Strona 2 z 7

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pt 8:09, 08 lut 2013
przez michal
Nie ukrywam jest to problem, takie funkcjonowanie powitalni sprawdziło by się ale na forum np: grupy regionalnej, a nie na forum ogólnopolskim. Co prawda też tam pisywałem, jednak na dłuższą metę jest to uciążliwe a o wspomnianym zamieszaniu i śmietniku już nie muszę mówić.
Z tego co pamiętam na początku działalności forum był jeden temat, ja np: "witałem się" w jednym wspólnym wątku. A zakładanie oddzielnych tematów jest prawdopodobnie spowodowane tym, że i tam robił się śmietnik, bo niepotrzebnie wdawaliśmy się to w dłuższe to w krótsze dyskusje, i po pewnym czasie też tworzyło się zamieszanie: "kto? do kogo? i po co?
Także trzeba znaleźć złoty środek, ale nie wiem czy takowy istnieje. ;)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pt 20:34, 08 lut 2013
przez Dorian1.1
OsiemKilo napisał(a):Dorian, nie chciałem już poruszać kwestii sztucznego nabijania postów bo moim zdaniem jeśli ktoś wykonuje takie zabiegi to powiniem się zastanowić nad sobą.

Niestety i takie osoby się zdarzają, nawet ostatnio ktos w powitalni witał się chyba z wszystkimi z miesiaca ... Ja staram się brać czynny udział na forum no i tak wyszło, że pare tych postów jest:-)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: So 13:05, 09 lut 2013
przez Vito
Z powitalnią jest dość duży problem by coś tam zmienić teraz :( Jak zapewne zauważyliście nowo zarejestrowane osoby by mieć możliwość pisania na forum musza się przywitać. To właśnie ta opcja spowodowała tak duży ruch w powitalni, bo witających jest wielu. Po napisaniu pierwszego postu automat daje im uprawnienia do pisania i przeglądania np manuali.

By to zmienić trzeba zrezygnować z wymogu witania się na forum, a sam dział ustawić tak jak giełdę (w giełdzie automat kasuje watki nieaktywne po 30 dniach ) w powitalni proponowałbym po 7 :D
Istniała by jeszcze jedna opcja ale nie wiem jak forum zareaguje jeśli zostawić by wymóg pierwszego postu w powitalni i kasowanie tego wątku po 7 dniach bez odpowiedzi innych. Jeśli forum przeliczy posty a taka osoba nie napisze nic na forum to osoba taka znowu będzie musiał się przywitać :( Przetestowanie tego niestety nie wchodzi grę z wiadomych przyczyn, na nowych użytkownikach nie będziemy testować bo moze być problem jak będą się witać np.3 razy :( to mogłoby ich zniechęcić do PCP, a tego przecież nie chcemy :)
Tworzenie jednego wątku powitalnego chyba mija się z celem.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: So 14:01, 09 lut 2013
przez Dreamcatcher
Tworzenie jednego wątku powitalnego chyba
mija się z celem.
Szczerze to to rozwiązało by problem. I wymog pierwszego postu w powitalni byłby spełniony. Oczywiscie było by możliwe założenie osobnego wątku powitalnego. A jak trzeba będzie konkretnej osoby powitanie znaezc to wystarczy kliknąc „wyszukaj posty użytkownika” i obaczyc pierwszy post.
Szczerze to czytałem wątki w powitalni, ale kiedys - jak nie było dużej liczby witających się.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: So 16:14, 09 lut 2013
przez Deacon
Vitku ale zauwaz, ze wymog przywiatania sie (za ktorym sam bylem) mial na celu przedstawieni sie nowej osoby, zebysmy wiedzieli z kim mamy do czynienia. tymczasem, gro nowych wita sie w stylu "Witam na forum" i tyle. dalej nie wiemy z kim mamy do czynienia.
ja jestem za sworzeniem jednego tematu, w ktorym trzeba sie przywitac i wtedy maja odblokowany dostep do reszty.
zrobic jakis szablonik witania sie typu: mam na imie tak i tak, mieszkam tu i tu, jezdze tym a tym a nie suche "witam".

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 14:56, 10 lut 2013
przez PANDARIA
Powitalnia
Wydaje mi się, że wątek danej osoby w powitalni powinien mieć żywotność 7 dni, po tym czasie temat powinien zostać zamknięty czyli po prostu nie zawierać możliwości dodawania kolejnego "cześć siema".
Zamknięcie byłoby dobrym rozwiązaniem bo po pierwsze, nie zaśmiecałoby forum, po drugie wątek tej osoby nadal by istniał i łatwiej byłoby ją odnaleźć (w razie potrzeby, a wiadomo, że bywa różnie).
Trzeba pamiętać o tym, że wiele z rejestrujących się osób to obserwatorzy, nie każdy z nich posiada pandę co oznacza, że nie założy tematu Moja Panda, więc jakiekolwiek informacje o tej osobie będą jedynie w powitalni.
Ponad to... co jak co, ale powitania obrazuje w jakiś sposób wzrost liczebności forum.

Co do formy przedstawiania swojej osoby, trzeba dobitniej sformułować wiadomość od Administracji, która przychodzi zaraz po aktywacji konta. Myślę, że to powinno wystarczyć :)

Z mojej strony mam jeszcze jedną uwagę odnośnie forum.
Dlaczego przy avatarze widzimy wiek, ilość postów, lokalizację, a na miłość boską nie ma IMIENIA?
Wiem, że jest temat, w którym każdy podaje jak ma na imię (wg mnie to też jest trochę powielanie powitalni), ale forum się rozrasta, dla nowych osób będzie coraz ciężej przeglądać wszystkie strony tego topiku, żeby np sprawdzić, że Mixer to ma na imię Sebastian, albo jak ma na imię bobofrut. Gdyby było to zamieszczone pod avatarem łatwiej ludziom byłoby zaznajomić się z naszymi imionami, zwłaszcza mając w perspektywie spotkanie na ogólnopolskim.
Są loginy, które zawierają w sobie imię, są loginy, które pozwalają się zwracać nimi do danej osoby, ale są też takie, których nijak nie można użyć w realu i jest to kłopotliwe. Może być tak, że niestety nie spędziliśmy przed zlotem wystarczająco dużo czasu żeby dowiedzieć się w jaki sposób zwracać się np. do ma16.
Mam nadzieje, że rozumiecie o co chodzi, a osoby, których użyłam w przykładach się nie pogniewają :)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 15:11, 10 lut 2013
przez rukh
no ja jestem za 7 dniami - dlaczego :?: czasami jak sie tu trafi spam to nie moge w Nowe posty dogrzebać się co się stało na forum. A nowi :?: no cóż maja niektórzy sporo zabawy z nabijaniem postów :D

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 17:37, 10 lut 2013
przez Dreamcatcher
Z jednej strony jest to jakies rozwiązanie. Z drugiej dołożymytym sposobem robity moderatorom. Czy potrzebnej?

Co do imion to jak najbardziej - o ile będzie to opcja.

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 19:34, 10 lut 2013
przez Vito
Pod nickiem zrobić nie mogę, ale tak może być <--------------- ?

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 19:34, 10 lut 2013
przez bobofrut
Vito napisał(a):Pod nickiem zrobić nie mogę, ale tak może być <--------------- ?


Dla mnie :ok: :gra:

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 19:40, 10 lut 2013
przez PANDARIA
Pewnie ! Nie ma znaczenia czy pod, obok czy nad...byleby było ! Super :ok:
Jeszcze jakby tylko każdy to ogarnął :)

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 20:08, 10 lut 2013
przez michal
Tego właśnie brakowało :ok: ile ja się nieraz naszukałem w temacie jak dana osoba ma na imię, a ile razy nawet tam tego nie znalazłem. :D

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 20:14, 10 lut 2013
przez Dorian1.1
No i to mi się podoba!! :D :brawo: :zakrecony:

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: N 20:46, 10 lut 2013
przez rukh
:ok: to jeszcze ten spam w powitalni :D

Re: Działanie forum, kwestie organizacyjne

PostNapisane: Pn 17:24, 11 lut 2013
przez OsiemKilo
Blokowanie tematu w powitalni nie jest głupim pomysłem choć nadal uważam, że lepszym rozwiązaniem byłby jeden zbiorczy temat. Tymbardziej, że potrzebne informacje na temat użytkowników są wyświetlane pod avatarem, więc nie ma potrzeba ich odkopywać z powitalni.
Z drugiej dołożymytym sposobem robity moderatorom. Czy potrzebnej?

Uważam, że niepotrzbnie. A może dałoby rade ustawić automatyczne blokowanie tematu po X dniach od utworzenia?