Numer postu:#6 przez Albercik » Śr 9:19, 16 sty 2019
Ale blakada dyfra (mechanizmu różnicowego) jest czymś zupełnoe odwrotnym, niż dohamowanie kół przez ESP...
Przy normalnym mechanizmie różnicowym - jeśli jedno koło się uślizgnie i zacznie się szybciej kręcić - drugie koło straci napęd. Wtedy załącza się ESP hamując koło ślizgające się tak, aby napęd był przekazywany na drugie koło, którema przyczepność.
Przy blokadzie mechanizmu różnicowego - mamy do czynienia z sytuacją, gdy napęd jest na stałe przekazywany na oba koła osi po 50% i nawet jak jedno koło straci przyczepność to dalej oba kręcą się z tą samą prędkością.
Użycie blokady dyfra w czasie normalnej jazdy (nie w terenie, po asfalcie) może skończyć się tragicznie!
W Pandzoe, z tego, co się orientuję z elektroniczna blokada dyfra działa na dyferencjał przedniej osi z tylną, a nie na tylne koła. Czyli po wciśnięciu magicznego przycisku - mamy stały napęd na 4 koła 40/60% a haldex jest spięty na sztywno.