Nowa Panda III

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

Nowa Panda III

Numer postu:#1  Postprzez Kardan » Wt 23:13, 26 maja 2015

No cóż, moja stara dobra Panda,pierwszy mój nowy samochód,niebawem zostanie zastąpiony przez nową Pandę.Przez pięć lat codziennej eksploatacji nigdy mnie nie zawiódł,wiedziałem że o każdej porze dnia i nocy zawiezie mnie do celu bez względu na okoliczności.Jedyną rzeczą do której mogłbym się przyczepić to fotel kierowcy, w którym przcięła się gąbka i przetarło siedzisko.Cieszę się że nowy Fiat stanie niedługo pod moim domem i mam nadzieję że będzie jeszcze lepszy od dotychczasowego.Walczyłem ze sobą - co kupić?? W grę wchodziły: Skoda Citigo;Volkswagen UP!;Nowy Hyundai i10;Kia Picanto; Dacia Logan/Sandero.Pierwsze dwa odpadły z powodu badziewia we wnętrzu- gołej blachy na drzwiach,braku środkowych nawiewów,i blachy w bagażniku i 3 cylindrowy silnik.Koreańczyk-ciężka walka,ale koszty serwisu i nie do końca jasna"super gwarancja" i 3 cylindrowa "kosiarka" spowodowały że ten samochód też odpadł(tak jak i Kia).Dacia- tyle że duża ale nie ufam rumuńskim fachowcom od aut.Nowy Fiat ma normalny silnik nie do zdarcia 1.2 , świetne wnętrze,normalne, fajne zegary z temp.silnika.To i dobre zdanie o Fiacie oraz docenienie historii tej marki spowodowało ponowny wybór Fiata :jejeje:
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#2  Postprzez Regis » Śr 6:54, 27 maja 2015

Wrzuć zdjęcia jak nowy nabytek będzie już w Twoich rękach :)
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#3  Postprzez Kardan » Wt 22:18, 02 cze 2015

Nowy nabytek odebrany.Zrobione c.a. 300 km.Prowadzi się wyśmienicie,jak dla mnie nie ma porównania z Pandą II,wykończona perfekcyjnie,lepiej się zbiera od mojej poprzedniej Pandy (1,1 54 KM).Jak się włączy klimę nie robi jej różnicy, w starej od razu było to czuć.Ma ASR,Hill holder,6 głośników i jest bardzo cicha co w autach lubię.Mam pytanie do właścicieli III - jaki macie układ wydechowy,bo w mojej jest jeden tłumik pośrodku,w nowej pandzie (golasek) którą czasem widuję w okolicy jest ostatni tłumik jak w II,jak jest u Was?
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#4  Postprzez Issa83 » Pt 22:23, 05 cze 2015

Ja mam nieco bogatszą wersję lounge z silnikiem 0,9 i niestety też się zdziwiłam patrząc "pod ogon" nowej pandzi bo też nie ma końcowego tłumika. Kurcze i co my teraz mamy modzić?!
Issa83
Miss
Avatar użytkownika
 
Posty: 556
Dołączył(a): Śr 19:48, 25 maja 2011
Lokalizacja: Babimost/ lubuskie
Wiek: 40
Imię: Iza

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#5  Postprzez arnold » So 15:19, 06 cze 2015

Zależy jaki silnik.

Wysłane z mojego ST23i
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1370
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#6  Postprzez Pentium » So 22:47, 06 cze 2015

W mojej Pandzie III wersja Lougne silnik 1,2 69 KM, jest normalnie jeden tłumik na końcu lekko widoczny pod zderzakiem, prowadzi do niego długa rura wydechowa od samego katalizatora przy kolektorze.
Jeżeli chodzi o porównanie z Pandą II, to jest różnica w wykonaniu na plus. Chociażby takie szczegóły jak zabezpieczenia przewodów i wiązek elektrycznych, są dokładnie osłonięte peszelami lub taśmami izolacyjnymi do samych wtyczek i gniazd, nie widać gołych kolorowych przewodów.
Moc silnika jest odczuwalnie większa niż w II, ale czuć to dopiero powyżej 2500 obrotów, a pomiędzy 3000 a 5000 można ładnie przyśpieszyć i śmiało odjechać, do tego silnik zaczyna dosyć przyjemnie "warczeć". Zużycie paliwa idzie wtedy w górę, ale niestety tam gdzie zaczyna się przyjemność, kończy się ekonomia :lol: Na zmianę zachowania silnika od spokojnego oszczędnego do małego wariata ma chyba wpływ wariator wałka rozrządu.
Parę dni temu minął rok od zakupu, przejechane niecałe 11 tys. km. żadnych awarii lub niepokojących objawów, wszystko działa prawidłowo, klima chłodzi, wspomaganie "pomaga" należycie, hamulce hamują, oleju nie bierze praktycznie nic (wyrazy współczucia dla właścicieli "doskonałych technicznie" :swir: pojazdów koncernu VW z silnikami TSI i TFSI zwłaszcza 1.8 i 2.0 spalających nawet od 1 do 1,5 litra oleju na 1000 km :shock: , o problemach z łańcuchami rozrządu w motorach 1.2 i 1.4 TSI nie wspomnę ).
Panda wyposażona fabrycznie w opony Continental chyba ContiEco+, czyli raczej z wyższej półki, świetne na mokrym, ciche i o małych oporach toczenia, naprawdę ma świetny wybieg, toczy się bardzo lekko, jezdnia musi być idealnie płaska abym mógł puścić hamulec stojąc na światłach, dużą różnica z poprzedniczką Pandą II (czasem nią jadę, bo użytkuje ją mój syn, a jest utrzymywana w świetnym stanie technicznym).
Minął rok, czyli konieczny niestety był przegląd w ASO , wykonany w PolCar Ostrów Wlkp - starannie, szybko i dobrze :ok:
Kosztowało to łącznie 544 zł, czyli jeszcze nie tak tragicznie, a składowe tego przeglądu to :
- olej Selenia K 5W40 3 litry (0,5 litra dostałem w butelce);
- filtr oleju 55 zł;
- filtr powietrza 31 zł;
- filtr kabinowy 49 zł;
- robocizna - 228 zł;
Dodatkowo samochód został starannie umyty, choć podstawiłem go niezbyt czysty.
Po pełnym roku eksploatacji nie żałuję zakupu, cieszy mnie i jest przyjemnością jazda nią, uważam osobiście, że Panda III jest lepsza od Pandy II, którą z kolei bardzo miło wspominam, tak jak wcześniejsze świetne Seicento kupione po fajnym Cinquecento, które zastąpiło ciekawego i praktycznego !!! F.126 BIS po oczywiście Maluchu 126p.
I jakoś nie mogę się przekonać do innych marek samochodów dla ludu (zwłaszcza "lalek, jedynych takich, po dziadku, Niemiec płakał jak ... itd.) Fiaty są fajne, mają w sobie to cóś i koniec :D
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#7  Postprzez hazi_k » N 13:20, 07 cze 2015

Kolego Pentium opisując na koniec swoje odczucia co do Fiatów zawarłeś w nich wszystko to za co i ja lubię Fiaty. U mnie w rodzinie też rządzą fiaciki i to już od ponad 20 lat. Mój ojciec ujeżdża Cinquecento (wcześniej miał dwa maluchy), brat Seicento a ja Pandę. I póki co nic nie zmieni tego abyśmy odeszli od fiatów. Mam nadzieję że kiedyś moją P2 zastąpi P3. Chyba że prędzej do produkcji wejdzie P4.
Poza tym nie należę do osób które lubią płacić za znaczek aby później zawstydzić sąsiada :P , a na koniec i tak ten piękny sprzedawany przez Niemkę nie palącą lub Niemca rocznik '37 stoi na warsztacie a ja szczęśliwy pociskam sobie moja Pandą :jejeje:
hazi_k
Specjalista
 
Posty: 379
Dołączył(a): Pn 20:28, 10 lut 2014
Lokalizacja: okolice Piły
Panda: 1.1 Actual
Imię: Krzysiek

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#8  Postprzez Kardan » Pn 19:36, 08 cze 2015

Dzięki za odpowiedzi, Pentium - u Ciebie jest silnik 1,2 i masz układ wydechowy podobny do Pandy II.Moja Panda III jest z 2015 i też ma silnik 1.2 a układ wydechowy zupełnie inny,czyli : długi tłumik schowany w tunelu i dyskretna rura wydechowa schowana pod zderzakiem.Osobiście taki układ bardziej mi podchodzi.W mojej P3 fabryczne opony to Good Year 175/14 w dwójce miałem Continentale(155/13) na pierwszy montaż.Jak dla mnie Panda III i Panda II to dwa światy,muszę też przyznać że trójka(przynajmniej moja) jest o wiele lepiej i dokładniej zmontowana od dwójki(też kupionej nowej w salonie),sporo ludzi twierdziło że po rozpoczęciu produkcji we Włoszech Panda będzie do niczego,na szczęście tak nie jest.
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Re: Nowa Panda III

Numer postu:#9  Postprzez złoty » Pt 11:15, 12 cze 2015

Witam. Chciałbym opisać moją w sumie krótką przygodę z Fiatem Grande Punto który kupiłem jako nowy z salonu. Auto oczywiście montowane we Wloszech w roku 2008. Po odebraniu auta z salonu zauważyłem następujące niedoróbki: źle spasowana, założona uszczelka drzwi od strony kierowcy od wewnatrz, niedbale wyregulowane drzwi tylne które po dwóch miesiącach użytkowania auta spowodowały wytarcie lakieru na zewnętrznej części błotnika, niedokładnie spasowany próg z blotnikiem (prawy przód) - w serwisie odpowiedź. że ta akurat partia samochodów tak ma i tyle, błąd przy dopasowaniu elementów karoserii na linii montażowej (wyglądało to jakby auto było nieudolnie naprawione po kolizji) i chyba ostatnia ale najbardziej denerwujaca niedoróbka (najprawdopodobniej wada materiałowa) to głośne stuki dochodzące z przedniego zawieszenia po przejeżdżaniu przez nierówności na drodze. Auto dwa razy w serwisie a stuki w mniejszym lub wiekszym stopniu występowały także mimo iż Punto było nowe to uzytkujac go miałem wrazenie że jeżdżę starym autem. W środku plastiki dość dobrze spasowane nic nie skrzypilo. Mimo tego po niecałym roku od zakupu i przebiegu ok. 15tys. km auto sprzedalem. Nie spełniło moich oczekiwań. W roku 2012 potrzebowałem małe auto i zdecydowałem sie kupić Pandę II z bardzo fajnym wyposażeniem za niecałe. 27 tys. zl. Cena promocyjna bo były to już ostatnie sztuki z końca produkcji tego modelu. Dziś z mojego punktu widzenia Panda (produkowana w Polsce) mimo iż jest to auto o jeden segment niżej od Punto jest dokładniej złożona, nie mówię że dopracowana bo też ma swoje wady jak każde inne auto ale jakość do ceny jest wg mnie na wysokim poziomie.W środku nic nie skrzypi, wszystko dobrze spasowane zarówno wewnatrz jak i elementy karoserii. Bardzo pozytymnie zaskoczyła mnie praca zawieszenia w tak malym aucie, komfortowo i cicho (kultura pracy zawieszenia na dużo wyższym poziomie niż w Punto które miałem wcześniej). Jesze jedna sprawa - wydajność klimatyzacji dużo wyższa w Pandzie niż w Punto (bardzo wolno schładzała wnętrze kabiny). Myślę, że za jakieś 25 lat kanciasta ale oryginalna, bardzo praktyczna i zwinna Panda II będzie poszukiwanym autem dla konesera zabytkowych samochodów podobnie jak to ma miejsce z fiatem 126p który dziś przeżywa drugą młodość.
złoty
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Pn 12:01, 25 mar 2013
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.2 69KM
Imię: Leszek


Powrót do Luźne tematy...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron