zibi63 napisał(a):Chodzi o to, że nie chcę się wcinać w żaden przewód ani podłączać pod ogrzewanie tylnej szyby. Problem leży w tym, by ogrzewanie działało niezależnie na osobnym włączniku i dotyczyło tylko i wyłącznie samych lusterek. Gdybym zapomniał je wyłączyć, to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie ma problemu rozładowania akumulatora.
Fabrycznie elektryczne lusterka są w tym samym obwodzie co tylna szyba rozdzielonym przełącznikiem sterowania. Cały układ jest zabezpieczony bezpiecznikiem F40 30A (w body) i sterowany przekaźnikiem zintegrowanym w węźle body, więc problemu nie widzę idealnie obsłuży lusterka, po za tym jak wyłączasz kluczyk i ponownie załączasz szyba tylna się wyłącza dodatkowo więc i lusterka się wyłączą.
Podciągnięcie prądu z zapalniczki to niewiele zachodu.
Z tym że obwód zapalniczki ma 20A. Włączając lusterka i jakieś urządzenia z dużym poborem prądu istnieje ryzyko przeciążenia obwodu. Oryginalnie lusterka gdy są fabr.montowane mają osobny bezp. 7,5 A. Ja mam podpięte pod gruby przewód biało-brązowy ogrz.tylnej szyby w progu kier.jak w manualu i nie mam problemów ze spalonymi bezpiecznikami.
działa z przycisku ogrz.tylnej szyby. Z doświadczenia podpowiem Ci że wystarczy włączyć tylko na ok.20sek. i masz pełną widoczność w lusterkach. A zapalniczkę wykorzystuję do wszelakich urządzeń i nie muszę myśleć czy wywali bezp.czy nie.