
- "STOP: silnik wyłączony, kluczyk można wyjąć, kierownica zablokowana. Niektóre urządzenia elektryczne (np. radioodtwarzacz, elektryczne podnośniki szyb) mogą funkcjonować."

- "MAR: pozycja podczas jazdy. Wszystkie urządzenia elektryczne mogą funkcjonować."

- "AVV: uruchamianie silnika."

Czyli jeśli dobrze myślę to jeśli mamy kluczyk w pozycji "STOP" to bez przekręcania kluczykiem powinno działać np. radio, co jednak się nie dzieje. Po moim dochodzeniu okazuje się że w moim przypadku gdzie kostka powinna mieć 7 pinów u mnie ma 5. W złączu B kostki są tylko 2 piny. Fiat już nawet na pinach w kostce oszczędził. :lol: :rotfl: Po przyjżeniu się kostkom na allegro widać żę jest łącznie siedem pinów. Pewnie dlatego na stacyjce nie ma przejścia w pozycji "STOP"
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: kostka stacyjki

Numer postu:#2  Postprzez Zwierzak » Cz 21:31, 24 maja 2012

Wszystko jest tak, jak powinno być. Fabryczne radio można włączyć bez kluczyka i wyłączy sie ono po 20 minutach. W Pandzie nie ma "pozycji radiowej".
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: kostka stacyjki

Numer postu:#3  Postprzez Junak » Cz 22:40, 24 maja 2012

mu nie chodzi o "pozycje radiowa" tylko o to że u niego w ogóle się nie chce włączyć radio bez przekręcenia stacyjki a w instrukcji pisze że powinno się dać i u mnie faktycznie tak jest
(_[__]=====/////=====[__]_)
"...pojedziemy gdzieś, rozpędzimy się, pokonamy noc, przywitamy dzień..."
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,909.html
:mrgreen: Majster Garaż :mrgreen:
Junak
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 365
Dołączył(a): Śr 19:49, 22 lut 2012
Lokalizacja: Sulechów/ Kruszyna
Wiek: 33
Panda: 1.2
Imię: Tomek

Re: kostka stacyjki

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » Cz 23:10, 24 maja 2012

Radia, które nie ma możliwości włączenia bez kluczyka, pomimo podpięcia pod 15 i 30 obwód (a nie 2x pod 30) nie da się włączyć w Pandzie w pozycji stop, ponieważ nie ma w tej pozycji zasilanie po stacyjce.

Chyba, że jest zrobiona jakaś inwencja twórcza montera.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: kostka stacyjki

Numer postu:#5  Postprzez Junak » Cz 23:15, 24 maja 2012

z tego co wyczytałem to tam inwencja polega po prostu na kostce z dwoma pinami mniej, które to piny pewnie zasilają radio przed zapłonem
(_[__]=====/////=====[__]_)
"...pojedziemy gdzieś, rozpędzimy się, pokonamy noc, przywitamy dzień..."
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,909.html
:mrgreen: Majster Garaż :mrgreen:
Junak
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 365
Dołączył(a): Śr 19:49, 22 lut 2012
Lokalizacja: Sulechów/ Kruszyna
Wiek: 33
Panda: 1.2
Imię: Tomek

Re: kostka stacyjki

Numer postu:#6  Postprzez gregory1979 » Pt 20:07, 25 maja 2012

Junak dokładnie zrozumiał mój tok myślenia. :brawo: Poprostu czasami przydałoby się zasilanie niektórych urzadzeń bez przełączania na pozycje zapłonu. Tak jak miałem np. w Matizie gdzie stacyjka była 4 pozycyjna, gdzie pierwsza pozycja była od załączenia akcesoriów (m.in. radia czy zegarka).
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: kostka stacyjki

Numer postu:#7  Postprzez Forsaken » Pn 10:41, 28 maja 2012

To świadome działanie Fiata. Tak samo jest z zapalniczką. Tłumaczą to względami bezpieczeństwa i ekonomii.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości