Strona 4 z 7

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Cz 21:24, 01 sie 2013
przez OsiemKilo
Deacon napisał(a):Tylko, że to obciąży serwer i zajmie miejsce na nim. Ale o takie techniczne sprawy to trzeba pytać Amino.

Pewnie jest do zrobienia z automacznym zmiejszaniem wagi zdjęc podczas uploadowania coby nie zawaliło za szybko serwera ;)

Deacon napisał(a):Teraz byłoby z tym trochę roboty bo trzeba by ręcznie przydzielać wszystkie wątki do odpowiednich podziałów.
Po drugie co za problem użyć funkcji "Szukaj" i przeszukać forum. Tylko trzeba się troszkę postarać a nie wpisać jedną frazę i jak nie wywali nic to zakładać nowy temat. Wpisać frazę na kilka sposobów i dopiero zobaczyć.

Jakby jednak pojawiły sie zdania o takim (lub podobnym) podziale forum technicznego, zawsze chętnie pomogę w segregacji:) Wiadomo, że troche roboty przy tym będzie.
Co do nie używania opcji szukaj przez wielu użytkowników pozostaje chyba tylko upominanie i ostrzeżenia.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pt 0:53, 02 sie 2013
przez matyja
chętnych do pomocy w segregacji znajdzie się na pewno kilka osób ;)

co do zdjęć, to zdaję sobie sprawę, że ładowanie ich na serwer zajmie trochę miejsca, dlatego zaproponowałem, aby umieszczać tam tylko zdjęcia z manuali, reszta ma charakter drugo, a nawet trzeciorzędny..., a wiadomo, że manuale robi się raz i mają służyć, tym bardziej, że na pewno miejsce by się znalazło - nie wiem, jak trzymają tutaj limity transferu

ewentualnie można założyć jakiegoś dropbox'a, gdrive, czy cokolwiek innego, co jest trwałe i tam Administracja (czy wyznaczona osoba) umieszczałaby te zdjęcia, edytując założone tematy

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pn 9:00, 05 sie 2013
przez bobofrut
Będę przerabiał manuale z forum na wersje PDF także zniknie problem "ze znikającymi zdjęciami". Prawdopodobnie umieszczę pdf'y na naszym serwerze. Dzięki za uwagi! :)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Wt 20:39, 10 wrz 2013
przez marcooo
A ja mam pytanie czy nie dało by się jakoś uporządkować życzeń urodzinowych w Luźnych tematach? Większa część tematów to kto dziś pije albo stawia...

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Wt 21:04, 10 wrz 2013
przez Romix13
Myślę że dało by radę :P np. Założyć wątek w dziale luźnych t. z wykrzyknikiem żeby był widoczny od góry o nazwie "Imieniny" i do niego powrzucać wszystkie tematy każdego osobnika świętującego i w tym wątku dop. tworzyć kolejne nowe imieninowe :) tylko nie wiem co na to Admini i moderatorzy :)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Śr 6:43, 11 wrz 2013
przez Dreamcatcher
Może poprostu ze 2 tyg. po założeniu usunąć wątek ´życzeniowy´ lub przenieść do jakiegoś archiwum?

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Cz 22:27, 16 sty 2014
przez matyja
co jakiś czas blokuje mi się hasło... jest ustawiony jakiś limit logowań na jednym haśle?
przy zmiennym IP co chwila muszę resetować hasło, co jest irytujące... zauważyliście takie coś? da się coś z tym zrobić?
forum PCP, to nie rachunek bankowy, żeby hasła zmieniać kilka razy w tygodniu...

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Cz 23:15, 16 sty 2014
przez Mich@ł
Raczej nie ma bo ja też mam zmienne IP a na forum śmiga mi autologowanie i hasła jeszcze nigdy nie zmieniałem ;)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pt 16:28, 28 lut 2014
przez Lukasz
Edytowalność powinna być możliwa nie do 2h tylko w jakim się chce zakresie na przykład w temacie "moja panda" tak by wszystko bylo na 1 stronie :) a reszta tak jak jest tak byc powinna :)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pt 21:42, 28 lut 2014
przez Deacon
Nie :P Potem się zrobi bałagan. Ktoś będzie kogoś cytował a ten edytuje posta i już będą jaja itp.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pn 14:02, 10 mar 2014
przez bobofrut
Dodałem bbcode umożliwiający wstawianie filmików z vimeo (coraz popularniejszy, także warto)

Już przy pisaniu obok youtube jest przycisk "vimeo".

Wstawiamy podobnie jak na yt czyli:

Kod: Zaznacz cały
[vimeo]http://vimeo.com/58470037[/vimeo]


Test:


Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: So 12:59, 12 kwi 2014
przez OsiemKilo
Forsaken napisał(a):No to muszę coś z tym zrobić..
gregory pisał że konto się zablokowało i jego cały wątek jest bez fotek.
Nie pozostaje nic innego jak tylko przenieść wszystkie fotki.
Problem w tym że nie mam możliwości edycji swojego tematu.
Stąd moje pytanie czy da radę włączyć to na jakiś czas żeby każdy kto chce sobie temat uporządkował i zmienił serwer fotek?

Moim zdaniem ktoś wyżej postawiony powinien się zastanowić nad uploadowaniem zdjęć na forum, bo za chwilę nam się większość zdjęc z forum posypie.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: So 14:39, 12 kwi 2014
przez Dreamcatcher
Oj tak. uploader wbudowany w forum bardzo by się przydał. Pewno koszta hamują sprawę.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: So 15:58, 12 kwi 2014
przez OsiemKilo
Szczerze nie mam pojęcia ile miejsca na serwerze byłoby potrzebne na przechowywanie zdjęć, ale z pewnością możnazrobić tak, żeby zdjęcia przy uploadowaniu zmniejszały się i zmniejszały jednocześnie swoją wagę. Za hosting na nazwa.pl czy home.pl trzeba płacić ok 300zł za 50GB z tym że na pierwszy rok zawsze jest jakas promocja 70-100 zł.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: So 23:19, 12 kwi 2014
przez Amino
Niestety nie przewidujemy uruchomienia hostingu zdjęć na naszym serverze. Co prawda mamy tam pojemność 50GB, ale miesięczny transfer który możemy wykorzystać to 150GB. Obecnie miesięcznie do obsługi forum i strony jest wykorzystywane około 50% całego transferu. Można powiedzieć, że na tą chwilę jest rezerwa, ale uruchomienie opcji hostingu grafiki spowoduje gwałtowny wzrost ilości przesyłanych danych, co jednocześnie spowoduje szybkie zablokowanie dostępu do usług z powodu przekroczenia limitu transferu. Dwa lata temu transfer wynosił około 10% - obecne 50% świadczy o popularności naszego portalu.

Na tą chwilę odblokowałem możliwość edycji własnych postów. Nie pozostaje nic innego jak wrzucenie własnych zdjęc na inne niż imageshack hostingi i poprawienie linków do zdjęć w postach. Jeśli ktoś miałby problemy z edycja to proszę o informację.