Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM od 6

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM od 6

Numer postu:#1  Postprzez Roobi » N 17:36, 20 mar 2016

Witam koledzy,
Mam oryginalne pytanie: Jak rozpoznać patrząc pod maskę czy w Pandzie mam silnik 60KM(44kW) czy 69KM(51kW)?
Kupiłem sobie to autko jakiś miesiąc temu, niedługo jadę do Polski na święta i planuje trochę zainwestować (filtry, świece, rozrząd, płyny, itp.). Oczywiście najlepiej jest kupić części stricte do tego silnika ale tu pojawia się problem. W papierach jest 1.2, 51kW (69koni), ale jak zacząłem szperać po necie w różnego rodzaju dekoderach VIN czy wysyłać zapytania po warsztatach/sklepach to ku mojemu zdziwieniu wyskakuje też info że jest to silnik 1.2 ale 44kW (60koni), no i mam zonka z tym jakie części wybrać...
Jak na początku postu, wie ktoś jak bez rozkręcania czegokolwiek rozpoznać który to silnik? Gdzieś wyczytałem że ta mocniejsza wersja ma wariator (zmienne fazy rozrządu) ale z zew. tego nie widać a nie uśmiecha mi się grzebać w nim ponad tysiąc kilometrów od domu... :/

Z góry wielkie dzięki za pomoc :D
Ostatnio edytowano Pn 23:05, 21 mar 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wątek przeniesiony z działu mechanika. Nie dotyczy żadnej awarii.
Roobi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): N 15:10, 20 mar 2016
Lokalizacja: Rotterdam
Panda: 1.2 2010
Imię: Robert

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#2  Postprzez zojer » N 19:24, 20 mar 2016

zojer
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): N 8:03, 31 mar 2013
Lokalizacja: Kołbaskowo
Panda: Actual 1.2 ECO 69KM od 30.03.2011r
Imię: Jerzy

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#3  Postprzez morpheus1581 » N 20:05, 20 mar 2016

Dziwne. Ja słyszałem tylko o silnikach 1.1 (55koni) i 1.2 (69koni)
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#4  Postprzez Roobi » N 22:38, 20 mar 2016

Morpheus, jest tego dużo więcej, przykładowa lista na: http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogu ... 35&b=05055 , tylko nie byłem pewny czy ta stronka dobrze pokazuje dane (inne stronki pokazywały inaczej) ale chyba jest wiarygodna.

Zojer, dzięki bardzo za foto, mój silnik wygląda dokładnie tak samo. Na necie wyczytałem że te silniki 60KM mają gumowy-wciskany korek wlewu oleju a te 69KM mają plastikowy-zakręcany korek wlewu oleju. Na zdjęciu widać że masz zakręcany (ja mam taki sam) więc się potwierdziło że to prawda.
Teraz jestem spokojniejszy dzięki ci bardzo.
Roobi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): N 15:10, 20 mar 2016
Lokalizacja: Rotterdam
Panda: 1.2 2010
Imię: Robert

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#5  Postprzez morpheus1581 » N 22:53, 20 mar 2016

Właśnie jak szukałem kiedyś Pandy z silnikiem 1.2 to też zwróciłem uwagę na różne korki wlewu oleju ale myślałem ze to tylko różnica w budowie w zależności od rocznika. Teraz wszystko jasne.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#6  Postprzez Roobi » Pn 1:30, 21 mar 2016

Już nie jestem pewien, przed chwilą dostałem aktualizacje i "Gumowy korek to silnik 60kM bezkolizyjny a zakręcany korek może oznaczać 60kM kolizyjny lub 69kM też kolizyjny", jednak to nie takie proste i widzę że w internecie trzeba posiedzieć trochę dłużej niż jeden wieczór by być czegoś pewnym :/ :) No nic drążę temat dalej, jak sam się czegoś dowiem albo któryś z forumowiczów by się czegoś dowiedział to dam/dajcie znać :).
Roobi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): N 15:10, 20 mar 2016
Lokalizacja: Rotterdam
Panda: 1.2 2010
Imię: Robert

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#7  Postprzez olo 1 » Pn 4:33, 21 mar 2016

Roobi napisał(a):Witam koledzy,
Mam oryginalne pytanie: Jak rozpoznać patrząc pod maskę czy w Pandzie mam silnik 60KM(44kW) czy 69KM(51kW)?

Kupiłem sobie to autko jakiś miesiąc temu, niedługo jadę do Polski na święta i planuje trochę zainwestować (filtry, świece, rozrząd, płyny, itp.). Oczywiście najlepiej jest kupić części stricte do tego silnika ale tu pojawia się problem. W papierach jest 1.2, 51kW (69koni), ale jak zacząłem szperać po necie w różnego rodzaju dekoderach VIN czy wysyłać zapytania po warsztatach/sklepach to ku mojemu zdziwieniu wyskakuje też info że jest to silnik 1.2 ale 44kW (60koni), no i mam zonka z tym jakie części wybrać...

Jak na początku postu, wie ktoś jak bez rozkręcania czegokolwiek rozpoznać który to silnik? Gdzieś wyczytałem że ta mocniejsza wersja ma wariator (zmienne fazy rozrządu) ale z zew. tego nie widać a nie uśmiecha mi się grzebać w nim ponad tysiąc kilometrów od domu... :/

Z góry wielkie dzięki za pomoc :D

Najlepiej wstaw foto swojego silnika.Co do korków oleju kształt zależy od sposobu prowadzenia kanałów olejowych,a nie od kolizyjności.Swoją drogą nie spotkałem się z żadnym przypadkiem kolizji zawór -tłok w silnikach 1.2.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#8  Postprzez AdaMs » Pn 18:43, 21 mar 2016

W P3 mam wersje 69KM i ona ma zakręcany korek oleju :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 33
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#9  Postprzez Roobi » Pn 19:29, 21 mar 2016

Roobi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): N 15:10, 20 mar 2016
Lokalizacja: Rotterdam
Panda: 1.2 2010
Imię: Robert

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#10  Postprzez victor89 » Pn 19:54, 21 mar 2016

To jest 69Km

Wersja 60KM ma inną obudowę filtra powietrza oraz ECU zamontowane tuż przy akumulatorze z czarną wtyczką (u Ciebie są dwie czerwone tuż przy obudowie filtra)

Po tym najłatwiej rozpoznać 69KM vs 60KM

A tak wygląda 60KM

Obrazek
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 34
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

Numer postu:#11  Postprzez Roobi » Pn 23:58, 21 mar 2016

Victor89, hmm... to brzmi wiarygodnie :lol: i się zdaje potwierdzać. Zojer wstawił foto swojego silnika i wygląda jak mój: dwie czerwone wtyczki ECU koło filtra powietrza i wygląd samej obudowy filtra. OK, to fajnie, jednak jest to 69KM, dzięki bardzo! :D
Roobi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): N 15:10, 20 mar 2016
Lokalizacja: Rotterdam
Panda: 1.2 2010
Imię: Robert


Powrót do Luźne tematy...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron