Strona 1 z 2

OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Pn 6:55, 15 wrz 2014
przez tata_jerzyka
Swoją 100HP mam od nowości. 2007r i dziś przebieg 61.000km. Także nie wszyscy w roku od razu robią 30tyś przelotu. Widziałem też Pandy 1,1 VAN z przebiegami grubo ponad 250,300tyś km i te auta normalnie jeździły. Także jak kto dba tak i ma. Chciałem nadmienić też, bo może nie wszystkim jest to wiadome, że Fiat ma jedne z najtrwalszych silników na świecie, o ile i nie najtrwalsze. Np. taki 1.4T-Jet o seryjnej mocy 130KM, bez otwierania silnika czyli na 100% seryjnych tłokach, korbach itp... wytrzymuje moc 350KM :shock: Nie jest to moja fanaberia, bo TRS Racing wkłada masowo je do SC/CC/Punto i po zmianie turbo, wtrysków, pompy i ECU kręcą właśnie takie wyniki.

Re: Panda 100 hp - Filibs :)

PostNapisane: Pn 14:00, 15 wrz 2014
przez Rafikx
Z tymi silnikami najtrwalszymi od Fiata to dałeś do pieca :D. Pionierzy jeśli chodzi o motoryzacje to Niemcy ;).

Re: Panda 100 hp - Filibs :)

PostNapisane: Pn 15:49, 15 wrz 2014
przez michal.ol1
Panowie, bez takich żartów, to że fiat wymyślił CommonRail to nie znaczy, że ma od razu najlepsze silniki... Wystarczy porównać spalanie i żywotność silników VW/audi albo mercedesa.

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Pn 17:07, 15 wrz 2014
przez OsiemKilo
Poprzenosiłem wasze posty ponieważ robiliście śmietnik w temacie kolegi. Dalszą dyskusję na temat najlepszych silników i różnych innych rzeczy możecie kontynuować tutaj.

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Pn 20:19, 15 wrz 2014
przez Romix13
Lubię To :ok: :hahaha:

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Wt 18:22, 16 wrz 2014
przez OsiemKilo
Nie czujcie się skrępowani, to że poprzenosiłem wasze posty to nie znaczy, że temat ma umrzeć :P.
Co do tych silników to takie pitolenie i generalizowanie jest o kant dupy rozbić bo temat jest bardziej złożony ;)
Volskawagen (VAG) mocno zawojował ze swoim słynnym 1.9 TDI, który jest mega żywotny a przy tym mocy i momentu mu nie brakuje. Jednak w tych samych latach VAG wypuścił silnik 2.5 TDI R5, który był słabą kontrukcją. Tak samo 2.0 TDI nie jest dobrym silnikiem a np, 1.8 TB nie znosi za dobrze gazu.
Jeśli chodzi o fiatowskie silniki to np. 1.9 JTD jest bardzo dobrą konstrukcją którą można spokojnie porównywać z VAGowskim 1.9 TDI. 1.3 JTD też nie się co wstydzić. Jeśli chodzi o 1.4 T-jet no to w sumie nie ma się co dziwić, że znoszą taką moc skoro możesz sobie kupić do seryjnego A500 (ok 140 KM) kit na 180 KM. 350 KM to już jest ekstrema i to że ktoś seryjny słupek żyłuje do takiej mocy to nie znaczy że żywotność tego silnika się nie zmieni, na pewno drastycznie zmaleje. Chyba, że ktoś robi 350 KM i jeździ na pół gwizdka :P.
Co do tych silników mercedesa to już wogole dobra historia :D. Chyba chodziło o silniki które były robione 25 lat temu 8).
Te nowe konktrucje nie prezentują nic nadzwyczajnego, a jeśli chodzi o serię silników 2.2, 2.7 i 3.2 CDI to była swego rodzaju katastrofa. Dlaczego? Bo jeśli się nic nie działo z silnikiem to było dobrze, ale jak już zaczynało coś szwankować to zaczynały się schody. Zapiekające się wtryskiwacze i świece żarowe, do tego bardzo słabe głowice które często pękały.

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Wt 20:15, 16 wrz 2014
przez tata_jerzyka
Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Wt 21:01, 16 wrz 2014
przez olo 1
tata_jerzyka napisał(a):Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)

No i oby się udało :ok: Co do silników myślę,że to co najprostsze to najlepsze :D w myśl zasady,że nie psuje się tylko to czego nie ma

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Wt 21:45, 16 wrz 2014
przez OsiemKilo
tata_jerzyka napisał(a):Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)

No pewnie, że nie musimy :lol: podaj lepiej jakiś link, z chęcią poczytam co za cuda wyprawiają ;)

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Wt 22:48, 16 wrz 2014
przez Deacon
tata_jerzyka napisał(a):Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)


Zazdraszczam zarobków :) Wywalić ok 13tyś. na swapik :ok:

Sławek - http://trs-racing.pl/

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Śr 23:45, 17 wrz 2014
przez Rafikx
Po co swapik ? :D Silnik w 100hp to ten sam co w bravo. Do 1.4 16v dołożyli turbo, wtryski lepsze dali, kompa i tak powstał t-jet. Sam miałem zamiar zrobić zabieg wsadzenia turbo właśnie z brava i całego osprzętu co by wyszło jakieś 1500zł max, a swapik za 13k to nie wiem gdzie, bo zakup silnika gotowego z allegro turbo jeta o mocy 150 koni to koszt rzędu 2k + robocizna 1k, co razem daje koszt max 3500zł ;).

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Cz 13:20, 18 wrz 2014
przez Deacon
Silnik T-jet za 2k? Hahah chyba za goły słupek. Zobacz ile kosztuje kompletny silnik z wiązkami, kompem itp. Dodaj do tego skrzynię i wtedy zobaczysz ile to kosztuje. Poza tym uturbienie zwykłego 1.4 ze 100HP nie jest takie proste jak Ci się wydaje i za 1500zl to możesz co najwyżej kupić turbinę i próbować ją uruchomić. Te silniki nie są takie same i zwykłe 1.4 nie zniesie takich przeciążeń jak T-Jet. Pogadaj z chłopakami z TRS to się dowiesz wszystkiego :)

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Cz 14:13, 18 wrz 2014
przez Rafikx
Silnik do bravo bez skrzyni (bo i po co mi ona?) z osprzętem całym mogłem lajtowo kupić za 2500. Nie zapominaj, że Fiat ma w miarę przystępnie tanie części. :D

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Cz 18:00, 18 wrz 2014
przez OsiemKilo
No w benzynie jest łatwiej, tymbardziej jak już sie ma pande 100 HP. W dieslu przygoda robi się konkretniejsza bo dochodzi skrzynia, półośki, bak i inne duperele.

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

PostNapisane: Cz 23:08, 18 wrz 2014
przez Deacon
Nie wierze, że skrzynia w 100HP i T-Jet jest taka sama. W benzynie faktycznie taniej będzie bo mniej roboty. Ale swap na T-Jeta za 4tyś - no way :)