prąd rozruchowy

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

prąd rozruchowy

Numer postu:#1  Postprzez jbaton » So 15:21, 25 sty 2014

Witam kolegów i koleżanki. zastanawiam się nad kupnem takiego urządzonka ( na wszelki wypadek). Dzisiaj było u mnie -13 i pandziocha odpaliła super, nawet się nie zająknęła. Ale licho nie śpi. Pytanie jest następujące, czy to jest coś warte, czy jest sens zakupu itd???


http://www.mediaexpert.pl/pozostale-akc ... 5,id-19221
jbaton
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Wt 10:55, 08 maja 2012
Lokalizacja: Świdnica
Panda: 1,2 Dynamic

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#2  Postprzez zibi63 » So 17:31, 25 sty 2014

Podobny zakup poczynił mój kolega. Też na wszelki wypadek. Sprawdzał- działało. Był zadowolony.
Jest to na pewno jakiś sposób ewentualnego zabezpieczenia. Pozdrawiam.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#3  Postprzez jbaton » So 17:45, 25 sty 2014

mam nadzieję, że jak zmrozi pańdziochę to zadziała.
jbaton
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Wt 10:55, 08 maja 2012
Lokalizacja: Świdnica
Panda: 1,2 Dynamic

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#4  Postprzez przetwornica » So 20:40, 25 sty 2014

Kolego, zależy jakiej pojemności akumulator jest w tym urządzeniu, jeśli ~20Ah, jak w tym:
http://allegro.pl/stacja-zasilania-avanty-kompresor-rozruch-led-i3866009412.html
To będzie ono pomocne, pod warunkiem, że będziesz je trzymał w domu, bądź innym ciepłym miejscu.
W warunkach dużego mrozu, gdy sprawność nawet nowego akumulatora jest bardzo niska, jeśli masz sprawny silnik, instalację elektryczną i rozrusznik (prąd rozruchowy na gorąco 70-80A), to Ci znacznie ułatwi rozruch.
Jeśli masz kiepską instalację, kiepski silnik, rozrusznik - nic Ci to nie da.
Jeśli urządzenie będziesz woził ze sobą w samochodzie, to jego chwilowa sprawność będzie taka sama, jak akumulatora w samochodzie, wtedy lepiej te pieniądze przeznaczyć na lepszy akumulator, czy inne usprawnienia.
Jeśli w tym urządzeniu jest akumulator rzędu 12Ah, to przyda się do uruchomienia kosiarki lub skutera :)
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#5  Postprzez jbaton » So 21:07, 25 sty 2014

Witam, mój akumulator jest następujący: Akumulator Tornado 44Ah 360A Napięcie: 12V Pojemność: 44Ah Prąd rozruchu: 360A
To urządzenie ma takie parametry:Pojemność akumulatora: 17Ah ROZRUCH 900A. Tyle co udało mi sie ustalić.
jbaton
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Wt 10:55, 08 maja 2012
Lokalizacja: Świdnica
Panda: 1,2 Dynamic

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#6  Postprzez Lukasz » N 0:28, 26 sty 2014

Pojemność pojemnością, rozruchowy ma bardzo duży :) 3x taki jak w pandzie aku :) a w koncu przy odpaleniu to jest wazne ;) nie będzie odpalał za każdym razem z tego samochodu... tylko w przypadku problemu :) takze mysle ze sie spisze :)
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#7  Postprzez matyja » N 13:03, 26 sty 2014

Lukasz napisał(a):Pojemność pojemnością, rozruchowy ma bardzo duży :) 3x taki jak w pandzie aku :) a w koncu przy odpaleniu to jest wazne ;) nie będzie odpalał za każdym razem z tego samochodu... tylko w przypadku problemu :) takze mysle ze sie spisze :)

weż pod uwagę, że z czasem właściwości akumulatora drastycznie spadają, więc deklarowane parametry przez producenta już za chwilę mogą nie być prawdziwe...
w zimie również sprawność akumulatora bardzo leci w dół i może się okazać, że takie urządzenie na niewiele się zda

lepiej jest wg mnie wydać te pieniądze na porządny akumulator. wczoraj kupiłem Centrę Futurę CA530 - pojemność: 53Ah, prąd rozruchowy: 540A za 215 zł z odbiorem osobistym
nie muszę wozić kolejnego urządzenia w i tak małym bagażniku, a przynajmniej mogę być pewien szybkiego rozruchu ;)
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#8  Postprzez przetwornica » N 15:07, 26 sty 2014

Moc wyjściowa [A] 900

Moc początkowa 400A, 12V

Zaciski Wysoko napięciowe izolowane gumą

Ja w opisie urządzenia nie wyczytałem nic na temat jego prądu rozruchowego, natomiast w szkole podstawowej, technikum elektronicznym i dalej na studiach uczyłem się, że moc podaje się w Watach [W] , jak widać teraz to się zmieniło, rządzi marketing.
Po co zaciski wysokonapięciowe w urządzeniu, które wytwarza 900 [A] przy napięciu 12 [V] ???

weż pod uwagę, że z czasem właściwości akumulatora drastycznie spadają, więc deklarowane parametry przez producenta już za chwilę mogą nie być prawdziwe...

Mateusz, obawiam się, że te parametry już teraz nie są prawdziwe, choćby było +25'C :wink:
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#9  Postprzez Dreamcatcher » Pn 11:05, 27 sty 2014

matyja napisał(a):lepiej jest wg mnie wydać te pieniądze na porządny akumulator. wczoraj kupiłem Centrę Futurę CA530 - pojemność: 53Ah, prąd rozruchowy: 540A za 215 zł z odbiorem osobistym
nie muszę wozić kolejnego urządzenia w i tak małym bagażniku, a przynajmniej mogę być pewien szybkiego rozruchu ;)

Matko. Duży jak na 1.1. Ja też w sobotę byłem zamówiłem zbliżoną Vartę (54Ah 530A). Tyle że do diesla.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#10  Postprzez przetwornica » Pn 11:43, 27 sty 2014

kupiłem Centrę Futurę CA530 - pojemność: 53Ah, prąd rozruchowy: 540A za 215 zł
:ok:
Właśnie Centra Futura CA530 pasuje idealnie do pandy, jest odpowiedniej wysokości (190mm) i długości (210mm).
Sprawność i wydajność akumulatora poniżej -20'C i z czasem spada drastycznie, a trzeba pamiętać, że ten samochód projektowali Włosi, którzy podobne temperatury mają może w Alpach, a i częściej mogą sobie pozwolić na wymianę baterii.
Nie ma czegoś takiego, jak za duży akumulator, trochę większy będzie na mrozie kręcił dużo lepiej, co pozwoli łatwiej i szybciej uruchomić silnik.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#11  Postprzez krzysztof80 » Cz 7:11, 30 sty 2014

Apropo akumulatorów mam już 5 lat Centre Plus 45 Ah, i właśnie w tym tygodniu przy mrozach i silnym wietrze potęgującym te zjawisko, Panda dziwnie odpala tzn przy rozruchu resetują mi sie ustawienia na liczniku i wydaje sie jakby akumulator był częściowo rozładowany, zaglądam pod maskę a oczko akumulatora świeci sie na zielono. Po zgaszeniu auta i zapaleniu ponownie silnik wskakuje lekko na wysokie obroty i wskaźnik cieczy leci do góry zapala sie czerwony diagram i wraca na swoją pozycję prawidłową.

O co tu chodzi??
krzysztof80
krzysztof80
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 830
Dołączył(a): N 12:26, 25 lis 2012
Lokalizacja: Brzeszcze
Wiek: 44
Panda: 1.1 54KM Active /Punto Evo Dynamic
Imię: Krzysztof

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#12  Postprzez bartus2737 » Cz 7:31, 30 sty 2014

Niechce Cię Krzysztofie martwić... U mnie na oryginalnej baterii która wymieniłem 2 lata temu też to przechodzilem. Objawy podania akumulatora. Akumulator miał wtedy 4 lata. Pdladuj go ;)
bartus2737
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1474
Dołączył(a): Pt 21:00, 11 mar 2011
Lokalizacja: Chełmce k. Kalisza
Wiek: 33
Panda: 1.1 2008 rok Błękitna :)

Re: prąd rozruchowy

Numer postu:#13  Postprzez przetwornica » Cz 10:16, 30 sty 2014

Krzysztof, jakie napięcie ma akumulator po dłuższym postoju?
Jaki jest prąd ładowania i napięcie akumulatora w czasie pracy silnika?
Jaki spadek napięcia na przewodzie masowym?
Jeśli samochód eksploatowany na krótkich odcinkach (kilka minut pracy silnika), to nawet sprawny akumulator w sprawnym układzie ładowania nie będzie miał spełnionego bilansu energetycznego - nie jest to problem z akumulatorem.
Zielona kulka we wzierniku oznacza, że jest elektrolit, a akumulator nie jest całkowicie rozładowany, w zimie to żaden wskaźnik.
Jeśli akumulator ma odkręcane korki - minimalna gęstość elektrolitu 1,28 g/cm3, jeśli szczelny, napięcie po długim postoju minimum 12,6 V.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron