Strona 1 z 1

Panda II - wersje

PostNapisane: Pt 15:45, 17 lut 2017
przez Albercik
Witajcie,

Z biegiem czasu jest coraz mniej rzetelnych informacji o naszych panduchach, dlatego postanowiłem zebrać je w jednym miejscu, tka by zawsze były łatwo dostępne oraz, żebyście mogli dopisać swoje informacje.

Podstawowe wersje Pandy:

- Actual (aka "Bieda") - najuboższa wersja pandy. W wyposażeniu: podgrzewana tylna szyba, poduszka kierowcy. Opcjonalnie: instalacja do radia + antena, lakierowane zderzaki, kołpaki.
- Active (aka "Bieda plus") - najczęściej spotykana wersja Pandy na drogach. W wyposażeniu: instalacja do radia + antena, lakierowane zderzaki, kołpaki, poduszka kierowcy i pasażera.
- Active Plus - instalacja do radia + antena + radio na kasety, lakierowane zderzaki, kołpaki, poduszka kierowcy i pasażera, centralny zamek z kluczyka, elektryczne szyby z przodu.
- Dynamic (aka "Dynamit") - instalacja do radia + antena + radio na kasety, lakierowane zderzaki, kołpaki, poduszka kierowcy i pasażera, centralny zamek z kluczyka, elektryczne szyby z przodu, ABS (od 2005 roku wszystkie wersje miały ABS), wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości kierownicy, "długi tunel" środkowy z uchwytem na kubki i zapalniczką.
- Dynamic Plus - instalacja do radia + antena + radio CD (po 2007r. - CD/MP3), lakierowane zderzaki, kołpaki, poduszka kierowcy i pasażera, elektryczne szyby z przodu, ABS (od 2005 roku wszystkie wersje miały ABS), wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości kierownicy, "długi tunel" środkowy z uchwytem na kubki i zapalniczką, centralny zamek z pilota, halogeny, relingi.
- 100HP - (od 07.2006) jedyna wersja z silnikiem 1.4 100KM, z sześciobiegową skrzynią biegów. W wyposażeniu standardowym: klimatronik, el. szyby, zegary z pełnym komputerem, radio CD/MP3, kratki nawiewów z malowanymi ramkami (imitacja aluminium), halogeny. Z zewnątrz - sportowe zderzaki, felgi aluminiowe, hamulce tarczowe z tyłu i większe hamulce z przodu, lusterka i klamki w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby.
- 4x4 - (od 2004r.) podstawowa wersja Pandy, bazująca na Active, z napędem na cztery koła.
- Adventure - (od 07.2009) Dynamic Plus z napędem na cztery koła. Co ciekawe: auto występowało tylko w kolorze zielonym.
- Cross - to, co Adventure, ale ma zmodyfikowane zderzaki + dokładki lamp przednich, inne lampy tylne, plastikowe panele drzwi, delikatnie wyższe zawieszenie, czarne słupki boczne drzwi, dodatkowe halogeny (oprócz standardowych), felgi aluminiowe i plastikową dokładkę na dachu.
- Climbing - podobnie do Crossa, ale panele drzwi połączone są dokładkami nadkoli w sposób jednolity, delikatnie inny zderzak tylny, klamki i lusterka w kolorze nadwozia.

Dodatkowo - każde z auto można było doposażyć m.in. w klimę (Actual i Active - tylko manualna), elektryczne lusterka (do 2009 roku), nawigację (od 2006 roku), dodatkowe poduszki powietrzne, czujniki parkowania (oprócz Actual), ESP (oprócz Actual, tylko dla pojazdów z ABS), zmieniarka CD (wymagała radia z obsługą zmieniarki), felgi alu, szklany dach, podgrzewane lusterka (co ciekawe - mogły być podgrzewane, ale nie musiały być elektryczne), fotel kierowcy z regulacją wysokości, tapicerkę fakturowaną, zautomatyzowaną skrzynię biegów.

Żadna z powyższych wersji nie miała w standardzie klimatyzacji (do 2009 roku).

Dodatkowo - powstały wersje 'poboczne' czyli limitowane, rocznicowe etc:
- Alessi - bardzo charakterystyczna, dwukolorowa (zderzaki, dolne części drzwi i progi w innym kolorze, niż reszta auta). We wnętrzu - oryginalna kolorystyka wnętrza oraz system audio Hi-Fi. Ciakwostka: wersja Alessi nie byłą produkowana na rynek UK i Japoński ;)
- 4x4 Monster - auto z napędem na cztery koła, ale wyżej zawieszone od standardowych 4x4. Z zewnątrz posiada zmodyfikowane zderzaki oraz nakładki lamp. Jedyny silnik 'do wyboru' to 1.3 MultiJet. W środku znajdziemy zestaw Bluetooth, radio CD/MP3, klimatronik i czarną skórę z alcantarą. Co ciekawe - auto seryjnie wyposażone w złote zaciski hamulcowe.
- Emotion - radio CD/MP3, klimatronik, zegary z komputerem pokładowym, sterowanie radiem z koła kierownicy, el. lusterka, zapalniczka, profilowane fotele i kanapa.

I kilka innych, niewartych wymieniania tutaj.

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: Pt 18:38, 17 lut 2017
przez JargoV
Bardzo dobry temat :ok: Sam się naszukałem kiedyś jaką wersją jest mój misiek, ale nadal nie potrafię stwierdzić co to dokładnie za wersja, coś pomiędzy Activem a Actualem.
Auto kupione na wyprzedaży rocznika, więc nie było przed montażem konfigurowane, 2009r. lakierowane zderzaki, kołpaki i dwie poduchy więc niby Active, z racji rocznika ABS też jest.
Dodatkowo są czarne słupki, ale do Active nie pasuje to że nie było instalacji radiowej, założona została za dopłatą jako osobna wiązka w taśmie izolacyjnej...
Więc co to jest za wersja, to chyba nigdy się nie dowiem. :D

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: Pt 20:43, 17 lut 2017
przez JaceK
Wpisujesz VIN w eper i wszystko wychodzi :p

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: So 22:03, 18 lut 2017
przez olo 1
Dodam swoją wersję:
1.2,2005 r.Dynamic
-klimatyzacja manualna
-4 x airbag
-szyby atermiczne
-centralny zamek
-radio CD 2 din
-regulowany fotel kierowcy
-schowek pod fotelem pasażera
-elektryczne lusterka
-elektryczne szyby
-wspomaganie kierownicy + city
-alu felgi ori Fiat 14"
-relingi
-oklejone słupki
-lakierowane zderzaki
-listwy na drzwiach

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: So 22:15, 18 lut 2017
przez Albercik
Olo, mi chodziło o wersje podstawowe. Ty masz Dynamita, ale z opcjami za dopłatą. Tym tropem idąc to powstało by milyjon wersji Pandy. Sam mam active z el. szybami.

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: So 22:24, 18 lut 2017
przez olo 1
Za dopłatą to ja miałem lpg,pedały po prawej stronie,dodatkowe lusterka i koguta.Takich jak moja z tego samego okresu produkcji(08-12 2005 r.)mieliśmy kilkanaście sztuk.I wszystko takie kolory jak moja.Może ktoś partie konfigurował,może dealer się machnął?

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: So 23:54, 18 lut 2017
przez morpheus1581
No to i ja zaszaleje
1.3 Multijet 51kW/70 koni Actual
-abs
-2x airbag
-wspomaganie kier. + city
-zderzaki w kolorze
-czarne słupki
-szyby atermiczne

Zero:
Radia
Instalacji
Anteny
I wszystkiego ponad

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: N 1:01, 19 lut 2017
przez Albercik
jak braliście od dealera kilka sztuk to możliwe, że taka partia była. często dealerzy mają na placu auta w wersji X już dodatkowo doposażone o to, co najlepiej się sprzedaje, bo taniej ich wychodzi taki samochód w zakupie, a sprzedają dodatki w cenie katalogowej.

Wiem, bo kupowałem kiedy partię 100 Pand VAN i 28 było od ręki, a na resztę trzeba było czekać. Wszystkie VANy miały być Bieda+ (tzn. instalacja do radia tylko), a miały dwie poduchy, radio CD i el. szyby. Pozostałe 72 - już miały tylko instalację do radia bo takie były zamówione.

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: Pn 16:14, 20 lut 2017
przez Albercik
Z ciekawostek - ogłoszenie o sprzedaży Pandy Alessi:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-pand ... ywsWx.html

zwróćcie uwagę na bardzo nietypowy (słabo widoczny) tunel środkowy.

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: Pn 19:38, 20 lut 2017
przez JargoV
Kiedyś już sprawdzałem w ePERze jak szukałem jakiejś części, nie znajdywało nic po VINie, a teraz znajduje, ePER bez oryginalnego nośnika to jednak lubi sobie specyficznie działać, tak jak eLearn.
Wychodzi na to że Actual, ale jakoś ciekawiej i bogaciej wyposażony jak na tą wersję.
Alessi, całkiem ciekawa wersja, o dziwo widziałem na zdjęciach że w Japonii parę sztuk się znajduje na zlotach, musiały się jednak podobać skoro je sprowadzali :D
Z chęcią przyjrzałbym się bardziej temu tunelowi.

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: Pt 21:40, 24 lut 2017
przez Halski
Jeśli chodzi o tunel...
Obrazek
...ale koła to takie powinny być :
Obrazek

Re: Panda II - wersje

PostNapisane: Pt 23:34, 24 lut 2017
przez Albercik
Oni nie sprowadzali do Japonii tych aut. Panda była produkowana w specjalnej wersji na rynek japoński. Jak będziesz przeglądał eper i trafisz na oznaczenie przy części "JP" - to jest właśnie część do auta przeznaczonego na rynek japoński (czyli zwykła Panda jak UK - z fajerą po prawej).