normalne czy ulepszone paliwo ?? :)

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

normalne czy ulepszone paliwo ?? :)

Numer postu:#1  Postprzez Wiesław90 » Wt 0:56, 17 sie 2010

Witam

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tankowaniem paliwa "lepszego" czyli wysoko oktanowego . Mam Pande 1.1 benzynke :) i zastanawiam sie czy silnik jest przyzwyczajony do tego rodzaju paliwa . Jak sądzicie?? Bo różnica na pełnym baku jest w granicach kilku złotych czyli praktycznie żadna a paliwko lepsze :p
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 33
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#2  Postprzez Vito » Wt 1:19, 17 sie 2010

Teraz pytanie czy rzeczywiście lepsze? Generalnie silniki fiatowskie są przystosowane do 95 i nie wiem tak szczerze mówiac czy 98,99 robi mu lepiej
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#3  Postprzez tytusolk » Wt 1:25, 17 sie 2010

Czytałem kiedyś artykuł na ten temat, i wynikało z niego tak jak pisze Vito że silniki są przystosowane do określonej liczby oktanowej i większa wcale nie zapewni lepszych osiągów a czasami wręcz przeciwnie.
tytusolk
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 613
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: OLK/DG
Wiek: 46
Panda: 1.2 Dynamiczna zapalniczka:)
Imię: Sebastian

Numer postu:#4  Postprzez Wiesław90 » Wt 9:13, 17 sie 2010

Możliwe że nie są przystosowane choć to by było dziwne ponieważ za pare lat ma zniknąć paliwo 95 i mają pozostać te "lepsze" , gdzieś taki mądry artykuł czytałem :). Jak na razie tankowałem je 2 razy i jest odczuwalny skok mocy na niższych biegach, lepiej sie zbiera :) ale zastanawiam sie jaki to ma wpływ na silnik
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 33
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#5  Postprzez Huczas » Wt 13:46, 17 sie 2010

może i na miasto bym sprawdził jak to działa, ale fakt jest taki jak Vito pisze, silnik jest przystosowany na 95 i więcej oktanów nie jest dla niego dobre a na pewno na dłuższą metę. Nawet w instrukcji tak piszą :D
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#6  Postprzez JaceK » Wt 14:11, 17 sie 2010

W instrukcji pisze żeby nie tankować paliwa mniejszym niż 95 okt. czyli spokojnie można lać 99 :)
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Numer postu:#7  Postprzez tytusolk » Wt 14:15, 17 sie 2010

tytusolk
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 613
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: OLK/DG
Wiek: 46
Panda: 1.2 Dynamiczna zapalniczka:)
Imię: Sebastian

Numer postu:#8  Postprzez Wolfi » Wt 18:36, 17 sie 2010

Ja z doswiadczenia powiem tak na lepszych paliwach typu 98 wszelkie powery i inne takie silnik ma inna kulture pracy ale paliwko szybciej znika z baku, a nasza panda niestety ale ma mapy paliwowe przystosowane pod 95 i tak naprawde dla niej nie robi roznicy czy to 95 czy 98 poniewaz komp sam nie wychwyci tej róznicy, a jak nie ma roznicy to po co przepłacać :wink: od czasu do czasu oczywiscie mozna zalac lepsze paliwo ale cudów nie bedzie :)
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1

Numer postu:#9  Postprzez Huczas » Wt 20:19, 17 sie 2010

No właśnie skoro nie widać różnicy to po co "od czasu do czasu" przepłacać?
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#10  Postprzez Wolfi » Wt 20:39, 17 sie 2010

Zeby poprawic sobie samopoczucie i tylko tyle :wink:
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1

Numer postu:#11  Postprzez Wiesław90 » Wt 21:00, 17 sie 2010

Może nie tylko samopoczucie bo i ponoć silnik "smaruje" . ale fakt jest faktem że nie wiem jak to jest z tym przystosowaniem silnika do paliwa o większej ilości oktanów . a tak przy okazji może to śmiesznie zabrzmi ale chciałem was zapytać czy wiecie jak rozpoznać czy mój silnik jest z wtryskiem jedno punktowym czy wielo punktowym?? ;p
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 33
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#12  Postprzez Wolfi » Wt 21:13, 17 sie 2010

Stawiam w ciemno ze wielopunkt ;]



Sama nazwa wskazuje:

MPI - Multi Point Injection

SPI - Single Point Injection
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1

Numer postu:#13  Postprzez Wiesław90 » Wt 21:36, 17 sie 2010

miło że podałeś mi oznaczenia ale gdzie mam to sprawdzić. W dokumętach nie znalazłem
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 33
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#14  Postprzez Wolfi » Wt 21:42, 17 sie 2010

No dobra bez owijania w bawełne, pandy wychodziły tylko z silnikiem MPI nie było pand z silnikami SPI. Wiec kazda nowa panda jest MPI :)
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1


Powrót do Luźne tematy...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości