Hej,
Jeszcze w czasach, gdy moja żona jeździła starym focusem - przyszedł mi do głowy pomysł, by skonstruować uniwersalny (dedykowany pod auto) czujnik zmierzchu, który mógłby przełączać automagicznie światła dzienne na mijania i z powrotem.
W efekcie powstał moduł analogowy, oparty na diodzie światłoczułej po jednej stronie, potencjometrze po drugiej i komparatorze napięć po środku. Moduł banalny w swym działaniu, sterujący przekaźnikami NC lub NO. W zasadzie bez ograniczeń jeśli chodzi o ilość przekaźników (a tym samym wyjść sterowanych).
Ford poszedł w świat, przyszła Panda, więc postanowiłem zaadoptować moduł pod Pandę - i tu liczę na Waszą pomoc. Jak pomysł wypali, to będę chciał zbudować więcej sztuk, żebyście Wy też mogli z tego skorzystać
Założenie projektu jest takie, żeby montaż był bezinwazyjny w instalację auta, a jeśli nie da się całkiem bezinwazyjnie - żeby był jak najmniej inwazyjny
Stąd na początek moje trzy pytania:
1. Chcę się wpiąć pod przełącznik świateł (a dokładniej w wiązkę tego przełącznika). Które złącze w fabrycznej instalacji będzie do tego najlepsze?
2. Jeśli mowa o złączu z pytania 1 - czy da się dokupić w ASO takie złącze oraz jego odwrotność (gniazdko) + piny, żeby niczego nie ciąć.
3. Tutaj trochę wyższa szkoła jazdy. Panda ze wspomaganiem elektrycznym uaktywnia to wspomaganie po uruchomieniu silnika. To znaczy, że gdzieś w instalacji, pojawia się +12V albo masa po uruchomieniu auta, a nie po włączeniu zapłonu. Gdzie tego przewodu szukać? Byłby to idealny przewód sterowania zasilaniem modułu, gdyż światła zapalały by się zawsze po uruchomieniu silnika, a nie przed (pozwoliło by to zaoszczędzić sporo prądu w naszych 'ogromnych' akumulatorach, szczególnie w zimie).
Z góry dzięki za pomoc - relację będę wstawiał tutaj na bieżąco.