Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#1  Postprzez darkos » N 16:58, 15 mar 2015

Jak wiadomo panda ma trzy tryby pracy wycieraczek. Przerywany, ciągłe wolne i ciągłe szybkie. Czy ktoś zastanawiał się nad modyfikacją trybu przerywanego, tak żeby można było zmienić częstotliwość pracy wycieraczek? 15 lat temu w polonezie caro+ miałem taki bajer.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
darkos
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 23
Dołączył(a): N 21:30, 16 lut 2014
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 48
Panda: Panda 2 Niebieska
Imię: Darek

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#2  Postprzez Romix13 » N 22:34, 15 mar 2015

Nie jest to usterka ani problem techniczny ,tylko raczej ciekawostka 8) więc przeniosłem tutaj.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 47
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#3  Postprzez skubie » Wt 0:00, 17 mar 2015

Też by mnie to interesowało. Jakiś gość na forum seicento zrobił to za pomocą potencjonometru.
Obrazek
skubie
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz 14:14, 04 sie 2011
Lokalizacja: Lublin/Lubartów
Wiek: 39
Panda: 1.1 2004r. BRC Seq24

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#4  Postprzez olo 1 » Wt 10:18, 17 mar 2015

Może nadał by się sterownik od poloneza lub malucha właśnie, ale to bieglejsi w prądach niech się wypowiedzą.Są ciągle w sprzedaży po parę złotych.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#5  Postprzez przetwornica » Wt 11:04, 17 mar 2015

Nie ma z tym najmniejszego problemu.
Teoretycznie wystarczy się wpiąć w przewód biały z czarnym paskiem, biegnący z włącznika przy kierownicy (złącze A, pin 7), do Body (złącze I, pin 32) - ważne - sterowanie minusem.
W praktyce jest to wiązka wielu przewodów o przekroju 0,35mm2 i trzeba mieć dużo zdrowia i cierpliwości, aby się w coś takiego wlutowywać :ok:
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 40
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#6  Postprzez DieselJTD » Wt 11:51, 17 mar 2015

Jak już kombinować to może założyć czujnik deszczu?
Rewelacyjna sprawa :)
DieselJTD
Aktywny
 
Posty: 50
Dołączył(a): Śr 22:45, 17 lis 2010
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Wiek: 35
Panda: 1.1 Active

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#7  Postprzez Deacon » Wt 13:48, 17 mar 2015

DieselJTD napisał(a):Jak już kombinować to może założyć czujnik deszczu?
Rewelacyjna sprawa :)


No właśnie nie :P Mam takie coś w Mercedesie i wycieraczki napierdzielają w tym trybie jak ogłupiałe - raz wolno, raz szybko - szału można dostać :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5198
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Renault Megane III Coupe
Imię: Michał

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#8  Postprzez Blimek » Wt 17:40, 17 mar 2015

Zgodzę się z Deacon, mam w scenicu i x-trial. Tragedia!
**** ZAPRASZAM **** viewtopic.php?t=8951 <------ Temat z Moją Pandą ! **** ZAPRASZAM ****
Blimek
Rysiek z Klanu
Avatar użytkownika
 
Posty: 460
Dołączył(a): So 7:42, 13 gru 2014
Lokalizacja: Mielec
Wiek: 37
Panda: VAN 1.2 LPG
Imię: Hubert

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#9  Postprzez przetwornica » Śr 17:06, 18 mar 2015

No właśnie nie :P Mam takie coś w Mercedesie i wycieraczki napierdzielają w tym trybie jak ogłupiałe - raz wolno, raz szybko - szału można dostać :)

A już myślałem, że ta przypadłość dotyczyła jedynie służbowego kangura, w którym, jeśli padało delikatnie, to wycieraczki chodziły stopniowo coraz częściej, po chwili przełączały się na wolną pracę ciągłą, by w końcu pracować z maksymalną prędkością.
Gdy padało silnie, włączały się w dużych odstępach czasu, lub wcale :zakrecony:
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 40
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#10  Postprzez DieselJTD » Cz 13:49, 19 mar 2015

a ja mam w drugiej alfie i w obu działają bez zarzutu, może u Was wymagają kalibracji? Robicie coś takiego?
DieselJTD
Aktywny
 
Posty: 50
Dołączył(a): Śr 22:45, 17 lis 2010
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Wiek: 35
Panda: 1.1 Active

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#11  Postprzez ostrokit » N 23:38, 22 mar 2015

Darkos, Ty to miałeś w Polonezie, ja miałem taki bajer 20 lat temu w... maluchu :) A teraz w Pandzie tego nie ma, no cóż, wydaje mi się, że faktycznie potencjometr mógłby się nadać, ale potrzeba by było do tego jakiegoś elektronika chyba :)
ostrokit
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): N 15:30, 08 lut 2015
Lokalizacja: Kraków
Panda: Panda III
Imię: Mirek

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#12  Postprzez OsiemKilo » Pn 0:11, 23 mar 2015

Czujnik deszczu połączony z potencjometrem miałby sens. Są auta gdzie jest właśnie tak to rozwiązane i da się z tym jeździć. Ja jednak wolę sam decydować kiedy wycieraczki mają przetrzeć szybę.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Modyfikacja sterowania wycieraczkami

Numer postu:#13  Postprzez darkos » Pn 17:11, 23 mar 2015

Widzę, że jest zainteresowane tematem. Montaż potencjometru jest trochę oldschoolowe. Można kupić zestaw do montażu AVT5036 Inteligentny sterownik wycieraczek. Układ działa bardzo podobnie jak w polonezie caro +. Opis http://ep.com.pl/files/5160.pdf. Cały proces regulacji odbywa się dźwignią od wycieraczek. Mam mało czasu, ale pomyślę nad budową czegoś podobnego, też na mikrokontrolerze. Może ktoś też bawi się w programowanie i zbuduje prosty układzik. Pozdrawiam. :roll:
darkos
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 23
Dołączył(a): N 21:30, 16 lut 2014
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 48
Panda: Panda 2 Niebieska
Imię: Darek


Powrót do Luźne tematy...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron