Technika jazdy autem- Właściwa zmiana biegów

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

Technika jazdy autem- Właściwa zmiana biegów

Numer postu:#1  Postprzez Kasztashi » Śr 15:38, 28 paź 2015

Witam z zapytaniem otóż jestem praktycznie świeżym kierowcą (teoretycznie prawko rok jednak z długimi przerwami) i chciałbym się zapytać na temat właściwej zmiany biegów. Moja panda posiada silnik 1.2 8v 60 KM. Ostatnio w telewizji słyszałem temat poruszany "ecodrivingu" który może mieć negatywne tego konsekwencje. Zauważyłem, że zdarza mi się samochód trochę dusić przez zbyt niskich obrotach (no cóż brak praktyki i przerwy zrobiły swoje :D ).
Chciałbym się dowiedzieć jakie obroty powinny być aby samochód mógł jeździć (rozwiązanie oczekuje aby było wprost proporcjonalne między spalaniem a dłuższą żywotnością samochodu)? Z góry dzięki za pomoc. Zależy mi na jeździe ekonomiczniej, bo będę dojeżdżał do pracy a na paliwie wolę zaoszczędzić jak również wydłużyć żywotność samochodu.

PS. Posiadam w samochodzie komputer pokładowy więc staram się analizować spalanie.
Kasztashi
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn 22:37, 26 paź 2015
Lokalizacja: Katowice
Panda: 1.2 Easy
Imię: Marek

Re: Technika jazdy autem- Właściwa zmiana biegów

Numer postu:#2  Postprzez morpheus1581 » Śr 23:12, 28 paź 2015

Daj spokój z tym oszczędzaniem. Zbyt niskie obroty wcale nie są ekonomiczne. Skoro masz silnik 1,2 to zapewne masz obrotomierz. Utrzymuj obroty około 2100/2500 obrotów. Mówię Ci to jako Driver z 17letnim stażem i wszystkimi kategoriami. :D
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Technika jazdy autem- Właściwa zmiana biegów

Numer postu:#3  Postprzez Kasztashi » Cz 7:37, 29 paź 2015

Dzięki za odpowiedź. :D Dlatego napisałem aby ta "ekonomiczna jazda" było proporcjonalna między niskim spalaniem a najdłuższą trwałością auta.