Nie montowałem, więc w myśl zasady "nie znam się to się wypowiem" - wypowiadam się
Po 1. Rafał, światła dzienne mają się wyłączać po włączeniu pozycyjnych, a nie mijania. Tak stanowią przepisy.
Po 2. W temacie automatycznych świateł już temat rozgryzałem i jest on banalny do zrobienia. Nie trzeba nawet niczego programować. W mojej wersji - światła na pozycji '0' mają automat, natomiast można je włączyć na stałe przekręcając przełącznik na mijania lub pozycje.
Światła do jazdy dziennej montuje się tak, jak opisałeś, czyli zasilanie cewki przekaźnika z terminala 15, odcięcie ze świateł pozycyjnych. To jest proste.
Moduł do automatycznego włączania świateł (nie potrzeba przełączać bo dzienne i tak zgasną po włączeniu pozycji) zbudowałem o zwykłą LDR oraz komparator napięcia i potencjometr do regulacji progu przełączenia. Urządzenie to steruje przekaźnikiem dwutorowym NO, który (jeśli natężenie światła spadnie poniżej ustawionego progu) podaje sygnał masy na dwa przewody wychodzące z przełącznika zespolonego do BCM. Tak samo działa przekręcenie włącznika świateł. Jeśli jest ciemno - BCM widzi masę na tych dwóch kablach, co jest dla mniego sygnałem do odpalenia przekaźników od świateł tak, jakby zostały włączone przełącznikiem.
Urządzenie mam w formie prototypu i nie nadaje się jeszcze do produkcji ze względu na spory pobór prądu w stanie spoczynku, jednak jak znajdę trochę czasu - dokończę go.