Strona 1 z 1

Dyferencejał z crossa do elektryka :)

PostNapisane: Wt 19:27, 16 paź 2018
przez Qubs
Witajcie, chce przerobić pewien pojazd na elektryczny, z pominięciem fabrycznej skrzyni biegów. Wymyśliłem, żeby zastosować dyferencjał z crossa na (ponoć) elektryczną jego blokadę. Co o tym sądzicie? Z której generacji pandy dyferencjał zakupić? Który jest mocniejszy? Z tego co wyczytałem w internecie do tej pory były 2 rodzaje sprzęgła w nich. Wszelka wiedza i literatura mile widziana :)

Re: Dyferencejał z crossa do elektryka :)

PostNapisane: Pt 23:01, 16 lis 2018
przez Regis
elektryczna blokada dyfra (ELD) z Crossa to nic innego jak przyhamowywanie ślizgającego się koła na tylnej osi. Działa to w oparciu o system ESP. Także generalnie zablokować go nie zablokujesz (jak np w niektórych terenówkach)

Re: Dyferencejał z crossa do elektryka :)

PostNapisane: N 14:45, 23 gru 2018
przez Qubs
tak właśnie mi się zdawało, bo nie widziałem żadnych przesłanek, że miałby ten dyferencjał mieć w sobie fizyczną blokadę,
powracam do tematu po raz 2, jeden dyferencjał z 2 bez otwierania po zakupie (niestety) został zmielony po podaniu nań 90Nm, talerz zgubił parę zębów, ale ja dzisiaj nie o tym,
czy ktoś w okolicy Gliwic miałby "do pomacania" dyferencjał z trójki? nie wiem czy egzemplarz z 2 który zakupiłem był uszkodzony czy coś i zastanawiam się czy z 3 będzie mocniejszy

Re: Dyferencejał z crossa do elektryka :)

PostNapisane: Pn 21:29, 14 sty 2019
przez Regis
chodzi Ci o tylny dyfer z 3 w wersji 4x4? Rozczaruję Cię - z tego co kiedyś szperałem jest to to absolutnie to samo (tak jak skrzynia w wersji 4x4) co w PII

Re: Dyferencejał z crossa do elektryka :)

PostNapisane: Wt 6:21, 15 sty 2019
przez akir
Też doczytałem że to przez ESP jest do hamowanie kół.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Dyferencejał z crossa do elektryka :)

PostNapisane: Śr 9:19, 16 sty 2019
przez Albercik
Ale blakada dyfra (mechanizmu różnicowego) jest czymś zupełnoe odwrotnym, niż dohamowanie kół przez ESP...

Przy normalnym mechanizmie różnicowym - jeśli jedno koło się uślizgnie i zacznie się szybciej kręcić - drugie koło straci napęd. Wtedy załącza się ESP hamując koło ślizgające się tak, aby napęd był przekazywany na drugie koło, którema przyczepność.

Przy blokadzie mechanizmu różnicowego - mamy do czynienia z sytuacją, gdy napęd jest na stałe przekazywany na oba koła osi po 50% i nawet jak jedno koło straci przyczepność to dalej oba kręcą się z tą samą prędkością.

Użycie blokady dyfra w czasie normalnej jazdy (nie w terenie, po asfalcie) może skończyć się tragicznie!

W Pandzoe, z tego, co się orientuję z elektroniczna blokada dyfra działa na dyferencjał przedniej osi z tylną, a nie na tylne koła. Czyli po wciśnięciu magicznego przycisku - mamy stały napęd na 4 koła 40/60% a haldex jest spięty na sztywno.

Re: Dyferencejał z crossa do elektryka :)

PostNapisane: Śr 0:14, 06 lut 2019
przez Qubs
no ok, czyli zasadniczo na nic mi ta blokada
z racji, że jeszcze nie pchnałem tematu z braku czasu pytanie wciąż pozostaje aktualne, czy dyferencjały z 2 i 3 różnią się wnętrznościami pod względem wytrzymałości?